Kampanie marketingu partyzanckiego wykorzystują zaskoczenie odbiorców. Marketing partyzancki służy do przyciągania ich uwagi. Sprawdź, jak zrozumieć marketing partyzancki i co oznacza ta forma reklamy!
Czym jest marketing partyzancki i jakie są działania guerilla marketingu?
Marketing partyzancki marki – określany też jako działania z zakresu guerilla marketingu, wykorzystuje przestrzeń publiczną i media społecznościowe. Stosowanie marketingu partyzanckiego docelowo ma ograniczać koszty, zaskakiwać grupy odbiorców i budować świadomość marki.
W marketingu partyzanckim chodzi o to, aby efektywnie wykorzystywać dostępne zasoby i kreatywność przy tworzeniu materiałów. Charakterystyka marketingu partyzanckiego obejmuje promowanie produktów w sposób nieoczywisty. Przykładem guerilla marketingu jest marketing uliczny, czy marketing wirusowy.
Na czym polega guerilla marketing i jakie cele ma taka wirtualna lub uliczna kampania marketingowa?
Celem marketingu partyzanckiego zazwyczaj jest:
- przyciąganie uwagi potencjalnych klientów,
- ograniczenie kosztów kampanii reklamowych,
- budowanie świadomości marki,
- zaskoczenie grup odbiorców.
Działania marketingowe z zakresu kampanii guerilla marketingu wykorzystują zróżnicowane techniki, co daje dużą elastyczność. Ponadto marketing partyzancki może się sprawdzić w małych firmach, których budżet na reklamę jest ograniczony.
Przykłady marketingu partyzanckiego – co można robić w kontekście marketingu w formie reklamy partyzanckiej?
Tak naprawdę marketing partyzancki zdecydowanie daje ogromne możliwości. Przy zastosowaniu tego rodzaju reklamy można planować:
- akcje prowokacyjne,
- wydarzenia w miejscach publicznych,
- gry plenerowe,
- dyskusje w sieci,
- konkursy.
Forma marketingu partyzanckiego polega na odejściu od oczywistych wariantów reklamy. W elementach marketingu partyzanckiego właściwie nie wykorzystuje się promocji w tradycyjnych mediach lub robi się to bardzo rzadko.
Przykładem firmy, która doskonale wykorzystuje marketing partyzancki, jest marka Coca Cola. Wykorzystanie tego typu reklamy możemy zauważyć na poniższym filmie:
Na czym polega marketing partyzancki i jakie techniki możesz zastosować w tym rodzaju marketingu?
Partyzanckie działania reklamowe obejmują różne techniki marketingu. Przestrzenią reklamową może być ulica, profil w mediach społecznościowych, sklep, czy park. Można zdecydować się tutaj na jedną z technik marketingu partyzanckiego takich jak między innymi:
- zróżnicowane przykłady marketingu wirusowego, który jest związany z szybkim rozprzestrzenianiem się treści poprzez media społecznościowe,
- ambush marketing, czyli nawiązywanie do ważnych wydarzeń w strategii marketingowej,
- przykłady ambient marketingu wykorzystującego promocję zewnętrzną w nietypowych miejscach,
- różne formy marketingu ulicznego prowadzonego w miejscach publicznych,
Podczas stosowania różnych rodzajów marketingu partyzanckiego kontrowersyjne działania i wykorzystanie prowokacyjnych technik marketingu powinno być dokładnie analizowane. Marketing ma bowiem zawsze na celu wspieranie rozwoju firmy.
Jak budować świadomość marki w mediach społecznościowych przy pomocy partyzanckiej formy marketingu?
Prowadząc partyzanckie działania w mediach społecznościowych, możesz wykorzystać:
- tworzenie treści związanych z tematami wzbudzającymi duże emocje i zainteresowanie,
- interakcję z użytkownikami,
- zachęcanie członków grupy docelowej do dyskusji.
Przykładowo dzięki marketingowi wirusowemu odbiorcy mogą szybko rozpowszechnić treść wśród innych potencjalnych klientów.
Zastosowanie marketingu ulicznego – jak wykorzystać marketing partyzancki podczas ulicznej kampanii marketingowej?
Wśród technik marketingu partyzanckiego wymienić można:
- kampanie marketingu ulicznego,
- ambient marketing.
W kontekście marketingu partyzanckiego uliczna kampania marketingowa może się okazać bardzo przydatnym narzędziem. Działania partyzanckie z zakresu guerilla marketingu prowadzone są w miejscach publicznych i mogą obejmować konkursy, gry lub też wydarzenia o charakterze promocyjno-rozrywkowym.
Kampanie marketingu partyzanckiego – jakie są wady i zalety stosowania marketingu partyzanckiego?
Akcja partyzanckiego marketingu ma zalety w postaci:
- możliwości wykorzystania różnych rodzajów reklamy partyzanckiej,
- ograniczenia kosztów,
- łatwości przeprowadzenia kampanii przy pomocy technik marketingu partyzanckiego.
Reklama partyzancka ma jednak również wady.
Czego nie robić, organizując skuteczną kampanię marketingu ulicznego i jakie są wady działań z zakresu marketingu partyzanckiego?
Nierzadko marketing partyzancki prowadzony jest w sposób kontrowersyjny. Należy więc uważać, aby nie wzbudzać negatywnych skojarzeń u odbiorców poprzez wykorzystanie tego rodzaju marketingu. Ważna jest też z pewnością analiza prawna stosowania poszczególnych technik marketingu partyzanckiego. Warto pamiętać również o tym, że przez niektórych działania guerilla marketingu, mogą być odbierane jako nachalne.
Dodatkowo różne rodzaje marketingu partyzanckiego obejmują często jednorazowe przedsięwzięcia. Długoterminowe prowadzenie kampanii wymaga tu systematycznej pracy nad strategią marketingu partyzanckiego w przedsiębiorstwie.