Zdobywanie nowych klientów dzięki skutecznemu promowaniu usług finansowych nigdy nie było prostsze! Sprawdź jak promować usługi finansowe – poznaj najlepsze wskazówki i dowiedz się, jakie działania będą najskuteczniejsze.
Obecnie na rynku do wyboru jest bardzo dużo form reklamy. Jednak czy wszystko jest dla wszystkich? Zdecydowanie nie! Innego podejścia będą potrzebowały usługi kosmetyczne, innego usługi prawne czy usługi remontowe, a jeszcze inaczej trzeba promować usługi finansowe.
Finanse to specyficzna i bardzo rozległa branża, która mimo swojej powszechności (wszak każdy z jakichś usług finansowych korzysta), marketingowo jest bardzo nieoczywista. Jak w takim razie dobrze promować usługi finansowe? To pytanie z dość złożoną odpowiedzią, która została szczegółowo przedstawiona poniżej.
W jaki sposób promować usługi finansowe żeby zdobywać potencjalnych klientów?
Niezależnie od tego, czy prowadzisz doradztwo finansowe, posiadasz rozwiązania finansowe dla przedsiębiorców, czy oferujesz kredyty hipoteczne, na pewno chcesz reklamować usługi finansowe w taki sposób, żeby przynosiło to wymierne zyski.
Żeby reklama usług finansowych była skuteczna i przynosiła wymierne rezultaty warto zadać sobie kilka kierunkowych pytań.
- Kto najbardziej potrzebuje oferowanych przeze mnie usług?
- Gdzie i w jaki sposób mogę do tych osób trafić?
- Co jest dla nich najważniejsze?
- Co chcę osiągnąć poprzez swoje działania marketingowe?
Odpowiedzi, jakie tutaj uzyskasz, to dobry punkt wyjścia do szerszego zaplanowania i wdrożenia działań reklamowych.
Pamiętaj jednak, że skuteczny marketing ogólnie nie jest łatwym zagadnieniem, a w przypadku usług finansowych temat staje się jeszcze bardziej zawiły. Właśnie dlatego, zastanawiając się jak promować usługi finansowe, rozważ skorzystanie z pomocy profesjonalistów, którzy wiedzą jak działać i będą w stanie Ci pomóc.
Zapraszamy na bezpłatną konsultację!
2 elementy niezbędne do skutecznego promowania usług finansowych
Można to uznać za subiektywną opinię, ale obecnie, żeby promować usługi finansowe (ale też każdą inną firmę), filarem podejmowanych działań jest określenie i zrozumienie grupy docelowej.
Niestety, jeśli podejmowane działania nie będą ukierunkowane w stronę konkretnych odbiorców, co się może wydarzyć? Strzelimy jak kulą w płot 😉 A nasze wszystkie zasoby pójdą w powietrze, nie przynosząc absolutnie żadnych efektów.
To dość oczywista zasada. Czy posiadając w swojej ofercie kredyty hipoteczne będziesz promować swoje usługi na uczelniach wśród studentów? Część z nich być może jest zainteresowana zakupem własnego M, ale umówmy się – dla większości kredyt hipoteczny prawdopodobnie nie jest w danej chwili wysoko na liście priorytetów. Kogo zatem będziesz szukać? Młodych małżeństw, rodzin z małymi dziećmi, osób w konkretnym przedziale wiekowym.
Zdefiniowanie grupy docelowej
Płynnie przejdźmy do precyzyjnych informacji: kieruj reklamę do konkretnych grup odbiorców. Jeśli promowanie usług finansowych ma być skuteczne, grupa docelowa powinna być precyzyjnie określona.
Musisz wiedzieć do kogo ma trafić Twoja reklama, ale skąd to wiedzieć i jak właściwie zdefiniować grupę docelową?
- Zastanów się jaki problem rozwiązują Twoje usługi. Jeśli posiadasz rozwiązania dla przedsiębiorców to określ, w czym jesteś w stanie tym przedsiębiorcom pomóc.
