Marketing partyzancki

Spis treści

Kampanie marketingu partyzanckiego wykorzystują zaskoczenie odbiorców. Marketing partyzancki służy do przyciągania ich uwagi. Sprawdź, jak zrozumieć marketing partyzancki i co oznacza ta forma reklamy!

Czym jest marketing partyzancki i jakie są działania guerilla marketingu?

Marketing partyzancki marki – określany też jako działania z zakresu guerilla marketingu, wykorzystuje przestrzeń publiczną i media społecznościowe. Stosowanie marketingu partyzanckiego docelowo ma ograniczać koszty, zaskakiwać grupy odbiorców i budować świadomość marki.

W marketingu partyzanckim chodzi o to, aby efektywnie wykorzystywać dostępne zasoby i kreatywność przy tworzeniu materiałów. Charakterystyka marketingu partyzanckiego obejmuje promowanie produktów w sposób nieoczywisty. Przykładem guerilla marketingu jest marketing uliczny, czy marketing wirusowy.

Marketing partyzancki

Na czym polega guerilla marketing i jakie cele ma taka wirtualna lub uliczna kampania marketingowa?

Celem marketingu partyzanckiego zazwyczaj jest:

  • przyciąganie uwagi potencjalnych klientów,
  • ograniczenie kosztów kampanii reklamowych,
  • budowanie świadomości marki,
  • zaskoczenie grup odbiorców.

Działania marketingowe z zakresu kampanii guerilla marketingu wykorzystują zróżnicowane techniki, co daje dużą elastyczność. Ponadto marketing partyzancki może się sprawdzić w małych firmach, których budżet na reklamę jest ograniczony.

Przykłady marketingu partyzanckiego – co można robić w kontekście marketingu w formie reklamy partyzanckiej?

Tak naprawdę marketing partyzancki zdecydowanie daje ogromne możliwości. Przy zastosowaniu tego rodzaju reklamy można planować:

  • akcje prowokacyjne,
  • wydarzenia w miejscach publicznych,
  • gry plenerowe,
  • dyskusje w sieci,
  • konkursy.

Forma marketingu partyzanckiego polega na odejściu od oczywistych wariantów reklamy. W elementach marketingu partyzanckiego właściwie nie wykorzystuje się promocji w tradycyjnych mediach lub robi się to bardzo rzadko.

Guerilla marketing

Przykładem firmy, która doskonale wykorzystuje marketing partyzancki, jest marka Coca Cola. Wykorzystanie tego typu reklamy możemy zauważyć na poniższym filmie:

Na czym polega marketing partyzancki i jakie techniki możesz zastosować w tym rodzaju marketingu?

Partyzanckie działania reklamowe obejmują różne techniki marketingu. Przestrzenią reklamową może być ulica, profil w mediach społecznościowych, sklep, czy park. Można zdecydować się tutaj na jedną z technik marketingu partyzanckiego takich jak między innymi:

  • zróżnicowane przykłady marketingu wirusowego, który jest związany z szybkim rozprzestrzenianiem się treści poprzez media społecznościowe,
  • ambush marketing, czyli nawiązywanie do ważnych wydarzeń w strategii marketingowej,
  • przykłady ambient marketingu wykorzystującego promocję zewnętrzną w nietypowych miejscach,
  • różne formy marketingu ulicznego prowadzonego w miejscach publicznych,
Przykład marketingu partyzanckiego

Podczas stosowania różnych rodzajów marketingu partyzanckiego kontrowersyjne działania i wykorzystanie prowokacyjnych technik marketingu powinno być dokładnie analizowane. Marketing ma bowiem zawsze na celu wspieranie rozwoju firmy.

Jak budować świadomość marki w mediach społecznościowych przy pomocy partyzanckiej formy marketingu?

Prowadząc partyzanckie działania w mediach społecznościowych, możesz wykorzystać:

  • tworzenie treści związanych z tematami wzbudzającymi duże emocje i zainteresowanie,
  • interakcję z użytkownikami,
  • zachęcanie członków grupy docelowej do dyskusji.

Przykładowo dzięki marketingowi wirusowemu odbiorcy mogą szybko rozpowszechnić treść wśród innych potencjalnych klientów.

Zastosowanie marketingu ulicznego – jak wykorzystać marketing partyzancki podczas ulicznej kampanii marketingowej?

Wśród technik marketingu partyzanckiego wymienić można:

W kontekście marketingu partyzanckiego uliczna kampania marketingowa może się okazać bardzo przydatnym narzędziem. Działania partyzanckie z zakresu guerilla marketingu prowadzone są w miejscach publicznych i mogą obejmować konkursy, gry lub też wydarzenia o charakterze promocyjno-rozrywkowym.

Guerilla marketing - przykład

Kampanie marketingu partyzanckiego – jakie są wady i zalety stosowania marketingu partyzanckiego?

Akcja partyzanckiego marketingu ma zalety w postaci:

  • możliwości wykorzystania różnych rodzajów reklamy partyzanckiej,
  • ograniczenia kosztów,
  • łatwości przeprowadzenia kampanii przy pomocy technik marketingu partyzanckiego.

Reklama partyzancka ma jednak również wady.

Czego nie robić, organizując skuteczną kampanię marketingu ulicznego i jakie są wady działań z zakresu marketingu partyzanckiego?

Nierzadko marketing partyzancki prowadzony jest w sposób kontrowersyjny. Należy więc uważać, aby nie wzbudzać negatywnych skojarzeń u odbiorców poprzez wykorzystanie tego rodzaju marketingu. Ważna jest też z pewnością analiza prawna stosowania poszczególnych technik marketingu partyzanckiego. Warto pamiętać również o tym, że przez niektórych działania guerilla marketingu, mogą być odbierane jako nachalne.

Marketing partyzancki - Netflix

Dodatkowo różne rodzaje marketingu partyzanckiego obejmują często jednorazowe przedsięwzięcia. Długoterminowe prowadzenie kampanii wymaga tu systematycznej pracy nad strategią marketingu partyzanckiego w przedsiębiorstwie.

Spis treści

Zamów darmowy audyt marketingu !

Sprawdź czy twoje działania marketingowe przynoszą maksimum efektów. Wypełnij formularz i otrzymaj darmowy audyt.

O autorze

Weronika Węgłowska

Weronika Węgłowska

Doświadczona copywriterka i lektorka języka angielskiego. W wolnym czasie lubi relaksować się przy muzyce i dobrym jedzeniu. Miłośniczka rozwoju osobistego i kotów.

Chcesz więcej ruchu na stronie?

Otrzymaj darmowy audyt SEO od RodIN i zobacz ile ruchu możesz zyskać na swojej stronie www

Dziękuję, że przeczytałeś(aś) mój artykuł!

Jeśli chcesz żebyśmy zadbali o marketing Twojej firmy - zostaw kontakt do siebie:

Wolisz słuchać niż czytać?

Posłuchaj naszego podcastu!