Agencja content marketingowa

Według badań przeprowadzonych przez Search Engine Journal - platformę skupiającą się na pozycjonowaniu SEO, content marketing będzie najtrudniejszą, a zarazem najważniejszą częścią SEO w 2024 roku. Czym dokładnie jest marketing treści i jak z jego wykorzystaniem agencja contentowa może pomóc firmie zaistnieć w sieci? Dowiesz się tego w poniższym artykule.
Agencja Content Marketing

Spis treści

Każdy, choć trochę związany z marketingiem zna wartość content marketingu. Oprócz pozytywnego wpływu na optymalizację SEO i wzmacnianie relacji z klientami, marketing treści pomaga także w budowaniu społeczności. Przedsiębiorcy stoją w obliczu wyzwania, by jak najlepiej wykorzystać content marketing w działalności reklamowej swojej firmy, a agencje content marketingu wychodzą im naprzeciw.

Content marketing – czym jest?

Content marketing – inaczej marketing treści, to strategia polegająca na tworzeniu i publikowaniu angażujących, przyciągających uwagę treści, które zaciekawią odbiorców.

Główny nacisk w content marketingu kładzie się na jakość treści. Ważne, by odpowiadały zainteresowaniom grupy docelowej, były ciekawe, przydatne i podane w atrakcyjnej formie.

Ma to na celu osiągnięcie konkretnych celów biznesowych. Warto zdać sobie sprawę, że dobrze prowadzony content marketing pomaga w przyciągnięciu odpowiednich klientów.

Jakie są korzyści content marketingu?

Lista korzyści, które można osiągnąć z pomocą content marketingu jest długa, dlatego warto postawić właśnie na ten rodzaj marketingu. Zalety płynące z wykorzystywania marketingu treści, to między innymi:

  • Wzrost widoczności w wyszukiwarce, co skutkuje poprawą rozpoznawalności i świadomości marki. To również możliwość skutecznego dotarcia do potencjalnych klientów będących częścią grupy docelowej.
  • Skuteczny content marketing umożliwia generowanie wzmożonego ruchu na stronie internetowej. co często przekłada się na wzrost liczby klientów. Może być to równoznaczne z finansowymi korzyściami dla marki.
  • Dzięki content marketingowi wzmacniane są relacje z klientami. Firma może dostosować treści do klientów na każdym etapie lejka sprzedażowego i lepiej zrozumieć grupę docelową. Jeśli tworzone treści są dla klientów pomocne i pomagają im w rozwiązaniu problemów, przekłada się to na budowanie zaufania i autorytetu w relacji marka-klient.
  • Przemyślany content marketing to strategia dająca długofalowe efekty. Korzyści nie kończą się wraz z ustaniem kampanii. Opublikowane treści będą procentować przez długi czas po ustani kampanii.
Korzyści content marketingu

Inne zalety content marketingu, to na przykład niskie koszty wdrażania, a także możliwość pomiaru skuteczności podjętych działań.

Czym zajmuje się agencja content marketingowa?

Agencje specjalizujące się w marketingu treści oferują szeroki wachlarz usług. Współpraca z agencją content marketingu powinna zaczynać się od poznania i zrozumienia biznesu klienta. Jakie są etapy pracy agencji CM?

Czym zajmuje się agencja content marketingu?

Tworzenie strategii content marketingowej

Tworzenie strategii musi opierać się na analizie rynku, na którym działa dana firma. Należy także przeanalizować grupę docelową, a także konkurencję klienta. To istotne, by tworzyć treści dostosowane do persony, trafiające w jej potrzeby i zainteresowania. W przeciwnym razie publikowane treści nie osiągną zamierzonych rezultatów. Tworzenie dopasowanych i interesujących treści jest trudne, z czego warto zdać sobie sprawę i postawić na doświadczenie profesjonalnych agencji content marketinowych, zamiast robić to na własną rękę.

🌟 Odkryj Tajniki Personalizacji z Naszym Wyjątkowym Szablonem Persony! 🚀

Czy chcesz lepiej zrozumieć swoich klientów?
Z naszym bezpłatnym szablonem persony możesz to osiągnąć!

