Prowadzenie TikToka dla wielu osób jest nadal problemem. Jest to medium stosunkowo młode i nie każdy lubi taką formę przekazywanych treści. Jednak warto zastanowić się nad tym czy nie warto go wykorzystać do promocji swojego biznesu.
TikTok to jedno z najmłodszych dzieci z rodziny social mediów. Poza spektakularnym sukcesem śmiesznych filmików, na dosłownie każdy temat, jest też solidnym działem w arsenale strategii marketingowych.
Nic zatem dziwnego, że coraz więcej firm decyduje się na prowadzenie nowoczesnego profilu w mediach społecznościowych właśnie na TikToku. Aby osiągnąć sukces na tej platformie, warto postawić na kompleksowe podejście, które będzie podążało za coraz to nowszymi funkcjami i dynamicznie zmieniającymi się trendami.
Jak tworzyć wartościowe treści na TikToka? Co publikować? Co się klika w 2024? Jak prowadzić dobry profil firmowy? Tego wszystkiego dowiesz się z poniższego artykułu.
Na co zwrócić uwagę przy prowadzeniu TikToka?
Powiedzmy, że do świata social media wprowadziłeś już swoją firmę i kwestie prowadzenia profili na Facebooku i Instagramie masz już opanowane do perfekcji. Strategia działa, ale chcesz się rozwijać, więc przychodzi dzień kiedy zakładasz profil na TikToku. Czego potrzebujesz, żeby zacząć? Smartfona, chęci, cierpliwości i odrobiny kreatywności.
Zakładanie konta
Mała wskazówka techniczna, czyli jak założyć konto na TikToku? To zaledwie kilka kroków.
- Pobierz aplikację ze sklepu Google Play lub App Store i zainstaluj ją na swoim urządzeniu.
- Załóż konto lub zaloguj się, używając posiadanego konta na Facebooku/Instagramie.
- Wybierz nazwę użytkownika – ważne żeby od razu kojarzyła się z Twoją firmą i marką.
- Uzupełnij profil o zdjęcie, opis i linki do Twojej strony internetowej, czy innych profili w mediach społecznościowych.
- Zacznij tworzyć angażujące treści i działaj!
Dwie złote rady na początek prowadzenia TikToka
- Nie zrażaj się. Pamiętaj, że cierpliwość popłaca. Prowadzenie profilu na TikToku to proces ciągłego uczenia się i doskonalenia swoich umiejętności. Trening czyni mistrza.
- Doceń potencjał. Niewiele Twojej konkurencji jest na TikToku. Obecnie to platforma wykorzystywana raczej przez młodych ludzi. Doceń to i przerzuć na swoją korzyść.
Wiek użytkowników TikToka w Polsce:
- 13-17 lat to 34% użytkowników,
- 18-24 lata to 40% użytkowników,
- 25-34 lata to 20% użytkowników,
- powyżej 35 lat to zaledwie 6% użytkowników
Tworzenie pierwszych treści
Prowadzenie profili firmowych trochę różni się od tych indywidualnych. Social media firm muszą być oczywiście bardziej profesjonalne, niż te prywatne, ale główna oś z reguły jest taka sama – masz konto, więc działaj.
Posiadasz już konto, więc teraz musisz je rozkręcić. Najpierw zastanów się, do kogo chcesz dotrzeć i jaka jest Twoja grupa docelowa. Być może już gdzieś to słyszałeś, ale elementem prowadzenia mediów społecznościowych Twojej firmy muszą być angażujące treści. Co oznacza grupa docelowa? To wszystkie osoby, które mogą być zainteresowane Twoim produktem czy usługą.
Jeśli chcesz zwiększyć efektywność publikowanych treści, dodawaj do nich muzykę, zgodną z aktualnymi trendami.
68% użytkowników TikToka lepiej zapamiętuje daną markę, jeśli w filmie umieszczona została popularna muzyka.