- Postaraj się jak najbardziej skonkretyzować, kto i jak najbardziej może skorzystać dzięki Twoim usługom.
- Zrozum wartości Twoich potencjalnych klientów. Co w Twoich usługach może ich do Ciebie przyciągnąć? Cena, pozytywne opinie, czy może bogata oferta?
- Zastanów się, gdzie możesz znaleźć tych klientów. Na instagramie, czy może skuteczniejsza będzie dobra strona internetowa?
Dzięki takim działaniom dowiesz się do kogo i gdzie musisz skierować swoje działania reklamowe. A jeśli masz wątpliwości – skorzystaj ze wsparcia agencji marketingowej.
Zrozumienie grupy docelowej i jej potrzeb
Jeśli już wiesz kogo szukasz i masz już określoną grupę docelową spróbuj zauważyć potrzeby klientów.
Nie da się działać na ślepo. Będziesz w stanie zachęcić odbiorcę do skorzystania ze swoich usług tylko wtedy, jeśli sam zrozumiesz dlaczego miałby z nich skorzystać.
Zrozumienie swojej grupy docelowej pozwala dostosować treści, język i strategię do potrzeb, wartości i oczekiwań konkretnych odbiorców. Wszystkie te czynniki, odpowiednio skrojone, wpływają pozytywnie na wdrażane działania marketingowe.
Gdzie i jak najlepiej promować usługi finansowe?
W kampaniach reklamowych, które mają promować produkty i usługi finansowe często punktem wyjścia jest korzystanie z sieci reklamowej Google. Kampanie Google Ads to rozwiązanie, które cieszy się stałą popularność.
Skupmy się jednak dzisiaj na tym, co może być prostą, a zarazem skuteczną bazą dla promocji swoich usług w mediach społecznościowych.
Odpowiednio dobrane działania w mediach społecznościowych
Media społecznościowe to dość oczywista opcja, szczególnie w dzisiejszych czasach. To też zazwyczaj trafny wybór, jeśli chcesz zbudować skuteczną strategię marketingową. Dlaczego?
- W mediach społecznościowych możesz utworzyć profil swojej firmy tak naprawdę za darmo.
- Są łatwo dostępne i korzysta z nich bardzo wielu potencjalnych klientów, którzy mogą poszukiwać usług finansowych.
- Dzięki odpowiednio dobranym treściom możesz wykreować wizerunek eksperta w danej dziedzinie, dzięki czemu wzbudzisz zaufanie i zachęcisz do skorzystania z Twoich usług.
Chcesz promować swoje usługi finansowe w mediach społecznościowych, ale nie wiesz jak? Możesz skorzystać z usług naszej agencji. Mamy doświadczenie poparte dowodami!
Optymalizacja strony internetowej
Działania marketingowe przy promowaniu usług finansowych w dużej mierze skupiają się też na stronach internetowych. Pozycjonowanie stron www to jeden z istotniejszych sposobów w kwestii reklamy usług finansowych w internecie.
Optymalizacja strony internetowej to złożony proces, który polega na dostosowaniu i ulepszeniu witryny w taki sposób, żeby była bardziej użyteczna i pozytywnie wpływała na doświadczenia odwiedzających ją użytkowników. Co w tym wszystkim jest najistotniejsze?
- Strona musi być przejrzysta i intuicyjna. Zastanów się, lubisz błądzić po witrynach w poszukiwaniu jednej, drobnej informacji?
- Responsywność witryny. Firmy powinny zadbać o to, żeby strona prezentowała się odpowiednio również na urządzeniach mobilnych swoich klientów.
- Kwestie techniczne. Strona musi się szybko ładować i być wydajna. Przyznajmy szczerze, wszyscy chętniej zamykamy witryny, które bez przerwy zawieszają się przy przechodzeniu z zakładki do zakładki.
