Pozycjonowanie globalne firmy

Jeśli prowadzisz firmę, która działa na arenie międzynarodowej rozpoczęcie pozycjonowania globalnego jest dla Ciebie świetnym rozwiązaniem! Jak się za nie zabrać? Jakie są zalety internetowego pozycjonowania globalnego? Czy ogólnopolskie firmy powinny wybrać pozycjonowanie globalne czy lokalne? Przeczytaj poniższy artykuł, w którym znajdziesz wszystkie kluczowe informacje.
Pozycjonowanie globalne

Spis treści

Optymalizacja strony internetowej pod kątem wyszukiwarek SEO (ang. Search Engine Optimization), to skuteczna strategia zwiększająca widoczność strony w internecie. Możemy wyróżnić pozycjonowanie globalne i lokalne, które istotnie różnią się między sobą.

Globalne pozycjonowanie stron

Globalne pozycjonowanie (SEO) – służy zwiększeniu widoczności stron www firmy na ogólnokrajowym i międzynarodowym rynku. To kluczowa strategia dla biznesów działających na rynkach zagranicznych. Przy budowaniu strategii pozycjonowania globalnego warto zwrócić uwagę na takie elementy, jak kierowanie na różne języki, popularność słów kluczowych w danych krajach, konkurencja, czy też najpopularniejsze w danym regionie wyszukiwarki internetowe.

Jak wygląda pozycjonowanie strony globalnej?

Optymalizacja strony pod kątem globalnych wyników wyszukiwania jest znacznie trudniejsza, niż lokalne SEO. Wymaga pokonania większej liczby konkurentów na międzynarodowym rynku. Mimo wszystko warto spróbować, bo efekty pozycjonowania globalnego są ogromne!

Pozycjonowanie strony globalnej

Analiza słów kluczowych

Proces przygotowania do pozycjonowania globalnego powinien obejmować analizę słów kluczowych, z uwzględnieniem różnic kulturowych i językowych. Dobór odpowiednich słów kluczowych, dopasowanych do specyfiki danego regionu ma ogromne znaczenie dla powodzenia działań SEO.

Jak dobrać słowa kluczowe? Należy uwzględnić różnorodność fraz kluczowych w danych językach i miejscach na świecie.

Tłumaczenie i kontekst kulturowy

Tłumaczenia wykonywane w trakcie dostosowywania tekstów do wykorzystania w pozycjonowaniu globalnym powinny być przeprowadzane z szacunkiem do kontekstu kulturowego i norm danego kraju. Trzeba to robić ostrożnie i dokładnie żeby nie zgubić kontekstu w tłumaczeniu.

Budowa linków

To zdobywanie linków z witryn popularnych w danym regionie lub kraju i tworzenie profilu linków, które są różnorodne i pochodzą z różnych źródeł. Podczas określania wyniku jakości strony, algorytmy Google będą brały pod uwagę jakościowe linki prowadzące do Twojej strony. To ważny etap wzmacniający efekty pozycjonowania globalnego.

Zajmiemy się marketingiem w Twojej firmie!

Wypełnij formularz i otrzymaj darmową wycenę:
Dymitr
Patrycja

Kiedy warto zdecydować się na pozycjonowanie globalne?

Jest wiele przesłanek, kiedy warto skorzystać z globalnych strategii SEO.

  1. Jeśli prowadzisz biznes, np. sklep internetowy na międzynarodowym lub ogólnopolskim rynku i chcesz zwiększyć swoją widoczność w sieci i zbudować rozpoznawalność marki.
  2. Jeśli Twoi klienci pochodzą z różnych krajów i mówią różnymi językami. Możesz to sprawdzić analizując skąd pochodzi ruch użytkowników na Twojej stronie.
  3. Jeśli Twoja konkurencja już korzysta z narzędzi globalnego pozycjonowania.
  4. Jeśli oferujesz produkty lub usługi, które są unikatowe i mogą przyciągać klientów z różnych regionów świata.
  5. Jeśli Twoja strona internetowa jest dostępna w kilku językach.
  6. Jeśli Twoja firma ma biura lub placówki w różnych krajach i regionach.
  7. Jeśli badania rynkowe i dane analiz pokazują potencjał na rynkach międzynarodowych.
  8. Jeśli masz dostęp do ekspertów SEO i marketerów, którzy mogą efektywnie zarządzać międzynarodowymi kampaniami.
Kiedy warto zdecydować się na pozycjonowanie globalne?

Decyzja o zaczęciu pozycjonowania globalnego powinna być dobrze przemyślana i oparta na solidnych danych oraz analizach.

Korzyści z pozycjonowania globalnego

Jeśli zastanawiasz się, czy warto zacząć pozycjonowanie za granicą, poniżej przedstawiam korzyści, które możesz osiągnąć po podjęciu decyzji o rozpoczęciu pozycjonowania międzynarodowego strony.

Niski koszt działań

Pozycjonowanie, w porównaniu do innych działań marketingowych jest tanie w obsłudze.

