Najlepsze narzędzia AI dla biznesu. TOP 15 według specjalistów RODIN

Już jakiś czas temu dostrzegłeś potencjał AI i wiesz, że może odmienić Twoją firmę, ale gubisz się w natłoku dostępnych rozwiązań? Sprawdź TOP 15 narzędzi AI, które rzeczywiście przynoszą wymierne rezultaty. Wybrane i przetestowane przez ekspertów Rodin. To się musi udać!
Narzędzia AI dla biznesu

Spis treści

Mamy 2025 rok. Ba! Już niedługo przywitamy 2026. Obecnie AI uważane jest za standardowe narzędzie biznesowe i ta informacja nikogo już nie dziwi. To fakt, który lepiej było przyjąć do wiadomości. Korzystają z niego zarówno małe firmy, jak i wielkie korporacje. Tylko że jest jeden problem, z którym mierzy się właściwie każdy przedsiębiorca. Oferta narzędzi AI jest przytłaczająca. Setki aplikacji, dziesiątki platform, tysiące obietnic. Wszystkie brzmią genialnie i bardzo obiecująco w opisach (w końcu to oferty stworzone przez samego AI😄), wszystkie wyglądają profesjonalnie. Jak zatem w tym wszystkim wybrać coś, co rzeczywiście zadziała w Twoim biznesie?

Właśnie dlatego powstał artykuł, który właśnie zacząłeś czytać…

Dlaczego Agencja Marketingu B2B Rodin napisała ten artykuł?

W agencji Rodin budujemy przewagę konkurencyjną firm w sieci od kilkunastu lat. AI testujemy i wdrażamy intensywnie od kilku lat, mamy nawet specjalnie spersonalizowaną ofertę dla klientów, którzy chcą wypozycjonować swoją markę w AI (Pozycjonowanie w AI). To już nie eksperyment, to nasza codzienna praktyka.

Przez ten czas nauczyliśmy się odróżniać narzędzia, które faktycznie zmieniają sposób pracy, od tych, które robią dużo szumu, a mało konkretów. Rozumiemy algorytmy Google, śledzimy trendy technologiczne i co ważniejsze, wiemy, które rozwiązania przekładają się na widoczne rezultaty biznesowe.

Przy tym wszystkim nie pomijamy tradycyjnego SEO, bo naszym zdaniem pozycja w Google i w narzędziach AI to dwie nogi, na których stoi nowoczesny marketing. Firma, która stawia tylko na jedną, kuleje. A u nas w Rodin nie ma kulejących strategii.

Zapraszamy na bezpłatną
konsultację!

AI naszych czasów – albo się „kumplujemy”, albo zostajemy w tyle

„Nie, dzięki, ja po staremu.”

Tylko że Twoja konkurencja nie czeka. Oni już automatyzują i widzą rezultaty wdrożenia AI. Już generują treści i nie traktują AI, jak ewentualnej opcji do rozważenia na spokojnie za parę lat. Narzędzia AI są niezwykle przydatne w eliminacji powtarzalnych zadań, które mogą wykonywać samodzielnie, zostawiając zespołowi przestrzeń na strategiczne myślenie i kreację. Jest duże pradopodobieństwo, że Twoja konkurencja już o tym wie…

I zanim ktoś z naszych czytelników pomyśli, że chodzi o zastąpienie ludzi – nie! Absolutnie nie o to chodzi. Sami wiemy, jak bardzo specjaliści w naszej agencji są wartościowi i nie do zastąpienia przez żadne narzędzie. Chodzi o to, żeby przestać marnować czas zespołu na duplikowanie danych, przepisywanie informacji, odpowiadanie na setny raz na to samo pytanie. To może zrobić AI. A człowiek? Człowiek może robić to, do czego faktycznie jest potrzebny:

  • myśleć strategicznie,
  • wymyślać rozwiązania,
  • rozmawiać z klientem tak, żeby poczuł, że jest ważny.