To w jaki sposób pozycjonujemy i optymalizujemy strony związane z usługami finansowymi ma ogromny wpływ czy i do ilu osób trafimy. Jeśli chcesz robić to skutecznie, koniecznie zapoznaj się z naszą ofertą. Działania SEO to nasz konik. Przekłujemy naszą wiedzę w sukces Twojej firmy.
Content marketing
Dobre kampanie reklamowe uwzględniają fajny content marketing. Chodzi tutaj o szeroko pojętą jakość treści jaka jest dostarczana przez firmy użytkownikom w mediach społecznościowych, na stronie internetowej, czy w komunikacji marketingowej.
Najważniejsze to:
- Dopasowywać treści do grupy docelowej. Odpowiedni język, forma, słownictwo. Wiadomo – jeden lubi mizerię, drugi buraczki. Inaczej będziemy zwracać się do przedsiębiorcy, a inaczej do rodziny szukającej kredytu hipotecznego.
- Treści muszą być ciekawe i przydatne. Nie wystarczy napisać swojego krótkiego BIO (swoją drogą kiedyś usłyszałam prześmiewcze rozwinięcie tego skrótu jako „Bezsensowna Informacja Osobista” i totalnie się z tym zgadzam 😉 ). Po 1 mówmy o sobie ciekawie i niebanalnie. Po 2 dostarczajmy treści, które niosą za sobą jakąś wartość. Może Twoi potencjalni klienci mają problem, który możesz rozwiązać? Może publikując możesz edukować? W usługach finansowych masz przed sobą naprawdę masę możliwości.
- Treści muszą być podane w atrakcyjnej formie. Dywan tekstu, w bezosobowej formie, przepełniony suchą teorią i oklepanymi frazesami no… nie przejdzie. Wiesz co najlepiej zrobić? Zastanów się jaka treść marketingowa ostatnio wyjątkowo Ci się spodobała? Może przeczytałeś artykuł lub post w mediach społecznościowych, który zwrócił Twoją uwagę? Inspiruj się, to nic złego.
- Budowanie wizerunku eksperta ułatwia reklamowanie usług finansowych. Kojarzysz powiedzenie „szewc bez butów chodzi”? W usługach finansowych to nie przejdzie. Jeśli chcesz mieć klientów, muszą Ci oni zaufać. Żeby Ci zaufali pokaż, że znasz się na tym co robisz.
Celem content marketingu jest budowanie autorytetu marki w branży finansowej i zwiększenie świadomości o usługach. Tworzenie wartościowych treści edukacyjnych, informacyjnych i eksperckich na blogu firmowym, w formie e-booków, czy webinarów – masz różne opcje. Trzeba z nich tylko umiejętnie skorzystać.
Promowanie firmy oferującej usługi finansowe – dlaczego warto skorzystać z pomocy profesjonalistów?
Podczas promowa usług finansowych możesz napotkać na szereg trudności, przez które będziesz prowadzić działania reklamowe całkowicie nieskutecznie.
Kierowanie treści do niewłaściwych odbiorców, nieodpowiednia optymalizacja, brak analizy wyników, niedostosowywanie się do zmian to tylko niektóre z kwestii, które mogą skazać Twoją kampanie na porażkę.
Właśnie dlatego najlepszym rozwiązaniem jest skorzystanie z usług profesjonalistów. Gdybym miała wskazać, jakie są największe korzyści takiej opcji byłyby to:
- Agencja marketingowa ma wiedzę na temat aktualnych trendów i algorytmów. Dzięki czemu prowadzona kampania będzie cały czas aktualna i skuteczna.
- Doświadczenie, jakie zdobyli profesjonaliści, pozwala im unikać najpopularniejszych błędów. Ty otrzymujesz tylko konkrety.
- Nie tracisz swojego cennego czasu. Marketing ktoś robi za Ciebie, a Ty możesz skupić się na prowadzeniu firmy. Dzięki temu finalnie zyskujesz podwójnie.
Promuj swoje usługi finansowe z agencją RodIn
Możesz przebierać już długo w ofertach przeróżnych agencji marketingowych, ale dlaczego powinieneś wybrać akurat naszą.
