Zależy Ci, żeby Twoją stronę internetową prezentowano wysoko w wynikach wyszukiwania Google? Wykorzystaj rich snippets! Tak, wiem, brzmi enigmatycznie. Nie przejmuj się jednak. Poniżej znajdziesz kompendium wiedzy na ten temat. Czym są rich snippets? Czy to tylko przypadkowy zabieg marketingowy? Czy faktycznie wyróżni Twoją stronę w wynikach wyszukiwania? Zapraszam do lektury!
Zajmiemy się marketingiem w Twojej firmie!
Wypełnij formularz i otrzymaj darmową wycenę
Co to są rich snippets?
Rich snippets — czym są?
Najpierw przetłumaczmy tę tajemniczą nazwę. Rich Snippets to rozszerzone wyniki wyszukiwania (fragmenty rozszerzone).
Są to specjalnie sformatowane fragmenty wyników wyszukiwania, dzięki którym od razu widzisz kilka dodatkowych informacji, np. oceny, zdjęcia, czas przygotowania.
Generowane są poprzez wykorzystanie danych strukturalnych (ale o tym szerzej poniżej :)).
Spróbujmy na przykładzie. Załóżmy, że wpisujesz w wyszukiwarce Google hasło „najlepsza pizza – przepis”. Dzięki rich snippets, oprócz samego tytułu i opisu, zobaczysz dodatkowe wartościowe informacje, np. ocenę przepisu, czas przygotowania i zdjęcie gotowej potrawy. Co to daje? Użytkownicy chętniej klikają w linki, przy których przydatne informacje mają na pierwszy rzut oka.

Rodzaje rich snippets
Rodzaje rich snippets będą zależały tak naprawdę od rodzaju treści, jakie umieszczasz na swojej stronie internetowej.
Mogą to być:
- ocena (produktu lub przepisu),
- czas przygotowania potrawy,
- dostępność danej rzeczy w sklepie internetowym (np. „w magazynie”),
- zdjęcia lub filmy,
- data i godzina (np. w przypadku koncertów, czy wydarzeń),
- ceny biletów.
Mam dla Ciebie zadanie! Wpisz dowolną frazę w wynikach wyszukiwania i sprawdź, czy i jakie rich snippet pojawiają się na stronach.
Zobacz jak to wygląda na moich przykładach!

Tutaj mamy rich snippets to ocena, ilość ocen i czas wykonania.

Kolejny świetny przykład – szukając frazy „loty Warszawa Barcelona” od razu widzimy proponowaną datę, cenę oraz informację, że lot jest bez przesiadek.
Jak widzisz dzięki rich snippets, w wynikach wyszukiwania google’a na pierwszy rzut oka mamy zbiór wielu podstawowych informacji. Możemy dzięki temu ocenić czy na stronie faktycznie jest to, czego szukamy i zdecydować, czy idziemy dalej.
Skuteczne SEO z naszą agencją marketingową
Chcesz skutecznie wypromować swoją firmę w sieci? Zapraszamy do współpracy!
- Pomożemy Ci stworzyć stronę internetową, która znajdzie się wysoko w wynikach wyszukiwania.
- Opracujemy skuteczną strategię, która pozwoli Ci dotrzeć do szerokiego grona klientów.
- SEO to nasz konik. Znamy się na tym co robimy!
- Pozycjonowanie stron w naszej firmie to koszt już od 1090 zł.
Zajrzyj na naszą stronę internetową i wyślij zapytanie w sprawie oferty.
Korzyści z używania rich snippets
Rich snippets pozwala na osiągnięcie bardzo wymiernych wyników. Twoja strona będzie atrakcyjniejsza w wynikach wyszukiwania, zwiększy się ruch na stronie, użytkownicy chętniej skorzystają z Twoich usług.
Na co jeszcze możesz liczyć?
Zwiększenie atrakcyjności w wynikach wyszukiwania
Twoja strona internetowa wyróżnia się na tle konkurencji w wynikach wyszukiwarek internetowych i przyciąga uwagę użytkowników.
Dzięki dodatkowym elementom – gwiazdki ocen, zdjęcia, ceny, czas przygotowania przepisu, dostępność – standardowy link zamienia się w wizualnie atrakcyjny fragment informacji.
Kolorowe ikony, uporządkowane dane i interaktywne sekcje sprawiają, że użytkownicy instynktownie klikają w taki wynik, uznając go za bardziej wartościowy i wiarygodny.
Dzięki rich snippets Twoja strona zdecydowanie rzuci się w oczy w wynikach wyszukiwania.
Prowadzisz małą firmę? O marketingu dla małych firm przeczytasz tutaj: Marketing dla małych firm — instrukcja działania

