Reklamy Threads. Jak skutecznie wykorzystać nowy format w marketingu?

Jak dotrzeć do nowych odbiorców w mediach społecznościowych? Reklamy Threads mogą okazać się skuteczną metodą i otworzyć przed Twoją firmą nowe możliwości. Zobacz, jak wyprzedzić konkurencję o krok (najlepiej milowy!).
Reklamy Threads

Spis treści

Meta Platforms nieustannie rozwija swoje portfolio reklamowe, a najnowszym dodatkiem są reklamy na platformie Threads, które od początku 2025 roku zaczęły pojawiać się w aplikacji. Threads, który zadebiutował w lipcu 2023 roku jako alternatywa dla Twittera, szybko przyciągnął uwagę użytkowników. Jeśli śledzisz blog Rodin, to jesteś zawsze na bieżąco z nowinkami. Jako jedni z pierwszych w Polsce pisaliśmy bowiem o nowym konkurencie Twittera w jednym z naszych artykułów (jeśli nie czytałeś, nadrób koniecznie zaległości tutaj).

Mark Zuckerberg - Threads

Już na starcie Threads szybko zanotował imponującą liczbę ponad 300 milionów aktywnych użytkowników miesięcznie. Dla firm oznacza to nową, obiecującą przestrzeń do komunikacji marketingowej, która może uzupełnić strategie prowadzone na Facebooku i Instagramie. Uważamy, że naprawdę warto poświęcić czas i zaangażować się w poznanie sposobu działania reklamy Threads. Dziś wskażemy Ci korzyści, jakie mogą przynieść te działania Twojemu biznesowi i jak możemy pomóc Ci zaistnieć w social mediach.

Reklamy w Threads | Oferta Rodin

Dlaczego my? Nasz zespół ekspertów śledzi wszystkie nowości w świecie marketingu cyfrowego. Zawsze oferujemy klientom najbardziej skuteczne rozwiązania, zgodne z najnowszymi trendami i aktualnymi wyzwaniami platformy Threads.

Dzięki naszemu doświadczeniu, w prowadzeniu kampanii na różnych kanałach mediów społecznościowych, możemy zaplanować i wdrożyć strategię, która wykorzysta unikalny charakter Threads i pomoże Ci dotrzeć do nowej grupy odbiorców. Jak nikt inny rozumiemy specyfikę platformy Threads, jej dynamiczny charakter, preferencje użytkowników i algorytmy sterujące wyświetlaniem reklam. Dzięki integracji z Menedżerem Reklam Meta optymalizujemy kampanie w czasie rzeczywistym. Dbamy o to, by każda złotówka zainwestowana w reklamy Threads przynosiła wymierny efekt.

Nasza oferta wykracza daleko poza świat social mediów. W swoim zespole mamy świetnych specjalistów od pozycjonowania stron (SEO), płatnych kampanii Google Ads i email marketingu. Marketing strategiczny to nasza specjalność. Nie skupiamy się wyłącznie na pojedynczych kampaniach. Patrzymy szerzej 👀. Od budowania świadomości marki po generowanie leadów i sprzedaż.

Platforma Threads – czy zaskoczyło?

Zacznijmy od tego, czy po debiucie w 2023 roku i po upływie dłuższego czasu możemy powiedzieć, że Threads zadomowił się w świecie social mediów?

Historia Threads to doskonały przykład cierpliwej strategii rozwoju Mety. Po spektakularnym lipcowym debiucie, gdy platforma zdobyła 100 milionów użytkowników w zaledwie 5 dni, nastąpił drastyczny spadek zainteresowania – z 50 milionów do około 10 milionów dziennie aktywnych użytkowników. Wielu ekspertów wróżyło wtedy koniec projektu (nie byliśmy w tym gronie😅).

Mark Zuckerberg - oficjalne konto Threads

Dziś rzeczywistość wygląda zupełnie inaczej. Na początku 2025 roku Threads osiągnął 320 milionów miesięcznych aktywnych użytkowników. Przyciąga milion nowych rejestracji dziennie i generuje o 73,6% większe zaangażowanie niż X (dawny Twitter). Potwierdza to tylko słuszność podejścia Zuckerberga, który w 2023 pisał:

„Zajmie to czas, aby się ustabilizować, ale kiedy to się uda, skupimy się na rozwijaniu społeczności”.

