Jak stworzyć mailing, który przyciągnie uwagę odbiorców?
Mailing reklamowy pozwala dotrzeć bezpośrednio do klientów i pomaga osiągać cele biznesowe. Dowiedz się jak stworzyć mailing, który przyciągnie uwagę odbiorców. Zacznij odnosić sukcesy za pomocą kampanii mailingowych!
W e-mail marketingu tkwi wielki potencjał do budowania relacji z klientami. Wiesz o tym Ty, wie o tym również konkurencja. Jak zatem stworzyć skuteczny mailing reklamowy, który wyróżni się z tłumu, zdobędzie uwagę klienta i w atrakcyjny sposób przedstawi informacje na temat Twojej oferty? Poznaj praktyczne porady.
Co daje skuteczny mailing?
Skuteczny mailing pozwala na bezpośrednie dotarcie do odbiorców. Dlaczego warto postawić na tę formę komunikacji z klientem?
- Bezpośredni kontakt z potencjalnym klientem pozwala na szybkie przekazywanie informacji o promocjach, produktach i usługach lub promocjach.
- To doskonałe narzędzie do budowania świadomości marki. Regularne i starannie zaplanowane kampanie mailowe pozwalają na utrzymywanie kontaktu z klientami, a także przypominają o marce i jej ofercie.
- Pozwala na personalizację komunikacji z klientem, która z kolei zwiększa szanse na zaangażowanie odbiorców i sukces działań marketingowych.
A może w Twojej firmie potrzebny jest cold mailing?
Stawiasz pierwsze kroki na rynku i chcesz szybko zwiększyć swoją bazę klientów? A może działasz w niszowej branży i szukasz sposobu na dotarcie do wąskiej grupy odbiorców lub prowadzisz firmę B2B, w której bezpośredni kontakt z klientami jest szczególnie ważny? Jeśli tak, to cold mailing jest odpowiedzią na Twoje potrzeby. Ta strategia pozwala na bezpośrednie dotarcie do potencjalnych klientów, zwiększenie sprzedaży i zbudowanie świadomości marki. Więcej o cold mailach pisaliśmy tutaj.
W agencji marketingowej RodIN realizujemy skuteczne kampanie cold mailngowe dla firm z różnych branż. To, co nas wyróżnia to:
- Wieloletnie doświadczenie – wiemy, jakie techniki działają najlepiej i potrafimy dostosować strategie działań do specyficznych potrzeb danej firmy. Nasze strategie opierają się na zrozumieniu rynku i analizie najnowszych trendów marketingowych.
- Personalizacja – masowo wysyłanym emailom mówimy stanowcze nie! Stawiamy na dopasowane do danej grupy odbiorców wiadomości i dostarczanie treści, które są dla nich istotne.
- Kreatywne podejście – tworzymy wiadomości, które informują, angażują i sprzedają.
- Analiza i optymalizacja – nasza praca nie kończy się na wysłaniu wiadomości. Śledzimy wyniki kampanii, analizujemy wskaźniki otwieralności, klikalności i konwersji. Na podstawie tych danych optymalizujemy działania, aby osiągać jeszcze lepsze rezultaty.
Skorzystaj z naszych usług, a pozyskamy dla Ciebie leady!
Zajmiemy się marketingiem w Twojej firmie!
Wypełnij formularz i otrzymaj darmową wycenę:
Projektowanie mailingu
Skonstruowanie dobrego mailingu to wbrew pozorom niemałe wyzwanie, zwłaszcza dla początkujących w tej dziedzinie osób. Wymaga pomysłowości, wiedzy na temat preferencji odbiorców i znajomości trendów w marketingu internetowym. Proces stworzenia atrakcyjnej wiadomości angażuje specjalistów z różnych dziedzin: od copywriterów, przez grafików, po specjalistów ds. SEO, dlatego projektowanie mailingu bez wystarczającego zaplecza może okazać się trudne.
Ogólne zasady tworzenia wiadomości email
Jak zacząć tworzenie mailingu? Na początek przyjmijmy, że dobra wiadomość e-mail powinna spełniać następujące podstawowe zasady:
Rozpoznawalny i wiarygodny nadawca
Odbiorcy powinni natychmiast rozpoznać nadawcę wiadomości, dlatego warto podawać konkretną nazwę adresata, np.
- nazwa firmy,
- nazwa firmy + imię osoby,
- nazwa firmy + dział.
Interesujący i wyróżniający się temat
Temat wiadomości powinien przyciągać uwagę – to szansa, żeby zaciekawić odbiorcę lub… stracić go, zanim zapozna się z treścią wiadomości 🙂 Lepiej unikać ogólnikowych zwrotów, a zamiast tego stawiać na konkretne, intrygujące propozycje, np. zamiast „Nowości w sklepie”, lepiej sprawdzi się temat „Odkryj nowe kolekcje: trendy na wakacyjny sezon”.