Dlaczego warto pobrać nasz szablon persony?
  • Zwiększ Skuteczność Twoich Kampanii.
  • Oszczędność Czasu i Zasobów.
  • Poprawa Produktów i Usług.
Odbierz szablon za 0 zł!

Wsparcie w tworzeniu i dystrybucji treści

W oparciu o przygotowaną wcześniej strategię i content plan, agencje przechodzą do tworzenia wartościowych treści, dostosowanych do potrzeb klienta. Są one opracowane w taki sposób, aby odpowiadały profilowi działalności w branży, jak i również jego grupie docelowej. Formy tworzonych treści nie ograniczają się tylko do artykułów na blogu, czy też postów w social media. To także między innymi tworzenie infografik, podcastów, materiałów wideo, e-booków, organizacja konkursów i tworzenie quizów.

Rozwój content marketingu

Współpraca z doświadczoną agencją content marketingową nie kończy się po oblikowaniu treści. Jest wręcz przeciwnie! Po publikacji następuje monitorowanie, analityka i raportowanie wyników.

Istnieje wiele narzędzi, z których korzystają dobre agencje content marketingowe. Z ich pomocą można monitorować i analizować, które treści radzą sobie lepiej, a które gorzej, co należy zmienić, a z czego z kolei korzystać częściej, bo przynosi rewelacyjne rezultaty.

Dobra agencja content marketingowa – na co zwrócić uwagę przy wyborze?

Zastanawiasz się, czy inwestycja w content marketing z wykorzystaniem usług zewnętrznej agencji jest dobrym krokiem? Odpowiedź brzmi: oczywiście! Jednak istnieje kilka aspektów, na które trzeba zwrócić uwagę przy wyborze odpowiedniej agencji. Poniżej przedstawiam kilka wskazówek, które należy mieć na uwadze przed przed rozpoczęciem współpracy.

5 elementów, które musisz sprawdzić przed wyborem agencji content marketingowej

  1. Kim są pracownicy agencji? Przez wyborem firmy, należy zapoznać się ze składem zespołu. Ważne, żeby na pokładzie byli nie tylko doświadczeni content managerowie, ale też eksperci posiadający wiedzę z zakresu SEO, czy też projektowania graficznego.
  2. Czy agencja tworzy strategię marketingu treści? Planowanie, w tym tworzenie strategii było, jest i będzie kluczowym elementem marketingu. Podejmowanie działań content marketignowych bez zaplanowanej strategii, opartej na dokładnej analizie konkurencji, czy też określeniu grupy odbiorców może nie pomóc, a zaszkodzić.
  3. Jakie formaty conent marketingu oferuje? Czy są to kreatywne formy contentu? Konkurencja ciągle próbuje nowych możliwości i wybór agencji, która nie wychodzi poza pisanie artykułów i treści na social media mógłby skutkować pozostaniem w tyle za konkurencją.
  4. Czy agencja monitoruje podejmowane działania i raportuje wyniki? To niezbędne, by móc później określić, czy content marketing działa.
  5. Czy można spodziewać się raportu wyników? Raportowanie wyników content marketingu to obowiązek każdej agencji.
  6. Jaki jest koszt content marketingu? Mniejsze agencje zazwyczaj oferują niższe ceny. Ostateczna cena zależy też o rodzaju treści, które chcemy publikować i częstotliwości publikacji.
6 pytań do agencji content marketingowej

RodIN – skuteczna agencja content marketingu

Od lat tworzymy content marketing o najwyższej jakości. W naszych usługach znajduje się marketing strategiczny, w ramach którego dokładnie analizujemy rynek i konkurencję oraz określamy grupę docelową. Następnie wspólnie z klientem tworzymy strategię marketingową. Oferujemy także kompleksowe wsparcie pozycjonowania.

RodIN to agencja z doświadczeniem. Na swoim koncie mamy wielu zadowolonych klientów, którzy przekonali się, że jesteśmy skuteczną agencją content marketingową. O tym jak nasze działania przyczyniły się do sukcesów klientów przeczytasz tutaj.

