Marketing interakcyjny – co to jest i jak go wykorzystać?

Na czym polega marketing interakcyjny i jak wykorzystać go w swoim biznesie? W jaki sposób prowadzić komunikację, aby budować dobre i trwałe relacje z odbiorcami? Jakie treści tworzyć? Poznaj istotę marketingu interakcji i wpłyń na zwiększenie lojalności swoich klientów. Zapraszam do przeczytania artykułu.
Marketing interakcyjny

Spis treści

W dobie mediów społecznościowych podejście do marketingu i relacji z odbiorcami ewoluuje. Odchodzi się od jednostronnej komunikacji, na rzecz dwukierunkowej interakcji. Duże znaczenie ma budowanie silnej relacji, przyciągająca komunikacja, bazująca na tworzeniu spersonalizowanych treści, a także zapewnienie klientom możliwości interakcji z marką. Zapoznaj się z istotą marketingu interakcyjnego w poniższym artykule.

🌟 Odkryj Tajniki Personalizacji z Naszym Wyjątkowym Szablonem Persony! 🚀

Czy chcesz lepiej zrozumieć swoich klientów?
Z naszym bezpłatnym szablonem persony możesz to osiągnąć!

Dlaczego warto pobrać nasz szablon persony?
  • Zwiększ Skuteczność Twoich Kampanii.
  • Oszczędność Czasu i Zasobów.
  • Poprawa Produktów i Usług.
Odbierz szablon za 0 zł!

Czym jest marketing interakcyjny?

Marketing interakcyjny — strategia komunikacji marketingowej, która opiera się na budowaniu relacji z odbiorcami. Kładzie szczególny nacisk na lojalność klienta, wspólne dla marki i klientów wartości i tworzenie interakcji.

Takie podejście realnie przekłada się na zwiększenie sprzedaży, zasięgu marki, a także tworzenie pozytywnego wizerunku firmy.

Główne cele marketingu interakcyjnego

Marketing interakcyjny polega na:

  • Budowaniu relacji z odbiorcami – tworzenie długotrwałych relacji z klientami to podstawa marketingu interakcyjnego. Zapewnienie odbiorcom możliwości komunikacji, zadawania pytań i dialogu, sprzyja budowaniu lojalności i zaufania.
  • Zaangażowaniu – komunikacja interaktywna wymaga zaangażowania obu stron. Można je osiągnąć poprzez organizację quizów, ankiet, konkursów w mediach społecznościowych
  • Generowaniu treści – zaangażowani i lojalni klienci są bardziej skłonni zostawić pozytywną recenzję, ocenę lub komentarz, dotyczący firmy. Dobra opinia o marce w Internecie sprzyja zwiększeniu zasięgu i sprzedaży, ponieważ przed podjęciem decyzji zakupowej konsumenci weryfikują opinie o produktach lub usługach.
  • Zwiększeniu świadomości marki – interakcje w mediach społecznościowych wpływają na wzrost rozpoznawalności marki. Może się do przyczynić do dotarcia do nowych klientów.

Wolisz słuchać niż czytać?

Posłuchaj naszego podcastu!

Jak wykorzystać marketing interakcyjny w swoim biznesie?

Poniżej zawarliśmy 5 przykładów, jak można wykorzystać marketing interakcyjny w praktyce.

Organizacja konkursów – Profil Coca Cola na Facebooku

Konkurs Coca-Cola na Facebooku

To prosty sposób na zaangażowanie odbiorców, a w konsekwencji na zwiększenie zasięgu marki.

Sprawna komunikacja – odpowiadanie na komentarze na profilu Lidla na Facebooku

Działania marketingu interakcyjnego w social media - Lidl

Istotne jest, by zapewnić klientom możliwie jak najszybszą reakcję na ich zapytania oraz problemy. W ten sposób firma wysyła przekaz, że dba o swoich klientów i są dla niej ważni. Złą praktyką jest pozostawianie odbiorców bez odpowiedzi lub ignorowanie negatywnych komentarzy.

Organizacja webinarów i transmisji na żywo – darmowy webinar Macieja Dąbrowskiego, psiego behawiorysty

Marketing interakcyjny - webinar

Ciekawe treści przekazywane za darmo, transmisje, na których można komunikować się w czasie rzeczywistym poprzez pytania i odpowiedzi – to wartość dodana.

Interakcje offline – postawienie kiosku w ramach promocji płyty „Małomiasteczkowy” Dawida Podsiadło i sprzedawanie w nim produktu przez samego artystę

Interakcja offline - sprzedaż płyty Dawida Podsiadło

To przykład nie tylko marketingu interakcji, ale również marketingu doświadczeń, czy ambient marketingu, o którym pisaliśmy tutaj. Ten sposób promocji spełnił swoją rolę poprzez umożliwienie odbiorcom bezpośredniego kontaktu z artystą, dodatkowo wzbudził duży rozgłos i zainteresowanie nie tylko wśród fanów artysty.

Budowanie społeczności – profil Żabka na Instagramie

Profil Żabki na Instagramie - marketing interakcyjny

Prowadzenie firmowych profili w mediach społecznościowych jest w obecnych czasach podstawą. Za ich pomocą można zachęcać użytkowników do wchodzenia w interakcję, brania udziału w quizach, ankietach, a także dzielenia się swoimi zdjęciami.

Zajmiemy się marketingiem w Twojej firmie!

Wypełnij formularz i otrzymaj darmową wycenę:
Dymitr
Patrycja

Skontaktuj się z nami, a my stworzymy dla Ciebie najlepszy marketing!

Jeśli dostrzegasz korzyści płynące z wykorzystania marketingu interakcji w swojej firmie, ale nie do końca wiesz, jak się za to zabrać, brakuje Ci czasu lub narzędzi? W RodIN zrobimy to za Ciebie.

Zamów darmowy audyt SEO twojej strony!

Wypełnij formularz, a my przygotujemy dla Ciebie analizę SEO Twojej strony.

Jesteśmy agencją marketingową SEO z Gdańska i tworzymy strategie marketingowe dla każdego biznesu. Zajmujemy się pozycjonowaniem stron, prowadzeniem mediów społecznościowych i tworzymy kampanie reklamowe.

W ramach kampanii wykorzystującej marketing interakcyjny zajmiemy się:

  • Przeprowadzeniem audytu SEO Twojej strony internetowej,
  • Przeanalizowaniem konkurencji,
  • Zweryfikowaniem rynku, na którym działa firma,
  • Tworzeniem wartościowych i unikalnych treści,
  • Regularnym monitorowaniem wyników.

Spis treści

Zamów darmowy audyt marketingu !

Sprawdź czy twoje działania marketingowe przynoszą maksimum efektów. Wypełnij formularz i otrzymaj darmowy audyt.

O autorze

Alicja Okrucińska

Alicja Okrucińska

W digital marketingu najbardziej kręcą mnie social media, kampanie Google Ads i Facebook Ads. Prywatnie właścicielka golden retrievera i ogródka działkowego, o których mogę opowiadać godzinami.

Chcesz więcej ruchu na stronie?

Otrzymaj darmowy audyt SEO od RodIN i zobacz ile ruchu możesz zyskać na swojej stronie www

Dziękuję, że przeczytałeś(aś) mój artykuł!

Jeśli chcesz żebyśmy zadbali o marketing Twojej firmy - zostaw kontakt do siebie:

Wolisz słuchać niż czytać?

Posłuchaj naszego podcastu!