Zwiększenie współczynnika Click-Through-Rate (CTR)
Mamy tutaj bezpośredni wpływ współczynnik klikalności Click-Through-Rate (CTR).
Wybrane fragmenty strony tają się bardziej atrakcyjne i dostarczają użytkownikowi kilku najważniejszych informacji od razu. Przyznasz, że to wygodne?
Nic dziwnego, że użytkownicy chętniej klikają w wyniki, które zawierają dodatkowe elementy. Mogą się dzięki temu spodziewać, co dokładnie znajdą na stronie. Zamiast ginąć w morzu standardowych linków, wybierają te, które już na starcie dają im kilka hasłowych, potrzebnych informacji.
Wniosek? Dobre rich snippets to więcej odwiedzających na Twojej stronie.
Wzrost zaangażowania użytkowników
Wyobraź sobie, że bardzo czegoś potrzebujesz. Wyszukujesz w wyszukiwarce Google produkt lub usługę tygodniami i nic. Nie ma, niedostępne, sprzedaż zakończona. Przychodzi jednak w końcu ten dzień kiedy jest! Znalazłeś! Ale po wejściu na stronę okazuję się, że jednak zbyt szybko się cieszyłeś. Frustrujące, co?
Tu pomocne będą rich snippety. Dzięki nim już na etapie wyszukiwania możesz zobaczyć kluczowe informacje – dostępność produktu, cenę, czas dostawy czy ocenę innych użytkowników. Nie musisz tracić czasu na klikanie w oferty, które nie spełniają Twoich oczekiwań.
Co zyskasz? Użytkownicy chętniej odwiedzają stronę, ale też dłużej na niej pozostają, przeglądając wartościowe treści. Rich snippets dostarczają dokładnie to, czego użytkownik szuka. To z kolei przekłada się na wzrost zaangażowania i satysfakcję Twoich przyszłych klientów.
Rich snippets, a SEO
Odpowiednie użycie rich snippets ma bardzo duży wpływ na SEO i bezpośrednio przekłada się na zwiększenie widoczności strony w internecie.
Dzięki rich snippets wyszukiwarka, np. Google lepiej rozumie treści strony, co zdecydowanie pozytywnie wpływa na jej pozycję w rankingu.
Finalnie strony korzystające z rich snippets przyciągają więcej uwagi, zyskują większą popularność wśród użytkowników i zajmują wysoką pozycję w wynikach wyszukiwania.
Interesuje Cię skuteczne SEO? Skorzystaj z naszych usług i pomóż swojej firmie być bardziej widoczną w sieci!

Czy rich snippets rzeczywiście może poprawić widoczność Twojej strony internetowej?
Myślę, że po przeczytaniu już części tego artykułu nie masz wątpliwości i wiesz, że rich snippets to jeden z bardzo skutecznych sposobów na wypromowanie Twojej strony internetowej w sieci.
Żeby jednak bardziej zobrazować wpływ tej strategii na widoczność strony internetowej w wynikach wyszukiwania, posłużmy się przykładem.
Wyobraź sobie, że prowadzisz kulinarnego bloga i publikujesz przepis na domowe naleśniki.
W gąszczu konkurencyjnych stron Twój artykuł może zginąć gdzieś na dalszych pozycjach. Ale co, jeśli Google pokaże Twój przepis w wynikach wyszukiwania wraz z apetycznym zdjęciem, czasem przygotowania i ocenami użytkowników? Dzięki takim zabiegom staniesz się bardziej widoczny, a liczba wejść na stronę rośnie.
To właśnie siła rich snippets! Dzięki nim Twoja witryna staje się bardziej dopasowana do zapytania użytkownika, a wyróżniony wynik przyciąga więcej kliknięć. W efekcie nawet przy silnej konkurencji masz szansę wybić się i przyciągnąć ruch, który wcześniej omijał Twoją stronę.
Jak wygląda wdrożenie rich snippets?
Wdrożenie rich snippets to nic innego jak dodanie specjalnych „znaczników” do kodu strony, które pomagają wyszukiwarce Google lepiej zrozumieć jej treść.
Można to zrobić ręcznie (za pomocą kodu) lub skorzystać z gotowych wtyczek, jeśli masz stronę na WordPressie.
Żeby sprawdzić, czy wszystko działa prawidłowo, wystarczy użyć narzędzia Google Search Console, które pokaże, czy Google rozpoznaje dodane informacje. Jeśli wszystko jest poprawnie skonfigurowane, Twoja strona może zacząć wyświetlać się w Google z dodatkowymi elementami, takimi jak gwiazdki ocen, ceny czy zdjęcia, co przyciąga więcej użytkowników.
Brzmi skomplikowanie? W naszej firmie znamy się na tym i pomożemy Ci wyróżnić Twoją stronę dzięki rich snippets!
Dane strukturalne w rich snippets
Zastosowanie danych strukturalnych pozwala wyszukiwarce lepiej rozumieć treść Twojej strony i wyświetlać dodatkowe informacje w wynikach wyszukiwania.
To nic innego jak specjalnie sformatowane informacje, które mówią wyszukiwarce, co dokładnie znajduje się na stronie. Poprawne wdrożenie danych strukturalnych sprawia, że strona staje się bardziej widoczna, atrakcyjna i częściej klikana przez użytkowników.

Wdrożenie danych strukturalnych w wyszukiwarce Google
Proces wdrożenia polega na dodaniu specjalnego kodu (najczęściej w formacie JSON-LD) do sekcji strony, który jasno określa, jakie informacje mają zostać wyróżnione w wynikach wyszukiwania.
Po wdrożeniu warto skorzystać z testera wyników z elementami rozszerzonymi, który sprawdzi, czy kod został poprawnie rozpoznany. Weryfikacja zazwyczaj odbywa się w narzędziu Google Search Console, gdzie można monitorować status indeksowania i ewentualne błędy.
Dzięki dobrze wdrożonym danym strukturalnym pojawiają się rich snippets, a Twoja strona jest atrakcyjniejsza w wynikach wyszukiwania dla odbiorców.
Sprawdź jak możemy Ci pomóc poprawić widoczność Twojej strony w internecie
Masz stronę internetową swojej firmy, ale czujesz, że nie wykorzystujesz jej pełnego potencjału? Uważasz, że Twoje produkty są świetne, ale nie udało Ci się dotrzeć do szerokiego grona odbiorców?
W takim razie jesteś w dobrym miejscu! Nasza firma to wiedza, pasja i doświadczenie w jednym miejscu. Poznaj naszą ofertę i pozwól swojej firmie rozwinąć skrzydła.
Pomożemy Ci osiągnąć wysoką pozycję w wynikach wyszukiwania Google!