Zwiększenie ruchu organicznego

Dzięki zastosowaniu narzędzi globalnego pozycjonowania możesz osiągnąć korzyści w postaci wysokich pozycji w wyszukiwarce. To okazja na dotarcie do szerszej grupy odbiorców i potencjalnych klientów na świecie, co ma bezpośredni wpływ na zwiększenie ruchu organicznego na stronie.

Zwiększenie widoczności firmy

Działanie pozycjonowania międzynarodowego pomoże Ci zwiększyć swoją widoczność w wynikach wyszukiwania Google.

Poprawa widoczności strony w wynikach globalnych wyszukiwarek sprzyja budowaniu i wzmacnianiu globalnej obecności marki.

Zwiększenie wyników firmy

Wspomniane powyżej zwiększenie ruchu organicznego i zwiększenie widoczności strony internetowej powinno zaowocować wzrostem sprzedaży firmy.

Korzyści z pozycjonowania globalnego

Przykłady efektywności pozycjonowania globalnego

Poniżej przedstawiam kilka polskich firm, które pozycjonują się globalnie i robią to dobrze.

Pozycjonowanie globalne dla firm – CD Projekt

To studio, które tworzy i wydaje gry komputerowe oraz na konsole. Są znani na całym świecie, dzięki takim tytułom, jak „The Witcher” czy „Cyberpunk 2077”. Międzynarodowy sukces firmy jest widoczny również w przypadku pozycjonowania globalnego. Firma prowadzi swoją stronę internetową zarówno w języku polskim, jak i angielskim. To samo dotyczy profili w mediach społecznościowych. W ten sposób marka dostosowuje język komunikacji marketingowej do danych krajów i kultur.

Pozycjonowanie globalne CD Projekt

Analizując ruch na stronie https://www.cdprojekt.com można zauważyć, że ponad połowa odwiedzających witrynę użytkowników pochodzi spoza kraju pochodzenia firmy. Nie licząc Polski, najwięcej ruchu na stronę pochodzi ze Stanów Zjednoczonych (20,74%), Niemiec (7,33%) i Wielkiej Brytanii (6,22%).

Pozycjonowanie globalne dla sklepów internetowych – Allegro

To firma działająca w branży handlu elektronicznego. Jest skoncentrowana głównie na Polsce, ale prowadzi swoją działalność również w innych krajach. W ramach ekspansji serwis posiada strony dedykowane innym krajom. To na przykład https://allegro.cz dla użytkowników z Czech.

Allegro - pozycjonowanie międzynarodowe

Struktura witryny w międzynarodowym SEO jest istotnym elementem pozycjonowania globalnego. Dlatego też firmy takie jak Allegro i CD Projekt decydują się na posiadanie odrębnych stron dla innych krajów.

Pozycjonowanie globalne dla biznesu – 4F

Kolejnym przykładem polskiej marki, która działa na arenie międzynarodowej i korzysta z pozycjonowania globalnego jest firma 4F. To marka odzieżowa, która produkuje i sprzedaje odzież sportową. Jest obecna w wielu krajach i sponsoruje różne wydarzenia sportowe na arenie międzynarodowej.

Strona internetowa 4f jest dostępna w kilku językach, między innymi w niemieckim, ukraińskim, czy też czeskim. Tak przedstawiają się organiczne wyniki wyszukiwania w Google dla frazy „4F” w regionie Wielkiej Brytanii.

Pozycjonowanie globalne 4F

Pierwszy wynik prowadzi do sklepu 4F i generuje miesięczny ruch wielkości około 2700 odwiedzin. Następny wynik prowadzi o produktów 4F w serwisie Amazon, a trzeci to strona 4F na Wikipedii. Można ocenić, że firma dobrze sobie radzi pod kątem widoczności w internecie.

Ile wynoszą koszty pozycjonowania globalnego?

Koszty pozycjonowania globalnego różnią się w zależności od trudności branży, w której działa dane przedsiębiorstwo, zakresu i częstotliwości usług.

Zamów darmowy audyt SEO twojej strony!

Wypełnij formularz, a my przygotujemy dla Ciebie analizę SEO Twojej strony.

RodIN oferujemy pozycjonowanie SEO od 1090 zł miesięcznie w pakiecie podstawowym. W ramach tej usługi zajmujemy się pozycjonowaniem 20 fraz, przeprowadzamy audyt i podstawową optymalizację strony, podłączamy narzędzia SEO i przedstawiamy comiesięcznego raporty dotyczące efektów podejmowanych przez nas działań.

Nasza oferta ma również bardziej rozbudowaną usługę – pakiet rozszerzony, którego cena zaczyna się od 3390 zł na miesiąc. Ten pakiet obejmuje pozycjonowanie 100 fraz, audyt i pełną optymalizację strony, podłączenie narzędzi SEO, miesięczne raportowanie, link-building, a także przygotowanie 4 artykułów SEO w miesiącu.

Rozpocznij współpracę z RodIN i Popraw widoczność strony w globalnych wynikach wyszukiwania!

Sukcesy naszych klientów

Zanurz się w świat niezwykłych sukcesów naszych klientów, gdzie ich marki przekraczają granice oczekiwań i osiągają nowe wysokości, budując trwałe więzi z klientami i zdobywając nagrody branżowe. Przeżyj historie o wzlotach, wyzwaniach i triumfach, gdzie nasza strategia i kreatywność były kluczem do osiągnięcia ekscytujących wyników biznesowych.

