AI Chatbot Instagram – nowość od Meta (NAJNOWSZE INFORMACJE)

Meta długo pracowało nad nową funkcjonalnością na Instagramie. AI Chatbot miał być kolejną nowością, która zagościła w telefonach użytkowników. Zapraszamy do przeczytania całego wpisu, aby poznać szczegóły. Zobacz, co nowego w 2025 roku.
AI Chatbot Instagram

Spis treści

Stworzenie chatbota na Instagramie to złożony proces obejmujący analizę potrzeb, projektowanie i wdrożenie. Nad całym procesem czuwa zwykle kierownik projektu, który koordynuje prace zespołu i dba o dopasowanie rozwiązania do potrzeb użytkowników.

AI Chatbot Instagram – funkcja na Instagramie, która pozwala na pisanie na specjalnym czacie ze sztuczną inteligencją. AI ma mieć około 30 osobowości. Będzie można z nimi pisać na dowolne tematy. Będzie on zarówno odpowiadał na pytania, udzielał porad, ale także będzie można porozmawiać z nim na każdy temat. Takie były zapewnienia…i udało się!

Instagram udostępnił funkcję Meta AI Chatbot dla wszystkich użytkowników w styczniu 2025, umożliwiając prowadzenie rozmów z asystentem AI bezpośrednio w DM. [1] Rozwiązanie jest zintegrowane z modelem Llama 4 i oferuje wielowątkowe odpowiedzi dostosowane do kontekstu rozmowy. Za wdrożenie odpowiadał zespół produktowy Meta ds. AI, który przeprowadził badania potrzeb użytkowników, zaprojektował interfejs konwersacyjny i przeprowadził testy jakości przed uruchomieniem funkcji.

Chatboty AI

Chatboty sztucznej inteligencji (AI) to zaawansowane programy komputerowe, które wykorzystują technologie sztucznej inteligencji do prowadzenia naturalnych rozmów z użytkownikami. W przeciwieństwie do tradycyjnych chatbotów opartych na regułach, które działają według z góry zaprogramowanych scenariuszy:

Chatboty AI wykorzystują przetwarzanie języka naturalnego (NLP), uczenie maszynowe i algorytmy głębokiego uczenia do zrozumienia intencji użytkownika i generowania odpowiednich odpowiedzi.

Dzięki tym technologiom mogą nie tylko interpretować złożone zapytania, ale również utrzymywać kontekst rozmowy, dostosowywać ton komunikacji i uczyć się na podstawie wcześniejszych interakcji.

Jak przełożyć tę definicję na „język ludzki”😄

Chatboty AI to takie wirtualne pomocniki, z którymi możesz porozmawiać jak z żywą osobą. Zamiast sięgać po sztywne skrypty, „uczą się” rozumieć, o co naprawdę pytasz, i odpowiadają naturalnie. Dzięki temu potrafią szybko pomóc w prostych sprawach, przypomnieć o ważnych rzeczach i zrobić to o każdej porze dnia.

AI Chatbot Instagram – nowość Instagrama

W lutym 2023 konkurent Instagrama, Snapchat, wprowadził własny bot „My AI”, zasilany przez ChatGPT OpenAI, umożliwiający ciągłą komunikację w czacie. W kwietniu 2024 została wprowadzona funkcja My AI Snaps, która pozwala na wysyłanie wygenerowanych przez sztuczną inteligencję obrazów. Jest to opcja płatna i na początku miała duże problemy z prawidłowym działaniem.

My IT - chatbot Snapchat

Jesienią 2024 Instagram rozpoczął prace nad podobnym rozwiązaniem. W październiku 2024 Mark Zuckerberg potwierdził, że Meta rozwija Meta AI Personas – zestaw wielofunkcyjnych osobowości AI przeznaczonych do wsparcia użytkowników w różnych scenariuszach konwersacyjnych. Tworzenie takiego bota na Instagramie obejmuje precyzyjne określenie celów projektu, opracowanie dialogów, integrację z infrastrukturą Meta AI oraz przebadanie doświadczeń użytkowników, by zapewnić płynną i bezpieczną interakcję.

Zwiększanie zaangażowania potencjalnych klientów

Chatboty AI na Instagramie i Facebooku pozwalają markom błyskawicznie reagować na pytania odbiorców – niezależnie od pory dnia. Taka natychmiastowa obsługa buduje zaufanie i pokazuje, że Twoja firma jest zawsze pod ręką, gotowa wesprzeć na każdym etapie zakupowym.

Dzięki analizie zachowań i preferencji użytkowników chatbot może podsuwać indywidualne rekomendacje produktów czy ofert, co przekłada się na większą skuteczność kampanii remarketingowych i wyższy współczynnik konwersji.

Nowy chatbot Instagrama

Alessandro Paluzzi (badacz i programista aplikacji) jakiś czas temu na swoim Twitterze dodał informację o tym, że Instagram pracuje nad wpuszczeniem na rynek Agentów AI (Botów), z którymi będzie można pisać dla zabawy, a także wciągnięcia doświadczenia.

