Jak wprowadziliśmy międzynarodową firmę na polski rynek?

Opracowaliśmy strategię wejścia na polski rynek dla międzynarodowej korporacji Siiami. Przeprojektowaliśmy polską wersję strony, zadbaliśmy o UX, ustawiliśmy kampanie reklamowe i zaczęliśmy pozycjonowanie (SEO). Efekt – kilkanaście zapytań ofertowych już w pierwszych miesiącach po utworzeniu polskiej witryny.
Wzrosty Siiami

O projekcie

Siiami to firma specjalizująca się w świadczeniu usług księgowych i prawnych dla firm oraz indywidualnych przedsiębiorców. Pomagają w zakładaniu działalności gospodarczej, oferują wsparcie w księgowości, doradztwo prawne, oraz usługi związane z wirtualnym biurem. Dodatkowo, wspierają klientów w procesie legalizacji pobytu w Polsce, oferując pomoc w uzyskaniu zezwoleń na pobyt czasowy i stały. Zdecydowali się na rozszerzenie swoich usług na polski rynek, aby umożliwić lokalnym przedsiębiorcom korzystanie z ich usług.

Aby to zrobić, potrzebny był strategiczny partner w marketingu, który kompleksowo zajmie się wprowadzeniem oferty Siiami do polskich klientów. Ważne było, aby partner ten posiadał zarówno doświadczenie w efektywnym docieraniu do polskiego odbiorcy, jak i umiejętność budowania rozpoznawalności marki od podstaw. Kolejnym argumentem przemawiającym za Rodin była wielojęzyczność zespołu oraz znajomość branży finansowej.

Wyzwania​

  • Brak widoczności strony w polskim Google
  • Obca marka, bez rozpoznawalności na polskim rynku
  • Popularna branża z dużą ilością konkurentów
  • Brak specjalistów z ojczystym Polskim językiem na pokładzie Siiami

Nasze usługi​

  • Opracowaliśmy strategię wejścia na polski rynek, uwzględniającą lokalne specyfiki i potrzeby klientów.
  • Przeprojektowaliśmy polską wersję strony internetowej Siiami, zmieniając przy okazji wygląd i User Experience.
  • Przeprowadziliśmy optymalizację SEO, aby poprawić widoczność strony w polskim Google.
  • Zaprojektowaliśmy kampanie reklamowe, promujące usługi Siiami i budujące rozpoznawalność marki.

Efekty

1. Opracowanie strategii marketingowej

Wejście firmy na nowy rynek wymagało przeprowadzenia badania rynku, analizy konkurencji, określenia grupy docelowej i stworzenia planu działań. Na podstawie tych działań opracowaliśmy strategię marketingową, która dała klientowi konkretny plan działań, wymagany budżet oraz przewidywane efekty.

Strategia siiami 2
Strategia-siiami

2. Przeprojektowanie polskiej wersji strony www

Przed rozpoczęciem współpracy z RODIN, strona Siiami była wykonana na podstawowym szablonie, ze zbyt dużą ilością tekstu, przestarzałym designem oraz małą ilością zachęt dla potencjalnych klientów do pozostawienia kontaktu. Zanim zaczęliśmy działania promocyjne i reklamowe, zaproponowaliśmy odświeżenie wyglądu i poprawę doświadczenia użytkowników ze stroną (User Experience). Dodaliśmy tzw. lead-magnesy, aby zachęcić użytkowników do pozostawienia kontaktu do siebie. Te zmiany od razu przełożyły się na zwiększoną ilość zapytań, nawet bez aktywnych kampanii reklamowych.

Przed

Siiami strona przed

Po

Główna siiami
Drugim kluczowym elementem na stronie Siiami był blog, który również wymagał odświeżenia, aby użytkownicy nie oglądali ściany tekstu, nie zachęcającej do przeczytania artykułu.

Przed

Blog Siiami przed

Po

blog-wygląd po

3. Pozycjonowanie strony w Google (SEO)

Po stworzeniu odpowiednich stron www, zoptymalizowaliśmy je i przygotowaliśmy do dalszych działań SEO. Opracowaliśmy i zatwierdziliśmy z zespołem Siiami plan pozycjonowania, w oparciu o najbardziej relewantne słowa kluczowe i tematy. Rozpoczęliśmy prace nad pozycjonowaniem strony, czego efekty są widoczne na poniższych wykresach.

Ilość słów kluczowych

Słowa kluczowe Siiami

Ruch na stronie

Ruch Siiami

Dzięki odpowiedniemu przygotowaniu strony oraz pozytywnej historii domeny Siiami, pierwsze efekty prac pojawiły się już po kilku tygodniach. Najważniejsze z perspektywy klienta słowa kluczowe znalazły się w TOP10, a następnie w TOP 5 wyników wyszukiwania w Google. Przełożyło się to na kilkunastokrotne zwiększenie ruchu na polskiej stronie Siiami, a jednocześnie pojawiły się pierwsze zapytania od potencjalnych klientów.

Wzrost pozycji strony
Po pierwszych 3 miesiącach współpracy, ruch na polskiej stronie klienta wzrósł ponad czterokrotnie, co przełożyło się na regularne zapytania ofertowe.
Wzrosty Siiami

4. Kampanie reklamowe

Przed rozpoczęciem kampanii reklamowych zrobiliśmy pełny audyt konta Google Ads, konwersji, wcześniejszych kampanii oraz ustawień. Po wdrożeniu niezbędnych zmian opracowaliśmy plan kampanii i słów kluczowych, który zaczął przynosić potencjalnych klientów już po pierwszym tygodniu działania kampanii. 

kliknięcia

Co na to klient?

Wyślij zapytanie

Potrzebujesz wsparcia w marketingu? Opowiedz nam o swoich wyzwaniach, a my zaproponujemy optymalne rozwiązanie.

Zobacz jak pomogliśmy innym klientom

Klient : Dellner

Kompleksowa obsługa marketingu rekrutacyjnego, stworzenie strony i dotarcie do 100 000+ osób. Współpraca z firmą Dellner polega na ciągłym tworzeniu i ulepszaniu rekrutacyjnej strategii marketingowej, opierającej się na obecnych

Czytaj dalej→

Klient : Webszkolenie

4-krotne zwiększenie wejść przy obniżeniu kosztu kliknięcia o 700% – to jest możliwe! Od początku współpracy z webszkolenie.pl prowadzimy im kampanie płatne w wyszukiwarce (Google Ads), pomagamy w optymalizacji

Czytaj dalej→

Penta

Jak zwiększyliśmy ilość konwersji Penta o 200%? Przeprowadziliśmy szczegółowy audyt marketingowy, identyfikując kluczowe obszary wymagające optymalizacji. Stworzyliśmy nową strategię marketingową, która skutkowała wzrostem konwersji o ponad 200% przy niezmienionym

Czytaj dalej→

Umów się na konsultację

Wypełnij formularz i umów spotkanie z dyrektorem marketingu.
Umów konsultację