Pasja do tego co robimy, wiedza, doświadczenie, elastyczność i całkowite szanowanie potrzeb i oczekiwań naszych klientów. Robimy kampanie reklamowe, dla każdego, kreatywnie i skutecznie. Nie musisz nam wierzyć – zobacz sam jak pomogliśmy naszym klientom z branży finansowej w promowaniu ich usług.
HipoInvest i praktycznie nieistniejąca strona internetowa
Kiedy firma HipoInvest zwróciła się do nas o pomoc, ich strona praktycznie nie istniała w wyszukiwarce. Znikomy wskaźnik wejść na stronę przekładał się na wyniki firmy.
Co zrobiliśmy?
- Przejęliśmy prowadzenie profilu w mediach społecznościowych i skupiliśmy na kierunkowaniu treści w stronę odpowiedniej grupy odbiorców.
- Całkowicie zmieniliśmy stronę internetową. Zbudowaliśmy zupełnie nową witrynę – responsywną, intuicyjną i prostą w obsłudze.
- Postawiliśmy na GoogleAds, żeby nasz klient mógł być jeszcze bardziej zauważony.
Co dalej?
Po sukcesach w mediach społecznościowych i ze stroną www budujemy długofalową strategię marketingową, żeby promowanie HipoInvest było jeszcze bardziej skuteczne.
Balt Credit, czyli niski budżet, ale maksymalny sukces strategii marketingowej
Wspominałam już, że w naszej agencji jesteśmy w stanie dostosować się do potrzeb i możliwości naszych klientów? Balt Credit to sukces, z którego jesteśmy bardzo dumni.
Słaba widoczność strony internetowej, przestarzałe treści i design, a przy tym ograniczony budżet na marketing. Czy daliśmy radę? Daliśmy!
Co zrobiliśmy?
- Zbudowaliśmy pozycje eksperta poprzez publikowanie w mediach społecznościowych postów edukacyjnych i poradników finansowych. Zwiększyliśmy dzięki temu liczbę obserwujących o 25%.
- Przerobiliśmy stronę internetową na nowoczesną i wpływającą pozytywnie na doświadczenia użytkowników. Jest łatwa w obsłudze, przejrzysta i skutecznie zachęca do skorzystania z oferty Balt Credit. Same zmiany na stronie zwiększyły ilość zapytań ofertowych o 30%, jeszcze zanim przeszliśmy do kampanii reklamowych!
- Przeprowadziliśmy analizę i optymalizację SEO, dzięki czemu strona Balt Credit prezentuje się dużo wyżej w wynikach wyszukiwania, niż przed rozpoczęciem współpracy z nami.
Co dalej?
Stale monitorujemy nasze działania i dostosowujemy je do bieżącej sytuacji. Po naszej stronie leży opracowywanie i wdrażanie kompleksowej strategii w zakresie promowania usług finansowych firmy.
Zamów darmową wycenę
Wypełnij formularz i otrzymaj wycenę dopasowaną do Twoich potrzeb
Skorzystaj z usług RodIn i rozwiń potencjał swojej firmy, niezależnie od rodzaju świadczonych usług finansowych
Jak widzisz nie musi być drogo. Nie musimy wdrażać szeregu zawiłych działań, które są Ci niepotrzebne. Nie robimy nic, czego nasi klienci nie potrzebują. Przenalizujemy sytuację, opracujemy i wdrożymy strategię, a Ty będziesz cieszył się z efektów.
Jeśli chcesz, żeby Twoje usługi finansowe były promowane na szeroką skalę przez zespół naszych profesjonalistów, wejdź na naszą stronę, zapoznaj się z ofertą i wyślij do nas wiadomość za pośrednictwem formularza kontaktowego.
Jesteśmy pewni, że mamy to, czego szukasz. Niezależnie od budżetu, sytuacji jaką zastaniemy, czy dotychczasowych działań finansowych, z nami przeniesiesz swoje kampanie reklamowe na wyższy poziom.