Jeśli potrzebujesz pomocy w działaniach contentowych i wsparcia w tworzeniu treści, nasz zespół ekspertów jest do Twojej dyspozycji!

Zamów darmowy audyt SEO twojej strony!

Wypełnij formularz, a my przygotujemy dla Ciebie analizę SEO Twojej strony.

Skuteczny marketing – jakie są narzędzia content marketingu?

Przy tworzeniu wartościowych treści pomocne jest korzystanie z dostępnych na rynku narzędzi. Ułatwiają one pracę, lepiej ją organizują i wpływają na ostateczne efekty podejmowanych działań.

Badanie słów kluczowych

Przed wyborem słów kluczowych warto wcześniej przeprowadzić ich analizę. W tym celu można wykorzystać Google Keyword Planner lub SEMrush. To pomocne narzędzia, które badają popularność i konkurencyjność danych słów kluczowych, analizują je i monitorują konkurencję. Najlepiej wykorzystać kilka różnych narzędzi, z których przeanalizuje się wszystkie ich dane.

Skuteczny content marketing

Monitorowanie wyników

Monitorowanie i raportowanie to nieodłączny element content marketingu. Tu z pomocą przychodzi Google Search Console. To narzędzie, za pomocą którego można śledzić wyniki na jakich pojawia się pozycjonowana strona internetowa.

Analiza danych

Doświadczona agencja content marketingu zdaje sobie sprawę z wagi analizy danych i wniosków, które można z niej wyciągnąć. Narzędziem pomocnym w analityce jest Google Analytics. Umożliwia śledzenie ruchu na stronie internetowej i dokładne badanie zachowania użytkowników. Dzięki temu wiadomo gdzie spędzają więcej czasu, w jaki sposób poruszają się na stronie, z których podstron szybko wychodzą, a które przyciągają uwagę.Innym przydatnym do analizy danych narzędziem jest Ahrefs. Z jego pomocą można badać konkurencję i wyniki wyszukiwania organicznego.

Formy content marketingu – przykłady

Istnieje szeroka gama form przekazu content marketingu.

Content marketing w social mediach

Social media content wiąże się z tworzeniem i publikacją postów w social mediach, które zaangażują odbiorców i wpłyną na budowanie świadomości marki. Warto tworzyć treści szyte na miarę, dostosowane do konkretnych platform społecznościowych. Powinny być inaczej zbudowane na każdą z platform: coś innego powinno się publikować np. na LinkedIN, a inną treść przygotowuje się na TikToka. Jeden z ostatnich postów Kanału Sportowego na Instagramie jest przykładem ciekawego wykorzystania contentu. Treść posta idealnie wpasowuje się w zainteresowania grupy docelowej, dotyczy aktualnego wydarzenia, które jest głośno komentowane w mediach, a do tego zachęca do wejścia w interakcję.

Kanał sportowy content marketing

Content marketing na stronie internetowej – content marketing i SEO

Połączenie SEO i contentu przynosi dodatkowe korzyści dla marki. Dzięki wsparciu pozycjonowania można osiągnąć pierwsze miejsca w wynikach wyszukiwania Google. SEO content pozytywnie wpływa na wzrost ruchu na stronie. Przykładem zastosowania SEO i contentu są artykuły na stronie drogerii Rossman. Treści na blogu nie tylko odpowiadają na pytania klientów, ale też pomagają im rozwiązać ich problemy oraz rozwiewają wątpliwości.

Odkryj Sekrety Skutecznego Cold-Mailingu!

🚀 Czy Twoje cold-maile lądują w koszu? Czas to zmienić! 🌟

Nasz e-book to nie tylko teoria, ale praktyczny przewodnik, który pomoże Ci zbudować relacje z klientami i zwiększyć sprzedaż. Niezależnie od tego, czy jesteś przedsiębiorcą, freelancerem, czy pracujesz w dziale sprzedaży, te techniki pomogą Ci osiągnąć lepsze wyniki.

