Pozycjonowanie stron (SEO)
Znajdź się na 1 miejscu w Google
Dzięki optymalizacji SEO, Twoja strona znajdzie się
na pierwszym miejscu w wynikach wyszukiwania Google.
Czym i dla kogo jest SEO?
SEO (z angielskiego Search Engine Optimization) jest dostosowaniem treści i wyglądu strony internetowej tak, aby była ona w łatwiejszy sposób znajdywana przez użytkowników. Skuteczne SEO zwiększa ruch na pozycjonowanej stronie, zwiększając tym samym ilość potencjalnych klientów i sprzedaży.
Proces pozycjonowania SEO obejmuje m.in. audyt strony internetowej, optymalizację techniczną strony, analizę słów kluczowych, na które strona jest widoczna w wyszukiwarce internetowej Google, zdefiniowanie strategii dotarcia do grupy docelowej, redagowanie treści strony www oraz tworzenie nowego contentu.
Efekty pozycjonowania strony internetowej
Znalezienie się na pierwszej stronie wyników wyszukiwarki Google nie z przypadku jest celem każdej firmy, chcącej sprzedawać swoje produkty i usługi przez Internet. Różnica w wynikach między stroną, która znajduje się na pierwszej a piątej pozycji w wyszukiwarce potrafi wynosić 5000%, co ma bezpośrednie przełożenie na ilość klientów i sprzedaż. Dla przykładu przeskoczenie z czwartej pozycji w Google na trzecią potrafi zwiększyć ilość nowych klientów o 30%!
Kolejną zaletą pozycjonowania strony internetowej jest długotrwałość efektów – treści które tworzymy na nasze stronie już zawsze na niej pozostaną i będą przynosić efekty w postaci odwiedzających.
Pakiety
Pakiet podstawowy
Pozycjonowanie 20 fraz
Audyt SEO
Podstawowa optymalizacja strony
Podłączenie narzędzi SEO
Miesięczne raportowanie
Pakiet standardowy
Pozycjonowanie 50 fraz
Audyt SEO
Pełna optymalizacja strony
Podłączenie narzędzi SEO
Miesięczne raportowanie
Link-building
2 artykuły SEO w miesiącu
Pakiet rozszerzony
Pozycjonowanie 100 fraz
Audyt SEO
Pełna optymalizacja strony
Podłączenie narzędzi SEO
Miesięczne raportowanie
Link-building
4 artykuły SEO w miesiącu
Zamów darmową wycenę
Otrzymaj ofertę pozycjonowania Twojej strony jeszcze dziś
Zalety pozycjonowania strony www
Polepszenie widoczności pozycjonowanej strony
Największa zaleta pozycjonowania to polepszenie widoczności strony w organicznych wynikach wyszukiwania. Oznacza to, że optymalizacja strony internetowej za pomocą działań SEO wpływa na osiąganie wyższych pozycji w wynikach wyszukiwania Google. Pomaga to w dotarciu do większego grona użytkowników sieci, buduje wiarygodność, a także zaufanie do marki.
W ramach działań SEO przeprowadzany jest audyt stron, który ma na celu zidentyfikowanie i rozwiązanie problemów. Poprawia to jakość strony i jednocześnie zwiększa jej atrakcyjność dla użytkowników.
Wynika to również z optymalizacji strony internetowej pod kątem technicznym. W ramach takich działań pracuje się nad eliminacją błędów, zwiększeniem szybkości ładowania się strony (na przykład poprzez ograniczenie rozmiaru obrazów i grafik, czy też usunięcie niepotrzebnych skryptów spowalniających stronę), a także responsywnością (czyli dostosowaniem jej do wyświetlania na różnych wielkościach urządzeniach, w tym mobilnych).
Znaczna poprawa przyjazności strony
Znaczna poprawa przyjazności strony
W ramach działań SEO przeprowadzany jest audyt stron, który ma na celu zidentyfikowanie i rozwiązanie problemów. Poprawia to jakość strony i jednocześnie zwiększa jej atrakcyjność dla użytkowników.