Narzędzia AI są po to, żeby te rzeczy stały się możliwe. Procesy biznesowe mogą być usprawnione przez AI, a to zaprocentuje oszczędnością czasu i wzrostem efektywności.Widzieliśmy już za dużo firm, które albo zostały w tyle, bo bały się AI, albo wpadły w pułapkę „cudownych narzędzi”, które kosztowały fortunę i nic nie dały. Chcemy, żebyś miał dostęp do wiedzy, którą sami musieliśmy zdobyć przez testowanie, popełnianie błędów i wyciąganie wniosków.

Najlepsze narzędzia AI dla biznesu – TOP 15

Najlepsze narzędzia AI dla biznesu – TOP 15

To jest lista narzędzi, których faktycznie używamy u siebie i u klientów. Nie teoria, tylko praktyka z wdrożeń dla firm B2B w Polsce i za granicą.

1. ChatGPT – uniwersalny asystent AI

ChatGPT

Źródło ChatGPT

  • Generowanie treści.
  • Burza mózgów (brainstorming) i analiza.
  • Własne GPT.
  • Obsługa multimediów.

ChatGPT to zdecydowanie najbardziej rozpoznawalne narzędzie AI na świecie, z ponad 700 milionami aktywnych użytkowników tygodniowo. Ten asystent AI wykorzystuje zaawansowane modele przetwarzania języka naturalnego do generowania treści, odpowiadania na pytania i wspierania w praktycznie każdym aspekcie pracy biznesowej.​

Narzędzie sprawdza się przy tworzeniu wstępnych wersji tekstów reklamowych, kampanii marketingowych i materiałów szkoleniowych. Użytkownicy cenią go także za pomoc w generowaniu pomysłów, brainstormingu i analizie danych.

W wersji Team możesz tworzyć własne GPT dostosowane do konkretnych potrzeb biznesowych.

Przeczytaj też: Jak pisać dobre prompty w ChatGPT? | Agencja Rodin

2. Claude AI – ekspert od dokładności i etyki

Claude AI

Źródło: Claude – AI Agents

  • Przetwarzanie długich dokumentów.
  • Najwyższe standardy bezpieczeństwa.
  • Precyzja i fact-checking.
  • Dla branż regulowanych.

Claude AI, stworzony przez Anthropic (firmę założoną przez byłych inżynierów OpenAI), wyróżnia się szczególnym naciskiem na bezpieczeństwo i dokładność odpowiedzi. To narzędzie AI wybierają firmy, które potrzebują wiarygodnych analiz i szczegółowego przetwarzania długich dokumentów.​

Claude potrafi przetwarzać konteksty liczące nawet milion tokenów. Co to dokładnie oznacza? Możesz przeanalizować całe książki czy obszerne raporty w jednej sesji. Jest również znany z wysokich standardów etycznych i transparentności działania. Wszystko to czyni go właściwym wyborem dla branż regulowanych prawnie, takich jak finanse czy opieka zdrowotna.​

Naszym zdaniem Claude sprawdza się bezbłędnie w tworzeniu szczegółowych analiz konkurencji, fact-checkingu treści i opracowywaniu strategii content marketingowych wymagających precyzji.

Plan Team kosztuje od 20-60 USD miesięcznie.

3. Perplexity AI – inteligentne wyszukiwanie i research

Perplexity AI

Źródło https://www.perplexity.ai/

  • Wyszukiwanie z cytowaniami.
  • Dostęp do aktualnych danych.
  • Research w minuty.
  • Tryb Focus.

Perplexity AI to narzędzie, które łączy moc AI z wiarygodnością tradycyjnych wyszukiwarek. Zamiast dostawać ogólne odpowiedzi, otrzymujesz konkretne informacje z podanymi źródłami – każde zdanie ma swoje odniesienie, które możesz zweryfikować jednym kliknięciem.