Nie pozwól, aby Twoje maile były ignorowane. Zdobądź wiedzę, która pozwoli Ci się wyróżnić.

Newslettery i email marketing

E-mail marketing i jego możliwości ciągle są ogromne. Dobrze napisane, ciekawe i wartościowe newslettery, które trafiają do dopasowanych odbiorców pozwalają utrzymać z nimi kontakt.

Twój newsletter nie działa? Twoje maile wpadają do spamu?

Wiemy, jak to zmienić!

Przykładem ciekawego newslettera jest Naturalnie o ogrodach, a także newsletter sklepu internetowego opierającego się na praktyce „less waste”.

Newsletter content marketing

Podcasty

Dobry content to nie tylko słowo pisane, ale też słowo mówione. To świetny sposób na dotarcie do potencjalnych klientów, którzy mają mniej czasu na czytanie, za to chętnie słuchają, na przykład podczas jazdy samochodem, sprzątania lub gotowania. Przykładem takiego contentu jest podcast Niestraszny Marketing.

Wolisz słuchać niż czytać?

Posłuchaj naszego podcastu!

Skuteczna strategia kluczem do sukcesu w content marketingu!

Bez strategii nie ma dobrego marketingu treści. W procesie planowania takiej strategii należy zwrócić uwagę na kilka elementów.

  1. Cele agencji marketingu treści powinny być zbieżne z celami firmy. Stąd niezwykle ważne jest określenie ich na początku współpracy z agencją content marketingu.
  2. Grupa docelowa – określenie jej i dobre zrozumienie jest niezbędne do tworzenia dopasowanych treści.
  3. Badanie konkurencji – znając konkurencję można lepiej zaplanować działania, które pozwolą wyróżnić się Twojej firmie.
  4. Planowanie treści – określenie ich formy, miejsc i częstotliwości publikacji.
  5. Tworzenie wartościowych treści – dopasowanych do grupy docelowej, w oparciu o wcześniej postawione cele.
  6. Monitoring, analiza i raportowanie – bez nich nie da się wyciągnąć wniosków i zoptymalizować działań.
Skuteczna strategia content marketingowa powinna zawierać

Skuteczny content marketing z RodIN – poznaj naszą ofertę

Jesteśmy agencją SEO, która zna wartość marketingu treści i chętnie podzieli się swoją wiedzą i doświadczeniem. Oferujemy opiekę nad treściami, która nie kończy się wraz z momentem publikacji.

Content od naszej agencji jest tworzony w oparciu o wcześniej dobraną strategię. Łączymy doświadczenie specjalistów SEO z umiejętnościami copywriterów i grafików. Stawiamy na kreatywną formę contentu i mamy głowy pełne pomysłów.

Zapoznaj się z naszą ofertą!

Chcesz dowiedzieć się, jakie pytania zadać Agencji SEO?

Poznaj 10 kluczowych aspektów, które musisz poznać przed rozpoczęciem współpracy!

Wpisz swojego maila, a prześlemy Ci naszego e-booka “10 pytań, które musisz zadać, zanim zatrudnisz agencję SEO”

Spis treści

Zamów darmowy audyt marketingu !

Sprawdź czy twoje działania marketingowe przynoszą maksimum efektów. Wypełnij formularz i otrzymaj darmowy audyt.

O autorze

Alicja Okrucińska

Alicja Okrucińska

W digital marketingu najbardziej kręcą mnie social media, kampanie Google Ads i Facebook Ads. Prywatnie właścicielka golden retrievera i ogródka działkowego, o których mogę opowiadać godzinami.

Chcesz więcej ruchu na stronie?

Otrzymaj darmowy audyt SEO od RodIN i zobacz ile ruchu możesz zyskać na swojej stronie www

Dziękuję, że przeczytałeś(aś) mój artykuł!

Jeśli chcesz żebyśmy zadbali o marketing Twojej firmy - zostaw kontakt do siebie:

Wolisz słuchać niż czytać?

Posłuchaj naszego podcastu!