Reklamy na platformie Threads – dla kogo dostępne?

Meta wprowadza reklamy w aplikacji Threads stopniowo, dbając o zachowanie równowagi między treściami organicznymi a promocyjnymi. Pierwsze testy rozpoczęły się w styczniu 2025 roku w Stanach Zjednoczonych i Japonii, a od kwietnia 2025 reklamy są dostępne w ponad 30 krajach na całym świecie, w tym uwaga… w Polsce, Wielkiej Brytanii i Australii.

Tworzenie reklam jest niezwykle proste dzięki integracji z Menedżerem Reklam Meta. Marketerzy mogą rozszerzyć istniejące kampanie z Facebooka lub Instagrama na Threads, zaznaczając odpowiednią opcję w ustawieniach bez konieczności przygotowywania nowych materiałów. Algorytm automatycznie dostosowuje kreacje do wymogów platformy.

Podsumowując, proces jest identyczny jak dla Facebooka czy Instagrama i nie wymaga od Ciebie tworzenia nowych kreatyw. A jeśli chcesz dowiedzieć się więcej o etapach publikacji reklamy w social mediach, przeczytaj nasz przewodnik: Jak reklamować firmę na Instagramie? Przewodnik | Rodin

Formaty reklamowe – aktualnie w formie grafik!

Reklamy na Threads wyświetlane są głównie jako obrazy w formacie 1080 x 1920 pikseli (proporcje 9:16). Oznaczone są szarą etykietą „Sponsorowane” obok nazwy konta. Pojawiają się w głównym strumieniu treści, między postami użytkowników, zachowując naturalny flow przeglądania.

Threads adds more ads | The Verge

Źródło

Choć podstawową formą są grafiki, Meta już testuje reklamy wideo w formatach 19:9 lub 1:1, które mają zostać wprowadzone w późniejszym etapie.

Przykład kampanii

Jeśli prowadzisz sklep e-commerce w Polsce, możesz stworzyć kampanię produktową w Meta Ads Manager, zaznaczyć Threads jako kanał docelowy i targetować użytkowników zainteresowanych modą lub technologią. Reklama pojawi się w ich feedzie jako sponsorowany post z etykietą „Sponsorowane”.

Dzięki narzędziom AI w Meta Ads Manager możesz określić, obok jakich treści (np. tematów) mają pojawiać się Twoje reklamy, minimalizując ryzyko niepożądanych skojarzeń.

Korzyści dla biznesu

Korzyści dla wybranych reklamodawców

Wprowadzenie reklam Threads na wybranych rynkach otwiera przed firmami zupełnie nowe możliwości dotarcia do potencjalnych klientów. Jedną z największych korzyści jest bez wątpienia dostęp do dynamicznie rosnącej społeczności użytkowników platformy, która przypominamy, że obecnie liczy ponad 320 milionów osób aktywnych miesięcznie.

Co więcej, statystyki pokazują, że aż 75% użytkowników Threads obserwuje przynajmniej jedną firmę, co świadczy o dużym potencjale biznesowym tej platformy. Trudno nie pochylić się nad takimi liczbami i zignorować statystyki. Naszym zdaniem potencjał jest olbrzymi. To może być Twoja tajna broń na zbudowanie przewagi konkurencyjnej.

Spisaliśmy kilka korzyści:

  • Dostęp do dynamicznie rosnącej społeczności.
  • Reklamodawcy mogą bez dodatkowego nakładu pracy rozszerzyć swoje działania z Facebooka i Instagrama na platformie Threads.
  • Dzięki pełnej integracji z menedżerem reklam Meta, firmy wykorzystują sprawdzone materiały promocyjne i docierają do nowych odbiorców.
  • Meta stosuje zaawansowane algorytmy, które analizują preferencje użytkowników. Pozwala to precyzyjnie targetować i wyświetlać reklamy osobom potencjalnie zainteresowanym ofertą.
  • Reklamy Threads umożliwiają dotarcie do nowej grupy odbiorców, którzy mogą nie być obecni na innych platformach.
  • Możliwość testowania nowych formatów reklamowych i szybka optymalizacja kampanii na podstawie bieżących wyników.
  • Wczesne wejście na nową platformę reklamową pozwala wyróżnić się na tle konkurencji i zbudować silną pozycję marki wśród użytkowników Threads.