Wynika to również z optymalizacji strony internetowej pod kątem technicznym. W ramach takich działań pracuje się nad eliminacją błędów, zwiększeniem szybkości ładowania się strony (na przykład poprzez ograniczenie rozmiaru obrazów i grafik, czy też usunięcie niepotrzebnych skryptów spowalniających stronę), a także responsywnością (czyli dostosowaniem jej do wyświetlania na różnych wielkościach urządzeniach, w tym mobilnych).
Długoterminowe działania, które przynoszą lepsze efekty niż tradycyjne kampanie marketingowe w Internecie
Skuteczna strategia SEO przynosi lepsze długotrwałe efekty, niż w przypadku płatnych wyników wyszukiwania – jednorazowe kampanie. Pozytywne działanie wprowadzonych treścicontent marketingowych nie kończy się wraz z ich publikacją, ale procentuje jeszcze przez długi czas w przyszłości. W takim przypadku pozycjonowanie stron przynosi korzyści, a Ty nie ponosisz dodatkowych kosztów.
Skuteczne pozycjonowanie stron pozwala na dotarcie do większej liczby klientów. Dzięki stosowaniu fraz kluczowych odpowiadających grupie docelowej danej firmy, dociera się do zainteresowanych ofertą użytkowników sieci, dzięki temu ruch organiczny jest bardziej wartościowy. Odpowiednie dobranie fraz kluczowych wpływa również na to, że potencjalni klienci mają większe szanse na znalezienie Twojej strony internetowej firmy.
Zwiększenie liczby klientów
Zwiększenie liczby klientów
Skuteczne pozycjonowanie stron pozwala na dotarcie do większej liczby klientów. Dzięki stosowaniu fraz kluczowych odpowiadających grupie docelowej danej firmy, dociera się do zainteresowanych ofertą użytkowników sieci, dzięki temu ruch organiczny jest bardziej wartościowy. Odpowiednie dobranie fraz kluczowych wpływa również na to, że potencjalni klienci mają większe szanse na znalezienie Twojej strony internetowej firmy.
Zwiększenie sprzedaży
Warto zadbać o pozycjonowanie witryny, ponieważ wpływa to na możliwość zwiększenia sprzedaży. Wyższa pozycja w wynikach wyszukiwania oznacza lepszą widoczność dla użytkowników sieci. Lepsza widoczność to z kolei więcej odwiedzin na stronie. A kiedy już potencjalny klient znajdzie się na Twojej witrynie możesz doprowadzić do sprzedaży. Dodatkowo dzięki pozycjonowaniu lokalnemu poprawiona zostaje widoczność strony dla klientów z okolicy, co jest niezwykle istotne dla lokalnych sklepów i firm usługowych.
Opisane zalety pozycjonowania mają na celu osiągnięcie konkretnego efektu – zwiększenia zysków firmy.
Zwiększenie zysków Twojej firmy
Zwiększenie zysków Twojej firmy
Opisane zalety pozycjonowania mają na celu osiągnięcie konkretnego efektu – zwiększenia zysków firmy.
Gwarantujemy
Profesjonalny zespół specjalistów SEO, grafików, programistów i copywriterów.
Indywidualne podejście do Twoich potrzeb i oczekiwań.
Efekty mierzone regularnymi raportami i audytami.
Rzetelną wiedzę na temat pozycjonowania w Google.
Umów się na darmową konsultację
Wypełnij formularz i umów się na spotkanie ze specjalistą
Często zadawane pytania
SEO (ang. Search Engine Optimization), to proces optymalizacji witryny internetowej w celu poprawy jej widoczności w wynikach wyszukiwania w sieci. Polega on na dostosowaniu treści i wyglądu stron internetowych w taki sposób, aby miały wysoki wynik jakości, a w efekcie wyświetlały się na wysokich pozycjach w organicznych wynikach wyszukiwania Google.
Proces pozycjonowania SEO rozpoczyna się audytem strony internetowej, następnie przeprowadzana jest optymalizacja techniczna witryny, analizuje i dobiera się słowa kluczowe na które strona jest widoczna w wyszukiwarce internetowej Google, a także tworzy się strategię dotarcia do grupy docelowej.