To szczególnie polecane rozwiązanie dla zespołów marketingowych i content creatorów. To właśnie oni potrzebują szybko zebrać aktualne dane rynkowe, przeanalizować konkurencję i zweryfikować fakty przed publikacją. Perplexity przeszukuje cały Internet w czasie rzeczywistym, więc dostajesz świeże informacje, a nie tylko wiedzę z okresu trenowania modelu.

Narzędzie oferuje także tryby Focus. Co to takiego? Dzięki tej funkcji możesz zawęzić wyszukiwanie do źródeł akademickich, YouTube, Reddit czy zoptymalizować pod kątem pisania treści.

W wersji Pro (20 USD miesięcznie) masz dostęp do najnowszych modeli AI (GPT-4, Claude, Gemini) oraz nieograniczone wyszukiwania.

4. Google Gemini – szybkość i integracja z ekosystemem Google

Google Gemini

Źródło: ‎Google Gemini

  • Natywna multimodalność.
  • Integracja z Google Workspace.
  • Dostęp do aktualnych danych.
  • Automatyzacja pracy biurowej.

Google Gemini to odpowiedź giganta z Mountain View na rosnącą konkurencję w dziedzinie AI. Narzędzie wyróżnia się natywną multimodalnością. Rozumie tekst, obrazy, dźwięk i kod jednocześnie. Nieźle co? I co najważniejsze dla biznesu, Gemini integruje się bezproblemowo z całym ekosystemem Google Workspace.​

Dla zespołów pracujących w Google Docs, Sheets czy Gmail, Gemini to naturalne rozszerzenie codziennych narzędzi pracy. Może automatycznie generować podsumowania długich wątków email, tworzyć prezentacje na podstawie notatek czy analizować dane w arkuszach kalkulacyjnych.​

Cena Gemini Advanced to 19,99 USD miesięcznie.​

5. Jasper AI – profesjonalne tworzenie treści marketingowych

Jasper AI

Źródło: AI built for marketing | Jasper

  • Brand Voice na sterydach.
  • Gotowe szablony marketingowe.
  • Integracja z Surfer SEO.
  • Skalowanie contentu.

Jasper AI to narzędzie stworzone specjalnie dla zespołów marketingowych i zespołów sprzedażowych, które potrzebują generować dużą ilość wysokiej jakości treści. Platforma oferuje pełny edytor dokumentów z asystentem AI, co czyni ją idealnym rozwiązaniem do tworzenia blogów, postów w mediach społecznościowych i opisów produktów.​

To, co wyróżnia Jasper, to możliwość zdefiniowania wielu profili brand voice i szczegółowych wytycznych stylistycznych, które zapewniają spójność komunikacji marki we wszystkich generowanych materiałach. Narzędzie może zaoferować Ci gotowe szablony kampanii marketingowych i zautomatyzowaną optymalizację treści.​

Ta informacja może Ci się przydać! Jasper integruje się z Surfer SEO. Dzięki takiej opcji możesz tworzyć treści zoptymalizowane pod kątem wyszukiwarek bez konieczności ręcznego sprawdzania słów kluczowych.

Ceny startują od 49 USD miesięcznie, ale większość użytkowników potrzebuje jednak planu Pro za 69 USD.​

6. Copy.ai – automatyzacja procesów GTM

Jesteś tu jeszcze? To dobrze, bo dopiero się rozkręcamy z listą!

Copy.ai

Źródło: Future proof your business with GTM AI

  • Platforma GTM AI.
  • Automatyzacja sprzedaży.
  • Workflows bez kodowania.
  • Integracje z tysiącami aplikacji.