Przyszłość reklam na Threads

Popatrzmy na to wszystko świeżym okiem. W Rodin jesteśmy przekonani, że to, co dziś widzimy w Threads, to dopiero przedsmak rewolucji. Meta nie próżnuje, a plotki branżowe mówią, że testują już reklamy wideo, które mają wpaść w ucho algorytmom i przykuć uwagę tak samo, jak viralowe memy. Krótkie, zabawne spoty wrzucane między dyskusje użytkowników? To może okazać się strzałem w 10!

Mark Zuckerberg w swoich postach i komentarzach w social mediach jasno mówi, że Threads ma być przodującym elementem w zarabianiu pieniędzy dla całej grupy Meta. Dlaczego to ważne? Bo w świecie, gdzie TikTok i X walczą o uwagę młodych, Meta stawia na dywersyfikację (różnorodność). Wszystko po to, żeby reklamodawcy mieli gdzie uciec, gdy inne platformy zawiodą.

Zajmiemy się marketingiem
w Twojej firmie!

Wypełnij formularz i otrzymaj darmową wycenę

Kto pierwszy ten lepszy! Jak zacząć reklamę na Threads?

Jeśli w 2025 roku wrzucisz, choć część budżetu w Threads, masz szansę złapać użytkowników, zanim platformę zaleje fala reklam. To jak wejście na Instagram w 2015. Sami doskonale pamiętamy, jak w tamtym czasie mało kto wierzył, że to się opłaca. Dziś? Bez Instagrama nie ma poważnej strategii w mediach społecznościowych.

Nie bądź ostatni – pierwsze marki, które oswoją Threads, zapiszą się w pamięci użytkowników jako pionierzy.

Eksperymentuj, zanim będzie tłok – póki reklam jest mało, Twoja kreacja nie zginie w szumie.

Ucz się na błędach konkurencji – obserwuj, co działa na Twitterze/X czy Instagramie, i przenieś to do Threads z własnym spinem.

Meta wie, że klucz to spersonalizowane doświadczenie, dlatego nowe reklamy mają być mniej irytujące i nachalne, a bardziej… no, po prostu fajne.

Jak to sprawdzić? Od czego zacząć? Najlepiej zacznij od współpracy z Rodin!

Spis treści

Zamów darmowy audyt marketingu !

Sprawdź czy twoje działania marketingowe przynoszą maksimum efektów. Wypełnij formularz i otrzymaj darmowy audyt.

O autorze

Picture of Aleksandra Paździor

Aleksandra Paździor

Specjalistka ds. SEO i Google Ads, która pasjonuje się User Experience oraz designem w biznesie. Posiada dużą wiedzę i doświadczenie dotyczące marketingu cyfrowego i internetowego. Dba o to, aby strony były przyjazne dla użytkowników i estetycznie zaprojektowane. Cechuje ją kreatywność i umiejętność myślenia strategicznego, co pozwala na skuteczne wdrażanie działań marketingowych i osiąganie celów biznesowych. Dzięki swojej wiedzy i doświadczeniu potrafi w pełni wykorzystać możliwości, jakie daje internetowy rynek. W wolnych chwilach podróżuje oraz poszerza swoją wiedzę w wielu dziedzinach na kursach i szkoleniach. Regularnie uczestniczy w branżowych konferencjach i szkoleniach oraz czyta specjalistyczne publikacje. Jest otwarta na nowe wyzwania i stale poszukuje sposobów na doskonalenie swoich umiejętności.

Zapraszam na moje social media:

Chcesz więcej ruchu na stronie?

Otrzymaj darmowy audyt SEO od Rodin i zobacz jak możesz zyskać więcej ruchu na swojej stronie www

Dziękuję, że przeczytałeś(aś) mój artykuł!

Jeśli chcesz żebym pomógł Ci z marketingiem w Twojej firmie - zostaw kontakt do siebie:

Wolisz słuchać niż czytać?

Posłuchaj naszego podcastu!

Umów konsultację