Agenci AI Instagram

W sierpniu 2025 Instagram oficjalnie uruchomił funkcję Instagram Agent – zaawansowanego asystenta AI dostępnego w DM, który nie tylko odpowiada na wiadomości, ale również może proaktywnie inicjować konwersacje po określonej liczbie interakcji użytkownika. Agent wykorzystuje model Llama 4.1, obsługuje 10 języków i przeszedł rygorystyczne testy bezpieczeństwa, by unikać generowania treści niestosownych lub wprowadzających w błąd.

Pamiętaj!

Instagram obsługuje chatboty, ale nie wbudowanego w aplikację w tradycyjnym sensie. Zamiast tego, możesz połączyć swoje konto biznesowe na Instagramie z zewnętrznymi platformami, które umożliwiają tworzenie chatbotów do automatyzacji wiadomości w DM (Direct Messages), komentarzy czy reakcji na Stories.

AI Chatbot - Instagram

Źródło

Instagram Agent – wprowadzenie nowej funkcji „w życie”

„Na razie Meta nie wprowadziła żadnych oficjalnych komunikatów co do wprowadzenia tej funkcji. Chatboty AI pasowały do wcześniejszych wypowiedzi Marka Zuckerberga oraz do prac nad sztuczną inteligencją, które Meta cały czas prowadzi również dla Messengera oraz WhatsAppa. Wiemy jednak, że Instagram wprowadza każdego miesiąca coraz więcej nowości na swojej aplikacji. Ostatnio rewolucją stały się Broadcast Channels.” – tak pisaliśmy jeszcze kilka miesięcy temu. Od tego czasu dużo się zmieniło…

W styczniu 2025 Meta oficjalnie ogłosiła wprowadzenie Instagram Agent podczas wydarzenia Meta Connect, udostępniając szczegóły na blogu firmowym. Funkcja ta wpisuje się we wcześniejsze deklaracje Marka Zuckerberga o integracji AI w komunikatorach Meta – Messengerze i WhatsAppie – i stanowi element szerszej strategii firmy, ukierunkowanej na rozszerzenie możliwości konwersacyjnych produktów społecznościowych.

Instagram regularnie wzbogaca swoją aplikację o nowe narzędzia – w maju 2025 udostępniono Broadcast Channels, a w lipcu 2025 testy zaczęły obejmować interaktywne quizy i konkursy AI, które pozwalają markom angażować użytkowników poprzez spersonalizowane wyzwania i ankiety w DM [2]. Te innowacje mogą stać się kluczowym elementem strategii marketingowych, zwiększając zaangażowanie oraz budując głębsze relacje z odbiorcami.

Przyszłości rozwiązań AI na Instagramie wiąże się z dalszym zwiększenia zaangażowania użytkowników poprzez interaktywne quizy i konkursy, które mogą stać się ważnym elementem strategii marketingowych.

Więcej o nich przeczytasz w naszym artykule: Kanały na Instagramie (Broadcast Channels): co, jak, dla kogo?

Funkcje chatbota na Instagramie

Chatboty AI na Instagramie oferują szeroki wachlarz funkcji, które znacząco usprawniają komunikację na profilu marki i pozwalają na budowanie trwałych relacji z użytkownikami.

Chatbot może

Jedną z najważniejszych możliwości jest automatyczne odpowiadanie na wiadomości oraz komentarze, co pozwala na szybkie reagowanie na pytania i potrzeby klientów, nawet poza standardowymi godzinami pracy. Dzięki temu marka może być dostępna dla swoich odbiorców przez całą dobę, co przekłada się na wyższy poziom zaangażowania i pozytywne doświadczenia użytkowników.

Chatbot na Instagramie może również prowadzić rozmowy w imieniu firmy, inicjować interakcje oraz personalizować odpowiedzi w zależności od kontekstu rozmowy. To rozwiązanie pozwala nie tylko na sprawną obsługę klienta, ale także na budowanie lojalności i zaufania do marki.

Dodatkowo chatboty AI świetnie sprawdzają się podczas organizowania quizów, konkursów czy ankiet, co zwiększa interakcje i pozwala na lepsze poznanie potrzeb odbiorców. Dzięki wykorzystaniu sztucznej inteligencji chatbot może być dostosowany do specyfiki danego biznesu, wspierając promocję produktów lub usług oraz ułatwiając komunikację z klientami na każdym etapie kontaktu.

Trudności we wprowadzeniu takich funkcji

Sztuczną inteligencję coraz częściej wykorzystuje się w aplikacjach i na stronach internetowych. Choć każdy komunikator mógłby wdrożyć prostego chatbota, znacznie trudniej jest zbudować system, który będzie jednocześnie angażujący, kontekstowo spójny i odporny na generowanie niebezpiecznych treści.