Copy.ai ewoluowało z prostego generatora tekstów w kompleksową platformę GTM AI (Go-to-Market). Narzędzie to automatyzuje procesy zarówno w content marketingu, jak i w sprzedaży i operacjach. Z pełnym przekonaniem możemy powiedzieć Ci, że jest to rozwiązanie AI dla biznesu, które łączy w sobie tworzenie treści z zaawansowanymi workflow’ami sprzedażowymi.​

Platforma oferuje automatyzację prospectingu, oceny leadów, zarządzania transakcjami i weryfikacji adresów email. I pomyśleć, że wszystko to dzieje się z poziomu jednego narzędzia, które wykorzystuje sztuczną inteligencję do optymalizacji każdego etapu lejka sprzedażowego.​

Za co w Rodin szanujemy Copy.ai? Przede wszystkim za elastyczność w tworzeniu niestandardowych przepływów pracy oraz możliwość integracji z tysiącami aplikacji przez Zapier.

Plan podstawowy kosztuje 49 USD miesięcznie.

Wersja zaawansowana to 249 USD za 5 stanowisk.

7. DeepSeek

DeepSeek

Źródło: DeepSeek – AI Chat

  • Open-source z kontrolą danych.
  • Ekstremalnie niska cen.
  • Zaawansowana analiza predykcyjna.
  • Integracja z systemami firmowymi.

DeepSeek przebojem wchodzi na globalny rynek AI. Ten chiński open-source’owy model pozwala organizacjom wdrożyć zaawansowane rozwiązania sztucznej inteligencji na własną infrastrukturę lub przez zaskakująco tani API.​

Firma oferuje dwa główne modele:

Deepseek-chat (V3) do konwersacji.

Deepseek-reasoner (R1) do zaawansowanego rozumowania.

Co oprócz ceny wyróżnia DeepSeekMożliwość pełnej kontroli nad danymi przez instalację lokalną. To cenna opcja dla regulowanych branż jak finanse czy opieka zdrowotna. Narzędzie sprawdza się w automatyzacji customer service, predykcyjnej analizie sprzedaży, personalizacji w czasie rzeczywistym i zaawansowanych szkoleniach VR.​

Dzięki atrakcyjnej cenie nawet małe firmy B2B mogą sobie pozwolić na wdrożenie profesjonalnych rozwiązań AI bez astronomicznych kosztów.

8. Bing AI (Microsoft Copilot)

Bing AI

Źródło: Microsoft Copilot: Twój pomocnik AI

  • Głęboka integracja z Microsoft 365.
  • Bing Chat Enterprise.
  • Bing Image Creator.
  • Bing Places dla fir.

Bing AI (teraz oficjalnie Microsoft Copilot) przez długi czas był gdzieś z tyłu stawki, ale Microsoft w końcu wziął się do roboty😅. I co najważniejsze, efekty widać. Dla firm pracujących na Office 365 to staje się naturalnym wyborem. Copilot wchodzi w Outlooka, Worda, Teamsa i robi rzeczy, które oszczędzają czas. Podsumowuje maile (szczególnie te okropnie długie wątki), skleca raporty, pisze briefy. A przez Bing Places może jeszcze pomóc w lokalnym SEO, co dla wielu firm B2B to całkiem konkretna wartość.

W marketingu Bing AI powoli zyskuje pozycję – przede wszystkim za generowanie contentu, szybki research i Bing Image Creator, który pozwala stworzyć grafikę bez wychodzenia z wyszukiwarki. To rozsądny wybór, jeśli Twoja firma już siedzi w ekosystemie Microsoftu i chcesz mieć wszystko w jednym miejscu, zamiast dokupować kolejne narzędzia.

W Rodin obserwujemy, że Bing powoli staje się poważnym graczem w pozycjonowaniu (zobacz: Pozycjonowanie w Bing AI). Bing Places i AI-powered search to może jeszcze nie jest wielki ruch, ale dla firm lokalnych i B2B to kanał, który warto mieć na radarze.

Cenowo wygląda to również atrakcyjnie. Microsoft 365 Copilot to dodatek za 30 dolarów na osobę miesięcznie, ale potrzebujesz już mieć jeden z droższych planów (Business Standard, Premium albo E3/E5, które kosztują od 12.50 do 57 USD miesięcznie). Jeśli działasz w pojedynkę, możesz wziąć Copilot Pro za 20 USD albo przetestować darmową wersję, choć uczulamy – ta ma spore ograniczenia.