Co obejmuje pozycjonowanie globalne?

Podstawy strategii pozycjonowania globalnego są takie same jak przy lokalnym SEO. Pozycjonowanie firm działających na rynkach zagranicznych obejmuje następujące elementy.

Dostosowanie strony internetowej firmy

Optymalizacja strony internetowej jest niezbędnym elementem przy podejmowaniu jakichkolwiek działań związanych z pozycjonowaniem. Osiąganie wysokich pozycji w wynikach globalnych wyszukiwarek, w tym w wyszukiwarce Google jest niemożliwe, jeśli dotyczy strony o niskiej jakości albo słabej responsywności na urządzeniach mobilnych.

Optymalizacja słów kluczowych

Działanie pozycjonowania międzynarodowego obejmuje również optymalizację słów kluczowych.

Dobór odpowiednich słów kluczowych to podstawa. Należy przeprowadzić go tak, aby wybrane frazy jak najlepiej odpowiadały oferowanemu przez Ciebie produktowi lub usłudze.

Dobór odpowiednich treści

Elementem pozycjonowania globalnego jest dobór odpowiednich treści. Ważne, aby tworzony content był ciekawy i angażujący odbiorców. Treść, która jest w jakiś sposób pomocna, bo na przykład rozwiązuje problemy, czy też zawiera odpowiedzi na pytania będzie wartością dodaną dla potencjalnych klientów. Warto poświęcić trochę czasu, aby zaplanować o jakie treści chcemy oprzeć działania internetowego pozycjonowania globalnego.

Pozycjonowanie globalne firmy

Pozycjonowanie globalne a lokalne – co lepiej wybrać?

Różnice między pozycjonowaniem globalnym a lokalnym leżą między innymi w celu i zakresie podejmowanych działań. Pozycjonowanie globalne będzie lepszym rozwiązaniem dla w dużych firm działających na rynkach zagranicznych.

Chcesz, aby widoczność Twojej firmy w lokalnych wyszukiwaniach znacznie wzrosła?

Z naszą pomocą będziesz w pierwszych wynikach wyszukiwania!
Zespół rodin

Pozycjonowanie lokalne to dobry wybór dla małych lub średnich firm, które działają na lokalnym rynku i ich usługi lub produkty przeznaczone są dla odbiorców z danej lokalizacji. Dotyczy to na przykład firm usługowych, takich jak restauracje, salony fryzjerskie, pralnie, czy piekarnie.

W podjęciu decyzji które pozycjonowanie wybrać, pomocne będzie odpowiedzenie sobie na kilka pytań.

  • Czy Twoi klienci są rozproszeni na całym świecie czy skoncentrowani w jednym regionie?
  • Czy Twoje produkty lub usługi mogą być atrakcyjne dla klientów w różnych krajach?
  • Czy masz zasoby (zarówno ludzkie, jak i finansowe), aby zainwestować w strategię globalnego SEO?
  • Czy Twoja strona internetowa jest dostosowana do różnych języków i kultur?

Chcesz dowiedzieć się, jakie pytania zadać Agencji SEO?

Poznaj 10 kluczowych aspektów, które musisz poznać przed rozpoczęciem współpracy!

Wpisz swojego maila, a prześlemy Ci naszego e-booka “10 pytań, które musisz zadać, zanim zatrudnisz agencję SEO”

Globalne pozycjonowanie (SEO) z RodIN

Choć korzyści z pozycjonowania globalnego są znaczące, warto zaznaczyć, że wiąże się ono z licznymi wyzwaniami i pułapkami, takimi jak bariery językowe, kulturowe, prawne czy techniczne. Warto rozważyć współpracę w dziedzinie międzynarodowego SEO, z agencjami, które przygotują kompleksową strategię SEO.

RodIN wiemy jak pozycjonować firmy działające na rynkach zagranicznych i mamy w tym doświadczenie. W ofercie mamy usługę pozycjonowania globalnego. Zwiększ widoczność strony internetowej w wynikach wyszukiwania Google z pomocą RodIN!

Spis treści

Zamów darmowy audyt marketingu !

Sprawdź czy twoje działania marketingowe przynoszą maksimum efektów. Wypełnij formularz i otrzymaj darmowy audyt.

O autorze

Alicja Okrucińska

Alicja Okrucińska

W digital marketingu najbardziej kręcą mnie social media, kampanie Google Ads i Facebook Ads. Prywatnie właścicielka golden retrievera i ogródka działkowego, o których mogę opowiadać godzinami.

Chcesz więcej ruchu na stronie?

Otrzymaj darmowy audyt SEO od RodIN i zobacz ile ruchu możesz zyskać na swojej stronie www

Dziękuję, że przeczytałeś(aś) mój artykuł!

Jeśli chcesz żebyśmy zadbali o marketing Twojej firmy - zostaw kontakt do siebie:

Wolisz słuchać niż czytać?

Posłuchaj naszego podcastu!