Krótki i treściwy preheader
Preheader to krótki wstęp do treści maila, który wyświetla się w skrzynce odbiorczej obok tematu i uzupełnia go w sposób zachęcający odbiorcę do otwarcia wiadomości, np. jeśli tematem maila brzmiałby „Zniżka 20% na wszystkie produkty. Tylko dziś!”, to dobrem preheaderem byłoby: „Skorzystaj z ekskluzywnej oferty i zaoszczędź na swoich ulubionych produktach!”
Tworzenie treści
Doświadczeni marketerzy analizują wyniki kampanii i testują różne podejścia, zdobywając w ten sposób wiedzę, która pozwala im nieustannie doskonalić strategie tworzenia treści. Praktyka i analiza pomagają im zrozumieć, jakie elementy maila najbardziej angażują odbiorców.
Jeśli dopiero zaczynasz i chcesz zaprojektować atrakcyjną treść wiadomości, zrób to w oparciu o poniższe wskazówki.
Era skanowania
Większość odbiorców nie czyta całej wiadomości i zwraca uwagę tylko na najważniejsze elementy. Dlatego treść e-maila powinna być odpowiednio sformatowana i przedstawiona w atrakcyjnie wizualnej, zwięzłej, dobrze przyswajalnej formie. Dobrze czyta się maile, które mają:
- ciekawe nagłówki i podtytuły,
- wyróżnione kursywą lub kolorem kluczowe informacje, tak, żeby były łatwe do zauważenia,
- zwięzłe akapity i listy wypunktowania,
- atrakcyjne, przykuwające uwagę grafiki, ikony i klikalne przyciski CTA,
- czytelny układ wiadomości i spójne formatowanie.
Najważniejsze na początku
Najważniejsze informacje lepiej umieścić na początku wiadomości. Jeśli początek maila zainteresuje odbiorcę, to jest większa szansa, że dotrze do końca wiadomości. Z kolei nudny początek może całkowicie zniechęcić czytelnika do zapoznania się z dalszą treścią.
Pisz o korzyściach
Pisanie językiem korzyści ma zastosowanie także w mailingu. Zgodnie z tą zasadą, treść wiadomości powinna przedstawiać korzyści, które da odbiorcy skorzystanie z danej oferty lub usługi, a także zachęcać do podjęcia akcji i wskazywać, co odbiorca powinien zrobić, aby uzyskać te korzyści. Na przykład mail o promocji mógłby wyglądać następująco:
Temat: Oszczędzaj z nami – 20% zniżki na cały asortyment!
Treść: Skorzystaj z naszej oferty i oszczędź 20% na wszystkich produktach. Wybierz swoje ulubione produkty, dodaj je do koszyka i wpisz kodu RABAT20 przy kasie, aby uzyskać zniżkę. Zakupy z nami to nie tylko oszczędności! To też gwarancja najwyższej jakości.
Grafiki w mailingu – jak stworzyć mailing?
Elementy graficzne w treści wiadomości przykuwają uwagę potencjalnych klientów i wzmacniają przekaz maila. Odpowiednio dobrane zwiększają zaangażowanie i współczynnik otwieralności maila. Dobry mailing zawiera grafiki, które:
- są wysokiej jakości i przykuwają uwagę odbiorcy, np. infografiki, animacje czy banery z przyciskami CTA,
- są zoptymalizowane pod kątem rozmiaru, tzn. nie powodują wolnego ładowania się wiadomości
- są spójne ze stylem marki, np. wykorzystują firmowe barwy i logo na każdym elemencie graficznym,
- są spójne z treścią wiadomości – nawiązują bezpośrednio do niej
- są responsywne, tzn. dostosowane do wyświetlania na różnych typach urządzeń i przeglądarek,
- mają tekst alternatywny, który pozwala osobom z wyłączoną opcją wyświetlania obrazów maila zrozumieć kontekst wiadomości.
Dostarczalność wiadomości
Filtry antyspamowe
– Aby upewnić się, że nasza wiadomość nie trafi do spamu, warto przed każdym wysłaniem e-maila sprawdzić jego treść pod kątem filtrów antyspamowych.
– W tym zadaniu pomocne będą programy do wysyłania mailingu, które z reguły robią to za nas automatycznie.
Dobre praktyki – jak stworzyć mailing?
Skorzystaj z poniższych porad, żeby stworzyć skuteczny mailing.
1. Kontroluj częstotliwość wysyłania e-maili
Regularny kontakt z klientami jest ważny, ale jeszcze ważniejsze jest, żeby nie przytłoczyć ich częstotliwością wysyłanych maili. Konieczne jest znalezienie odpowiedniego balansu, który pozwoli angażować klientów bez męczenia ich zbyt często otrzymywanymi wiadomości.