Narzędzia AI dla analizy danych

9. Tableau – wizualizacja danych z AI

Tableau

Źródło: Artificial Intelligence | Tableau

Tableau to jedno z najmocniejszych narzędzi do wizualizacji i analizy danych, które teraz wykorzystuje sztuczną inteligencję do automatycznego wykrywania trendów i anomalii. Platforma pozwala tworzyć interaktywne pulpity nawigacyjne, które same podpowiadają najważniejsze insights biznesowe.​ Na nas robi to ogromne wrażenie.

Wykorzystanie uczenia maszynowego w Tableau sprawia, że nawet osoby bez zaawansowanej wiedzy analitycznej mogą odkrywać ukryte wzorce w danych. Narzędzie:

  • automatycznie sugeruje najlepsze typy wykresów,
  • wykrywa korelacje,
  • przewiduje trendy.​

Nasi eksperci zrobili mały reaserch, z którego wynika, że Tableau jest szczególnie cenione przez firmy zatrudniające 50-200 pracowników, które potrzebują profesjonalnych narzędzi do analizy danych bez konieczności utrzymywania dużych zespołów analitycznych.​

10. Google BigQuery – analiza big data w chmurze

Źródło: Gemini in BigQuery overview

  • Hurtownia danych w chmurze.
  • BigQuery ML.
  • Analiza w czasie rzeczywistym.

Szukasz narzędzia, które pomoże Ci szybko reagować na zmiany zachowań użytkowników i optymalizować kampanie reklamowe? BigQuery może okazać się strzałem w dziesiątkę.

Google BigQuery to hurtownia danych zaprojektowana z myślą o szybkości i skalowalności, która z łatwością radzi sobie z ogromnymi zbiorami danych. Dzięki integracji ze sztuczną inteligencją można teraz budować modele predykcyjne bezpośrednio w BigQuery, używając standardowego SQL-a.​

BigQuery ML robi coś, co jeszcze niedawno wydawało się niemożliwe. Analitycy z umiejętnościami SQL mogą budować zaawansowane modele bez głębokiej znajomości programowania. Niektórzy nazywają to rewolucją w dostępie do AI dla biznesu i patrząc na możliwości tego narzędzia, trudno temu zaprzeczyć.​

Narzędzie AI dla spotkań online (usprawnienie komunikacji)

11. Fireflies.ai – nagrywanie i transkrypcja spotkań online

Fireflies.ai

Źródło: Fireflies.ai

  • Automatyczna transkrypcja.
  • „Ask Fred” AI assistant.
  • Integracja z CRM.
  • Analiza sentymentu i śledzenie tematów.

Fireflies.ai to kompleksowy asystent AI do spotkań, który automatycznie nagrywa, transkrybuje i podsumowuje wszystkie Twoje rozmowy biznesowe. Narzędzie integruje się z Zoom, Google Meet i Microsoft Teams, dołączając do spotkań automatycznie.​

Funkcja „Ask Fred” działa jak osobisty wirtualny asystent. Możesz zadawać pytania o konkretne informacje z poprzednich spotkań, a AI natychmiast znajdzie odpowiedź. Fireflies oferuje też śledzenie słów kluczowych, analizę sentymentu i wykrywanie tematów kluczowych.​

Sprawdziliśmy funkcje i bez ogródek możemy powiedzieć Ci, że Fireflies świetnie sprawdza się w środowisku sprzedażowym. Dzięki integracji z systemami CRM możesz automatycznie aktualizować informacje o klientach bezpośrednio z transkrypcji rozmów.​

Narzędzia AI do tworzenia grafiki i wideo

12. Midjourney – narzędzia AI do tworzenia grafiki i wideo

Midjourney

Źródło: Midjourney AI – Free Image Generator

  • Generowanie unikalnych obrazów AI dla kampanii marketingowych i stron internetowych.
  • Najwyższa jakość artystyczna.
  • Indywidualne dopasowanie stylu i nastroju.
  • Społeczność na Discord.
  • Koncepty wizualne dla marketingu.