To teraz do konkretów. Profil Twojej firmy nie może być pusty. Nikt się nim wtedy nie zainteresuje. Puste social media firm raczej nie przysparzają klientów. Przygotuj kilka filmików i opublikuj je jeden po drugim. Postaraj się przy tym wyjść poza schemat i znajdź niebanalny sposób na przekazanie tego co chcesz przekazać. Co mogę Ci doradzić? Śmiech. Treści komediowe są w zdecydowanej czołówce jeśli chodzi o popularność. Bardzo wartościowe są także poradniki i lifehacki – ludzie często je zapisują i udostępniają sobie nawzajem.
To, co warto wiedzieć po opublikowaniu pierwszych treści – użytkownicy social mediów uwielbiają aktywność, więc staraj się publikować cyklicznie i bądź w kontakcie. Odpowiadaj na komentarze, udzielaj się. To naprawdę działa.
Bądź aktywny i działaj. Wbrew temu, co może Ci się wydawać, social media są po Twojej stronie, np. TikTok wypromuje jeden z Twoich pierwszych filmików, żebyś mógł się pokazać szerszej publiczności.
Prowadzenie profilu na TikToku – 10 wskazówek dla osób początkujących
Jeśli chcesz do swoich kampanii reklamowych włączyć prowadzenie profilu na TikToku, poniżej znajdziesz subiektywne 10 przykazań, które mogą Ci się przydać na początku.
1. Precyzyjnie zdefiniuj grupę odbiorców.
To naprawdę ważne, jeśli Twoje treści trafią do osób, których nie interesuje Twoja branża, nie osiągniesz pożądanego efektu.
2. Obserwuj trendy i wykorzystuj je.
Po prostu oglądaj najpopularniejsze filmiki (TikTok będzie Ci je podpowiadał 😉 ) i zastanów się, jak możesz te trendy wykorzystywać u siebie.
3. Bądź odważny i kreatywny.
Nie bój się nagrywania, nie wstydź się pokazać. To częsty problem, ale zupełnie niepotrzebny. Poza Tobą codziennie jest na TikToku ponad miliard użytkowników i większość z nich też nawija do kamery.
4. Skup się na jakości publikowanych materiałów.
Odpowiednie światło i wysoka jakość dźwięku zdecydowanie wyjdą Ci na dobre.
5. Bądź autentyczny.
Szczerość i bycie sobą nie potrzebują adwokatów.
6. Używaj odpowiednich hashtagów.
Fajnie, jeśli będą dostosowane do branży, w której działasz. Jeśli sprzedajesz naturalne świece to #domowyobiad zdecydowanie nie będzie dla Ciebie. 🙂
7. Publikuj regularnie.
W przeciwnym razie odbiorcy nie będą Cię kojarzyć. Dodatkowo social media korzystają z algorytmów, a te lubią cykliczność i regularność.
8. Bądź w kontakcie.
Czyli udzielaj się w komentarzach, odpowiadaj swoim odbiorcom, reaguj na wiadomości.
9. Zachęcaj do interakcji.
Spróbuj tworzyć takie treści, które będą sugerować użytkownikom jakieś działanie. Na pewno spotkałeś się z filmikami zakończonymi, np. zdaniem „udostępnij koleżance, niech też skorzysta”.
10. Analizuj swoje wyniki i zasięgi.
Tylko w ten sposób wyciągniesz wnioski, czy to, co robisz, zmierza we właściwym kierunku.
Wiem, że to wszystko może brzmieć na skomplikowany proces, ale nie bój się obsługi różnych social mediów. Wiele firm stara się wykorzystać social media do celów marketingowych. Ty też możesz to zrobić i to skutecznie!
Prowadzenie TikToka dla firmy
Przeszliśmy przez część teoretyczną, która powinna Ci rozjaśnić świat TikToka. Jednak jeśli nie chcesz sam prowadzić swojego profilu, dobrym rozwiązaniem będzie skorzystanie z agencji marketingowej, która świadczy usługi prowadzenia social mediów.