Przemyślany, cykliczny harmonogram wysyłki maili sprawi, że subskrybenci będą bardziej skłonni do otwierania i czytania Twoich wiadomości. Klienci docenią regularność i przewidywalność, na przykład otrzymywanie newslettera raz w tygodniu lub co miesiąc, co sprawi, że będą chętnie czekać na kolejne wiadomości. Unikaj wysyłania maili w nadmiarze, aby nie trafić do folderu „spam” i nie zniechęcić swoich odbiorców.
2. Utrzymuj czystą listę mailingową
Jakość bazy subskrybentów ma bezpośredni wpływ na skuteczność mailingu. Dlatego dbaj o porządek na liście mailingowej i regularne przeglądaj oraz aktualizuj listę adresowej, żeby uniknąć problemów z dostarczalnością, a także poprawić ogólną wydajność kampanii. Jak to zrobić?
- Zadbaj o to, aby nowo dodane adresy e-mail były poprawne,
- unikaj wysyłania wiadomości na nieaktywne lub błędne adresy,
- wykorzystaj narzędzia do weryfikacji adresów e-mail, aby usunąć te, które nie działają,
- regularnie sprawdzaj listę pod kątem odbiorców, którzy od dłuższego czasu nie otwierali wiadomości.
3. Testuj mailing przed wysłaniem
Skuteczny mailing to dobrze przetestowany mailing. Dlatego, zanim wyślesz wiadomości do odbiorców, koniecznie skieruj do siebie kilka testowych maili i sprawdź, jak wyświetlają się na różnych urządzeniach i przeglądarkach, czy wszystkie elementy graficzne, linki i przyciski CTA działają poprawnie, a formatowanie treści jest spójne i atrakcyjne.
Wysyłając testowe wiadomości, zyskujesz pewność, że Twoja kampania wygląda profesjonalnie i spełnia zamierzone cele. Nie zaniedbuj tego kroku, bo pominięcie go może wpłynąć na odbiór Twojego mailingu przez subskrybentów.
4. Wybierz odpowiednią platformę
Bez odpowiedniego narzędzia do mailingu nie będziesz w stanie utrzymywać skutecznego i długofalowego kontaktu ze swoimi klientami. Wybierz platformę, na której można łatwo stworzyć landing page z formularzem zapisu do newslettera, zarządzać listą subskrybentów i monitorować wyniki kampanii.
Warto zainwestować w narzędzie, które oferuje zaawansowane funkcje automatyzacji i personalizacji treści. Dzięki nim będziesz mógł dostarczać bardziej trafne i angażujące wiadomości.
5. Ułatw wypisanie się z listy mailingowej
Umożliwienie wypisania się z listy mailingowej to obowiązek prawny. Opcja łatwej i intuicyjnej rezygnacji z otrzymywania wiadomości to także element budowania zaufania do Twojej marki.
Upewnij się, że możliwość wypisania się z newslettera jest łatwo dostępna i widoczna w każdej wysyłanej wiadomości e-mail. Prosty i szybki proces, bez potrzeby podawania dodatkowych informacji czy przechodzenia przez skomplikowane formularze tworzy pozytywne doświadczenie z firmą, co może wpłynąć na przyszłe interakcje odbiorców z Twoją marką.
6. Pamiętaj o zastosowaniu stopki wiadomości e-mail
Stopka, to miejsce, w którym powinny pojawić się nazwa firmy, dane kontaktowe i adres firmowej strony internetowej, a także informacje o administratorze danych osobowych. Dodatkowo stopka to dobre miejsce na umieszczenie linków do profili społecznościowych Twojej firmy.
Jesteśmy nieźli w tworzeniu mailingów!
Szukasz agencji marketingowej, która poprowadzi dla Ciebie kampanie mailingowe? Jesteś we właściwym miejscu! W RodIN prowadzimy skuteczne działania e-mail marketingowe, które zwiększają sprzedaż.
Jak działamy? Tworzymy kompleksowe kampanie mailingowe dopasowane do celów biznesowych naszych klientów. Personalizujemy treści, segmentujemy bazy odbiorców i piszemy agnażujące oraz atrakcyjne wizualnie wiadomości, które przyciągają uwagę!
Decydując się na podjęcie z nami współpracy otrzymujesz profesjonalną obsługę e-mail marketingu, która nie kończy się po wysłaniu mailingu. Ciągle analizujemy i optymalizujemy wyniki kampanii, bo wierzymy, że zawsze można osiągnąć lepsze wyniki!
Skontaktuj się z nami, aby dowiedzieć się więcej o naszych usługach i zacząć tworzyć skuteczne kampanie e-mail marketingowe, które dają rezultaty!