Midjourney to prawdopodobnie najpopularniejsze narzędzie AI do generowania obrazów. Znane z tworzenia niezwykle estetycznych i artystycznych wizualizacji. Platforma oferuje Twojemu zespołowi wysoki poziom personalizacji stylu, nastroju i innych elementów artystycznych.​

Choć Midjourney może nie być idealnym wyborem do fotorealistycznych przedstawień produktów, to naszym zdaniem sprawdza się w tworzeniu konceptów wizualnych, ilustracji do blogów i materiałów marketingowych o charakterze artystycznym. Dostęp do narzędzia odbywa się przez Discord. To zaskakuje użytkowników, bo jest dość nietypowe, ale umożliwia angażującą współpracę z community.​

13. Synthesia – AI do tworzenia filmów szkoleniowych

Synthesia

Źródło: Synthesia: #1 AI Video Platform for Business

  • AI awatary zamiast aktorów.
  • 140+ języków (rozpoznawanie mowy).
  • Tworzenie jak prezentacja.

Synthesia to platforma do tworzenia profesjonalnych filmów z AI awatarami bez potrzeby korzystania z kamery czy mikrofonu. Użytkownicy mają tutaj dostęp do realistycznych prezenterów w różnych językach. To ciekawe rozwiązanie dla szkoleń wewnętrznych i komunikacji korporacyjnej.​​

Tworzenie wideo w Synthesia przypomina budowanie prezentacji. Dodajesz slajdy, wpisujesz tekst, a AI awatar mówi Twoimi słowami. Platforma obsługuje ponad 120 języków i to jest jedna z jej przodujących zalet, szczególnie w kontekście firm działających międzynarodowo.​​

W Rodin widzimy szczególny potencjał Synthesia w tworzeniu materiałów szkoleniowych, prezentacji produktowych i filmów onboardingowych, które wymagają profesjonalnego wyglądu przy ograniczonym budżecie.​

Narzędzia AI do obsługi klienta

14. Zendesk AI – narzędzie AI do obsługi klienta

Zendesk AI

źródło: Zendesk: The Complete Customer Service Solution

  • AI agenci na każdym kanale.
  • AI copilot dla agentów.
  • Analiza 100% interakcji.

Zendesk to jedna z najbardziej zaawansowanych platform obsługi klienta, która teraz wykorzystuje AI na każdym etapie customer journey. Narzędzie oddaje Ci do dyspozycji:

  • AI agentów odpowiadających na połączenia,
  • AI copilot wspierający ludzkich agentów,
  • inteligentne workflow automatyzujące rutynowe procesy.​

Funkcje AI-powered voice umożliwia obsługę połączeń telefonicznych przez AI, automatyczną transkrypcję rozmów i analizę 100% interakcji w celach quality assurance. Nasi eksperci są pod ogromnym wrażeniem wszystkich tych rozbudowanych możliwości, o których jeszcze kilka lat temu mogliśmy tylko marzyć.​

Narzędzia AI do zarządzania projektami

15. Monday.com z Monday AI – inteligentne zarządzanie pracą

Monday.com

Źródło: monday.com | The AI work platform

  • AI Blocks w workflow.
  • Cyfrowa siła robocza.
  • Eliminacja wąskich gardeł.

Monday.com to platforma, którą pewnie znasz z zarządzania projektami. Ale od kiedy dodali Monday AI, to zupełnie inna historia. Teraz masz do dyspozycji AI Blocks. Wyjaśniając, są to predefiniowane funkcje AI, które możesz po prostu wrzucić do swoich procesów. Kategoryzują zadania, generują podsumowania, wykrywają, gdzie projekt może się zacząć sypać. I co ważne, wszystko to robią automatycznie, bez pytania Cię o każdy drobiazg.