W naszej agencji RodIN zajmujemy się prowadzeniem profili firmowych na wszystkich platformach społecznościowych, w tym na TikToku. Podążamy za panującymi trendami i opracowujemy skuteczne strategie social media.
Uwzględnienie algorytmów TikToka w strategii marketingowej
Wraz z dynamicznym rozwojem TikToka, kluczowym elementem efektywnego prowadzenia profilu firmowego staje się zrozumienie i wykorzystanie algorytmów platformy. Algorytmy te decydują o tym, jakie treści pojawiają się użytkownikom w ich kanałach, co czyni je niezmiernie ważnymi dla strategii marketingowych. Dostosowanie treści do preferencji i zachowań odbiorców, wykorzystywanie odpowiednich hashtagów oraz angażowanie się w aktualne trendy może znacząco zwiększyć zasięg i interakcje na firmowym profilu. Wiedza na temat działania tych algorytmów umożliwia tworzenie bardziej celowanych i skutecznych kampanii, które docierają do właściwej grupy odbiorców, maksymalizując tym samym ROI działań marketingowych na TikToku.
TikTok Ads
Dlaczego warto zdecydować się na reklamę na TikToku?
TikTok to stosunkowo młoda platforma, o czym wspomniałam powyżej. Masz szanse dotrzeć do odbiorców znudzonych innymi platformami – takich, których dotychczas nie brałeś pod uwagę w swojej strategii.
Ponadto TikTok ma własne algorytmy i dopasowuje treści do odbiorcy. Co to oznacza dla Ciebie w kontekście reklamy? Wystarczy, że odbiorca zainteresował się podobną tematyką, jak Twoje konto i już dotrą do niego Twoje reklamowane treści.
Nie bez znaczenia jest też cena. Zasięgi na Facebooku i Instagramie drożeją, przy równoczesnym spadku efektywności, co wynika z ogromnej konkurencji. Dodatkowo jest to na pewno tańszy sposób reklamy, niż inne formy (np. radio, czy telewizja), a mimo to możesz dotrzeć do równie szerokiej publiczności.
W naszej agencji jesteśmy na bieżąco w kwestii reklam w social mediach. Pomożemy Ci poprowadzić kampanię reklamową, niezależnie od jej skali.
Ogólne zasady Social media dla firmy
Wszystkie platformy social mediów rozwijają się bardzo dynamicznie. My uważamy, że najskuteczniejsze jest korzystanie z wszystkich, które pasują do Twojej działalności. Z tego powodu oferujemy bezpłatny audyt social media dla Twojej firmy.
Prowadzeniem profili social media zajmujemy się od lat, a nasze doświadczenie poparte jest wymiernymi wynikami, o których więcej możesz przeczytać na naszej stronie.
Co możemy Ci zaoferować?
- opracowanie całościowe strategii marketingowej,
- precyzyjne określenie grupy odbiorców,
- przygotowywanie i publikowanie treści odpowiednich dla wyznaczonej grupy odbiorców,
- wykreowanie pozytywnego wizerunku Twojej firmy w mediach społecznościowych,
- dotarcie do szerokiego grona odbiorców, czyli Twoich nowych klientów.
Zapoznaj się z naszą ofertą i zamów bezpłatną wycenę.
Podsumowanie
Z TikToka korzysta z tygodnia na tydzień coraz więcej użytkowników. Ciągle powstają także nowe profile firmowe. Wiele przedsiębiorstw zauważyło i doceniło potencjał, jaki prowadzenie TikToka swojego przedsiębiorstwa i uwzględnienie tej platformy w strategii marketingowej.
Mam nadzieję, że po przeczytaniu tego artykułu masz już niezbędną wiedzę, żeby wystartować i prowadzić działania reklamowe na TikToku. Trzymam za Ciebie kciuki!
Jeśli jednak potrzebujesz pomocy, nasza agencja jest do Twojej dyspozycji. Sprawdź naszą ofertę prowadzenia mediów społecznościowych.