Firmy dzięki SEO, czyli optymalizacji stron pod kątem wyszukiwarek mogą wyróżnić się na tle swojej konkurencji ze względu na większą widoczność, rozpoznawalność w wyszukiwarce Google. Na dłuższą metę jest to tańsze rozwiązanie, ponieważ dłuższe pozycjonowanie strony wpływa na znajomość marki w sieci, a ruch zazwyczaj jest stały. Jeżeli przedsiębiorstwo stworzy dobrą stronę pod SEO, to będzie to rozwiązanie, które przyniesie długofalowy ruch na stronie. Jest to budowanie wiarygodności marki, pozwala dotrzeć do nowych klientów, wspiera inne kanały marketingowe oraz wpływa na User Experience strony.
Efekty pozycjonowania nie będą widoczne w ciągu kilku minut. W zależności od działalności przedsiębiorstwa należy ustalić co jest najważniejszym wskaźnikiem, który będzie ukazywał efekt działalności SEO (np. konwersje, ruch na stronie, itp.). Na efekty należy poczekać nawet kilka miesięcy, podczas których zauważalny jest znaczny wzrost wyświetleń strony oraz wyświetleń na dane frazy kluczowe.
Pozycjonowanie jest główną czynnością do zwiększenia widoczności strony w internecie. Pozwala ono zdobyć przewagę nad konkurencją podczas wyświetlania się na wybrane wyszukiwane hasła. SEO zapewnia stały ruch w witrynie, jest dobrym sposobem na zbudowanie świadomości marki. Wpływa to na wyprzedzenie innych przedsiębiorstw oraz lepsze wrażenie użytkownika.
Tak, możesz podjąć działania SEO samodzielnie, jednak skuteczne pozycjonowanie wymaga wiedzy, doświadczenia i bycia na bieżąco ze zmianami w algorytmie Google. Warto skorzystać z usług profesjonalnej agencji SEO, która profesjonalnie zajmuje się pozycjonowaniem stron, wykorzystuje do tego zaawansowane narzędzia i zdobywane latami doświadczenie.
Strona, która się pozycjonuje pod SEO powinna mieć unikalny Tytuł (Title) oraz opis (Description) ze słowem kluczowym oraz zachęceniem do kliknięcia. Powinna mieć także Lead zachęcający do dalszej lektury. Nagłówki (Hx) budują strukturę całej podstrony serwisu. Tekst należy wypełnić frazami kluczowymi, ma których temat jest treść, a jej długość powinna być dobrana odpowiednio do tematu. Podczas pisania warto dodać linki — zarówno wewnętrzne, jak i zewnętrze. Powinno się także używać prostego oraz przejrzystego adresu URL do podstron.
Kanibalizacja występuje, gdy więcej niż jedna podstrona domeny ma takie same słowa kluczowe i treść, przez co dwie strony tego samego serwisu konkurują ze sobą. Duplikacja natomiast jest to kopiowanie słowo w słowo tekstu z innej strony (może być w tej samej domenie lub innej stronie). Strona internetowa, która posiada takie treści, szkodzi SEO, wpływa to w negatywny sposób na widoczność tych podstron oraz może obniżyć pozycję całej domeny w wyszukiwaniach.
Strona ta pozwala na monitorowanie pozycji domeny w wyszukiwaniach Google. Pokazywane są analizy takie jak raport skuteczności, czyli pokazywana jest liczba wyświetleń i kliknięć strony w wyszukiwaniach Google. Można zobaczyć także, na jakie słowa kluczowe witryna jest najczęściej wyszukiwania. Dodawane są także mapy witryny, które są potrzebne do analizowania podstron w serwisie (np. czy pojawiają się jakieś błędy).
Google Analytics jest narzędziem, który w przejrzysty sposób zbiera automatycznie dane ze stron internetowych oraz przedstawia je w formie raportów. Dzięki Google Analytics można zrozumieć odwiedzających witrynę, a dane zbierane są w czasie rzeczywistym. Umożliwia sprawdzenie, z jakiego miejsca klienci trafiają na domenę oraz jakie strony są najczęściej odwiedzane.
