W dobie mediów społecznościowych podejście do marketingu i relacji z odbiorcami ewoluuje. Odchodzi się od jednostronnej komunikacji, na rzecz dwukierunkowej interakcji. Duże znaczenie ma budowanie silnej relacji, przyciągająca komunikacja, bazująca na tworzeniu spersonalizowanych treści, a także zapewnienie klientom możliwości interakcji z marką. Zapoznaj się z istotą marketingu interakcyjnego w poniższym artykule.
Odkryj tajniki personalizacji z naszym wyjątkowym szablonem persony!
Czy chcesz lepiej zrozumieć swoich klientów? Z naszym bezpłatnym szabionem persony możesz to osiągnąć
Dłaczego warto pobrać nasz szablon persony?
• Zwiększ skutecznosć Twoich kampanii
• Oszczędność czasu i zasobów
• Poprawa produktów i usług
Odbierz szablon za 0 zł!
Czym jest marketing interakcyjny?
Marketing interakcyjny — strategia komunikacji marketingowej, która opiera się na budowaniu relacji z odbiorcami. Kładzie szczególny nacisk na lojalność klienta, wspólne dla marki i klientów wartości i tworzenie interakcji.
Takie podejście realnie przekłada się na zwiększenie sprzedaży, zasięgu marki, a także tworzenie pozytywnego wizerunku firmy.
Główne cele marketingu interakcyjnego
Marketing interakcyjny polega na:
- Budowaniu relacji z odbiorcami – tworzenie długotrwałych relacji z klientami to podstawa marketingu interakcyjnego. Zapewnienie odbiorcom możliwości komunikacji, zadawania pytań i dialogu, sprzyja budowaniu lojalności i zaufania.
- Zaangażowaniu – komunikacja interaktywna wymaga zaangażowania obu stron. Można je osiągnąć poprzez organizację quizów, ankiet, konkursów w mediach społecznościowych
- Generowaniu treści – zaangażowani i lojalni klienci są bardziej skłonni zostawić pozytywną recenzję, ocenę lub komentarz, dotyczący firmy. Dobra opinia o marce w Internecie sprzyja zwiększeniu zasięgu i sprzedaży, ponieważ przed podjęciem decyzji zakupowej konsumenci weryfikują opinie o produktach lub usługach.
- Zwiększeniu świadomości marki – interakcje w mediach społecznościowych wpływają na wzrost rozpoznawalności marki. Może się do przyczynić do dotarcia do nowych klientów.
Wolisz słuchać niż czytać?
Posłuchaj naszego podcastu!
Jak wykorzystać marketing interakcyjny w swoim biznesie?
Poniżej zawarliśmy 5 przykładów, jak można wykorzystać marketing interakcyjny w praktyce.
Organizacja konkursów – Profil Coca Cola na Facebooku
To prosty sposób na zaangażowanie odbiorców, a w konsekwencji na zwiększenie zasięgu marki.
Sprawna komunikacja – odpowiadanie na komentarze na profilu Lidla na Facebooku
Istotne jest, by zapewnić klientom możliwie jak najszybszą reakcję na ich zapytania oraz problemy. W ten sposób firma wysyła przekaz, że dba o swoich klientów i są dla niej ważni. Złą praktyką jest pozostawianie odbiorców bez odpowiedzi lub ignorowanie negatywnych komentarzy.
Organizacja webinarów i transmisji na żywo – darmowy webinar Macieja Dąbrowskiego, psiego behawiorysty
Ciekawe treści przekazywane za darmo, transmisje, na których można komunikować się w czasie rzeczywistym poprzez pytania i odpowiedzi – to wartość dodana.
Interakcje offline – postawienie kiosku w ramach promocji płyty „Małomiasteczkowy” Dawida Podsiadło i sprzedawanie w nim produktu przez samego artystę
To przykład nie tylko marketingu interakcji, ale również marketingu doświadczeń, czy ambient marketingu, o którym pisaliśmy tutaj. Ten sposób promocji spełnił swoją rolę poprzez umożliwienie odbiorcom bezpośredniego kontaktu z artystą, dodatkowo wzbudził duży rozgłos i zainteresowanie nie tylko wśród fanów artysty.
Budowanie społeczności – profil Żabka na Instagramie
Prowadzenie firmowych profili w mediach społecznościowych jest w obecnych czasach podstawą. Za ich pomocą można zachęcać użytkowników do wchodzenia w interakcję, brania udziału w quizach, ankietach, a także dzielenia się swoimi zdjęciami.
Zajmiemy się marketingiem w Twojej firmie!
Wypełnij formularz i otrzymaj darmową wycenę
Skontaktuj się z nami, a my stworzymy dla Ciebie najlepszy marketing!
Jeśli dostrzegasz korzyści płynące z wykorzystania marketingu interakcji w swojej firmie, ale nie do końca wiesz, jak się za to zabrać, brakuje Ci czasu lub narzędzi? W RodIN zrobimy to za Ciebie.
Zamów darmowy audyt SEO Twojej strony!
Jesteśmy agencją marketingową SEO z Gdańska i tworzymy strategie marketingowe dla każdego biznesu. Zajmujemy się pozycjonowaniem stron, prowadzeniem mediów społecznościowych i tworzymy kampanie reklamowe.
W ramach kampanii wykorzystującej marketing interakcyjny zajmiemy się:
- Przeprowadzeniem audytu SEO Twojej strony internetowej,
- Przeanalizowaniem konkurencji,
- Zweryfikowaniem rynku, na którym działa firma,
- Tworzeniem wartościowych i unikalnych treści,
- Regularnym monitorowaniem wyników.