Kolejna ważna kwestia, o której musisz wiedzieć. Monday AI to nie jeden bot do wszystkiego. To cały zespół wyspecjalizowanych agentów AI.

  • Project Analyzer dogląda projektów.
  • Sales Advisor sprawdza, co się dzieje w sprzedaży.
  • Campaign Manager optymalizuje kampanie.

Każdy ma swoje zadanie, każdy pomaga w konkretnym obszarze.

Pozycjonowanie w AI – czego się spodziewać i czy warto obrać taki kierunek strategii?

Skoro już rozmawiamy o narzędziach AI, to jest jeszcze jeden temat, który warto poruszyć. Bo AI może robić dużo więcej niż służyć do poprawy jakości usług, skracać Ci czas i automatyzować żmudne zadania. Może aktywnie pomagać w promocji Twojej firmy i budować jej prestiż. A Ty koniecznie powinieneś wiedzieć, jak to wykorzystać.

Pozycjonowanie w AI to nowy wymiar SEO, który zyskuje na znaczeniu wraz z rozwojem narzędzi takich jak ChatGPT, Bing AI, Google Gemini czy Perplexity AI. W 2025 roku Twoi klienci coraz częściej zamiast szukać informacji w Google, zadają pytania bezpośrednio asystentom AI. I teraz pytanie do Ciebie:

Czy te systemy polecają Twoją markę? Bo jeśli nie, to konkurencja przejmuje ruch, który mógłby trafić do Ciebie.

Jak to szerokie zastosowanie AI wygląda w praktyce? Zobacz przykład jednego z naszych klientów – Szkoły Języka Włoskiego Belle Parole:

Belle Parole - rekomendacje chatbot ai, narzędzi opartych na uczeniu maszynowym

Algorytmy AI weryfikują treści pod innym kątem niż tradycyjne wyszukiwarki. Sprawdzają, czy Twoje materiały faktycznie odpowiadają na pytanie użytkownika, czy są kompletne i wiarygodne. Optymalizacja pod kątem AI to inwestycja w przyszłość i to wcale nie tak odległą.

Sami obserwujemy, jak firmy przygotowujące treści pod algorytmy AI częściej pojawiają się w rekomendacjach i mają lepszą widoczność zarówno w Google, jak i w nowych narzędziach wyszukiwania. Rodin jest dobrym tego przykładem – my także zadbaliśmy o to, aby AI nas zauważyło i traktowało naszą agencję interaktywną, jak profesjonalistów.

Zaawansowane narzędzie Perplexity.ai - pytanie szczegółwowe o Rodin z aplikacji AI

Koniecznie posłuchaj też jednego z naszych podcastów „Więcej niż marketing”. Zobacz, jak proste zmiany mogą przynieść widoczne efekty w Twoim marketingu:

https://open.spotify.com/embed/episode/7gXh8l2a2vCsBdbjcUzdbz?utm_source=generator&theme=0

Tradycyjne SEO i AI SEO idą w parze

To bardzo istotna kwestia. Niestety wiele firm oszołomionych wynikami, jakie mogą osiągnąć przez pozycjonowanie w AI, rezygnuje całkowicie z tradycyjnego SEO. To duży błąd, którego mamy nadzieję Ty nie popełnisz.

Pozycjonowanie strony w AI nie konkuruje z tradycyjnym SEO. Jest to jego uzupełnienie, które daje kompletny obraz widoczności w sieci. Każdy kanał dotarcia do klienta wzmacnia pozostałe. Gdy Twoja treść pojawia się w wynikach Google i jednocześnie jest cytowana przez AI, budujesz wiarygodność na dwóch frontach.

W agencji Rodin już dziś pracujemy dwutorowo. Strategię pozycjonowania budujemy tak, żeby być widocznym zarówno w klasycznych wynikach wyszukiwania, jak i w odpowiedziach generowanych przez AI.