Linkowanie wewnętrzne oraz zewnętrzne polega na odsyłaniu użytkownika do innych miejsc w internecie. Można je umieszczać na forach internetowych, katalogach, ogłoszeniach, mediach społecznościowych. Wpływa to na pozytywny odbiór strony przez użytkowników oraz pozycję domeny w wyszukiwarce Google.
Jeżeli chcemy szybciej zauważyć wyniki strategii pozycjonowania stron, należy zadbać o optymalizację pod względem SEO. Można to zrobić poprzez pisanie artykułów na popularne tematy, tworzenie treści na własnych podstronach. Ważne jest także stworzenie strony, która będzie łatwa w obsłudze oraz użyteczna (UX). Warto też zwrócić uwagę na linkowanie strony, pozycjonowanie lokalne czy optymalizację mapy strony internetowej.
Audyt SEO jest zależny od tego, w jakiej branży działa firma oraz jak bardzo rozbudowana jest strona internetowa.
Podczas audytu SEO sprawdza się mega tagi, duplikację i kanibalizację treści oraz słów kluczowych, analizę tekstu w witrynie, headów. Ważna jest także struktura oraz poprawność kodu podstron. Wykonuje się analizy możliwości indeksowania strony, mobilności witryny, szybkości wyświetlania się, search console, profilu linków, potencjału obecnych oraz nowych słów kluczowych. Dodatkowo można wykonać szczegółową analizę konkurencji witryny.
Koszty usług SEO jest zależny od zakresu prac i konkurencyjności branży. Agencje SEO często oferują swoim klientom pakiety, w ramach których mają dostęp do określonych usług. W agencji SEO/SEM RodIN cena pakietu podstawowego to koszt od 1099 zł. W zakres tego pakietu wchodzą usługi pozycjonowania do 20 fraz, audyt i optymalizacja SEO, a także comiesięczne raportowanie. Natomiast pakiet rozszerzony w agencji SEO/SEM RodIN to koszt od 3390 zł. W ramach niego oferujemy usługi pozycjonowania do 100 fraz, audyt i pełną optymalizację SEO, podłączenie narzędzi SEO, link-building, comiesięczne raportowanie i 4 artykuły SEO w miesiącu.
Tak, w ramach działań SEO optymalizuje się strony internetowej pod kątem urządzeń mobilnych. Proces ten nazywa się responsywnością (ang. responive design). Jest to takie dostosowanie strony internetowej, aby była dostępna, czytelna, wygodna i łatwa w obsłudze na różnych urządzeniach mobilnych: smartfonach i tabletach. W ramach optymalizacji strony pod kątem urządzeń mobilnych pracuje się nad dopasowaniem jej rozmiaru do ekranów o różnych rozmiarach, minimalizacji obciążenia strony, aby przy jej ładowaniu było szybkie i nie wymagało pobieranie zbyt dużej ilości danych.
Bez opracowanej strategii SEO skuteczne pozycjonowanie stron internetowych jest bardzo trudne. Proces tworzenia strategii SEO należy rozpocząć od określenia celów, które chce się osiągnąć dzięki pozycjonowaniu strony internetowej. Następnie przeprowadzana jest analiza konkurencji. Kolejno, przystępuje się do badania słów kluczowych, które ma na celu dobranie takich fraz, które będą najlepiej odpowiadały profilowi działalności Twojej firmy. Dalsze etapy to optymalizacja techniczna, optymalizacja treści i optymalizacja struktury witryny. W ramach strategii SEO opracowuje się też link-building, jak i również pozycjonowanie lokalne.
Aby skontaktować się z agencją SEO/SEM RodIN możesz wypełnić formularz kontaktowy na naszej stronie, zadzwonić pod numer telefonu +48 515 522 313 lub napisać maila na adres kontakt@rodin.pl. Jeśli masz jakieś pytania, skontaktuj się z nami, a my odpowiemy na Twoje pytania najszybciej, jak to możliwe.