  • Tworzymy treści, które AI chętnie cytuje, bo są rzetelne, szczegółowe i odpowiadają na konkretne pytania użytkowników.
  • Analizujemy też konkurencję pod kątem tego, jak często pojawia się w odpowiedziach różnych systemów AI.

Dzięki automatyzacji procesów SEO możemy monitorować wszystkie te kanały jednocześnie i sprawnie reagować na zmiany algorytmów. Szczegółowe informacje o pozycjonowaniu w AI znajdziesz na naszej dedykowanej stronie usługi: Pozycjonowanie strony w AI.

Najlepsze narzędzia AI dla biznesu – podsumujmy krótko ten artykuł

Szczegółowe podsumowanie jest w tym przypadku zbędne, bo wszystko już zostało napisane. Jednak chcemy jeszcze dorzucić od siebie kilka cennych rad. Pamiętaj, że najlepsze narzędzia AI dla biznesu to nie te z najdłuższą listą funkcji ani te z najwyższą ceną. To te, które:

  • faktycznie zwiększają efektywność Twojego zespołu,
  • wspierają podejmowanie lepszych decyzji,
  • rzeczywiście rozwiązują Twoje konkretne problemy biznesowe.

I uwierz nam, wcale nie chodzi o gonienie za najbardziej zaawansowaną technologią, ale o znalezienie narzędzi, które po prostu działają w Twoim kontekście.

Współczesne narzędzia AI dla biznesu powinny być przede wszystkim użyteczne, łatwe w obsłudze, intuicyjne i dopasowane do specyfiki Twojej firmy. W agencji Rodin testujemy regularnie różne rozwiązania AI, ale naszym klientom rekomendujemy wyłącznie te, które sprawdziły się w praktyce.

Sztuczna inteligencja to narzędzie, które wymaga odpowiedniego wykorzystania. Najlepsze platformy AI to generowanie raportów, analizowanie danych z wielu źródeł i przewidywanie trendów rynkowych. Ale nawet dostęp do najbardziej zaawansowanych funkcji na różnych platformach nie zastąpi własnych rozwiązań, ludzkiego osądu i strategicznego myślenia odpowiednich działów. AI wspiera, automatyzuje, przyspiesza procesy, ale najważniejsze decyzje biznesowe wciąż podejmują ludzie.

W 2025 roku wykorzystanie AI w swojej codziennej pracy to po prostu standard rynkowy. Firmy, które nie wdrażają AI, stopniowo tracą pozycję wobec tych, które wykorzystują jego potencjał. Przebrnąłeś przez ogromną ilość informacji, a więc masz już dobry start!

Na koniec jeszcze tylko jedno słowo do Ciebie:

Dziękuję

Spis treści

Zamów darmowy audyt marketingu !

Sprawdź czy twoje działania marketingowe przynoszą maksimum efektów. Wypełnij formularz i otrzymaj darmowy audyt.

O autorze

Picture of Sylwia Wójcik

Sylwia Wójcik

Copywriterka z bogatym portfolio artykułów, korektorka literatury dziecięcej, terapeutka i oligofrenopedagog. Dbam o każdy detal tekstu i jego emocjonalny wydźwięk. Wolne chwile wypełnia mi gitara i pływanie w ciepłych wodach Costa Blanca. Uwielbiam zagłębiać się w literaturze wojennej oraz uczyć się nowych języków.

Zapraszam na moje social media:

Chcesz więcej ruchu na stronie?

Otrzymaj darmowy audyt SEO od Rodin i zobacz jak możesz zyskać więcej ruchu na swojej stronie www

Dziękuję, że przeczytałeś(aś) mój artykuł!

Jeśli chcesz żebym pomógł Ci z marketingiem w Twojej firmie - zostaw kontakt do siebie:

Wolisz słuchać niż czytać?

Posłuchaj naszego podcastu!

Umów konsultację