Po wprowadzeniu podobnej funkcji na Snapchacie w niektórych przypadkach proponował on niekiedy nawet nielegalne rzeczy i czynności. Dawał on niepokojące porady, w tym także zachęcanie 13-letniej dziewczynki do tego, aby uprawiała seks z 18 lat starszym mężczyzną. Głośna była także sprawa związana z popełnieniem samobójstwa przez pewnego Belga, który rozmawiał z chatbotem regularnie. Wdowa twierdzi, że do samobójstwa namówił go chat oparty na sztucznej inteligencji ze Snapchata. Odpowiedział także reporterowi, który podał się za 13-letniego chłopca, jak skutecznie zatuszować zapach alkoholu oraz narkotyków. Chatboty muszą uwzględniać kontekst rozmowy oraz intencje użytkownika, aby skutecznie zarządzać pytaniami i zapewnić bezpieczeństwo interakcji.

My AI Snapchat

Wiadomo jest natomiast, że w odpowiedzi Meta wprowadziła wielowarstwowe filtry bezpieczeństwa, oparte na uczeniu ze wzmocnieniem (RLHF) i stałym monitoringu treści, które znacznie ograniczają ryzyko podawania nieodpowiednich odpowiedzi przez Instagram Agent.

Kluczowe wyzwania obejmują:

  • Utrzymanie płynności i naturalności konwersacji bez uchybień kontekstowych.
  • Zapewnienie inteligentnej moderacji, rozpoznającej intencje i ryzyko zażądanych treści.
  • Balansowanie między swobodą kreatywną AI a bezpieczeństwem użytkowników, szczególnie nieletnich.

Bezpieczeństwo i ochrona danych

Wdrażając chatbota na Instagramie, jednym z kluczowych priorytetów pozostaje bezpieczeństwo i ochrona danych użytkowników. Meta, pod kierownictwem Marka Zuckerberga, przykłada ogromną wagę do tego, aby rozwiązania oparte na sztucznej inteligencji były nie tylko innowacyjne, ale również zgodne z przepisami o ochronie danych.

Chatboty na Instagramie są projektowane z myślą o ochronie prywatności – wyposażone są w funkcje end-to-end encryption dla rozmów, mechanizmy kontroli dostępu do historii czatu oraz opcję opt-out z wykorzystania swoich publicznych danych do trenowania modeli AI dla użytkowników z UE[3].

Każdy chatbot musi być zgodny z przepisami takimi jak RODO i GDPR. To gwarantuje użytkownikom, że ich dane są przetwarzane w sposób odpowiedzialny i przejrzysty.

Meta wprowadziła w maju 2025 mechanizm „Right to Object”, pozwalający obywatelom UE zablokować użycie ich publicznych postów i komentarzy do treningu AI.

Istnieją narzędzia, które mogą pomóc chronić Twoje dane przed wykorzystaniem ich do trenowania algorytmów sztucznej inteligencji (Źródło zdjęcia)

Dzięki temu chatboty AI nie tylko usprawniają komunikację, ale także budują zaufanie i poczucie bezpieczeństwa wśród użytkowników platformy.

Sztuczna inteligencja w Meta

AI Sandbox – narzędzie pomagające reklamodawcom tworzyć alternatywne wersje reklam. Zostało ogłoszone przez Meta w maju 2023 jako nowość na Instagramie. Pozwala ona także przyciąć grafikę oraz wykreować obraz tła. Więcej informacji można na ten temat znaleźć tutaj.

Narzędzia te są wykorzystywane w różnych branżach do automatyzacji procesów marketingowych i obsługi klienta. Połączenie rozwiązań AI na stronie internetowej i w mediach społecznościowych pozwala na kompleksową obsługę użytkowników.

AI Sandbox

CodeCompose – narzędzie, które zostało zaprezentowane przez Meta, służące do kodowania AI. Nie jest ono dostępne publicznie.

Moda na sztuczną inteligencję czy realny wpływ na przyszłość aplikacji?

Sztuczna inteligencja powoli przejmuje kontrolę nad wieloma naszymi czynnościami. Już teraz wiemy, że nie jest to chwilowa moda, która za niedługo zniknie. Dopóki AI będzie się rozwijać, ludzie (i przede wszystkim przedsiębiorcy) na pewno będą chcieli wykorzystać jej potencjał w wielu aspektach, zarówno w życiu online, jak i offline.

Wiele firm rzuciło się na te rozwiązania i w niekoniecznie przemyślany sposób korzystają ze sztucznej inteligencji w swoim biznesie. Chatboty na Instagramie oraz innych platformach, takich jak Facebooku czy Messengerze, są wykorzystywane do zwiększenia zaangażowania odbiorców, obsługi followersów oraz pozyskiwania potencjalnych klientów. Automatyczne odpowiedzi na komentarz, a także obsługa zamówienie przez czat lub direct, przyczyniają się do wzrostu zasięgu i skuteczności działań marketingowych.

Komunikacja z użytkownikiem może być inicjowana przez powiadomienie lub zadanie, a ustalenie pory publikacji treści pozwala lepiej dopasować ofertę do odbiorców. Połączenie rozwiązań AI na stronie internetowej i w mediach społecznościowych, chociażby w Polsce, umożliwia skuteczne budowanie relacji i komunikował się z klientami przez różne kanały.

O nas – Agencja RODIN

Kto napisał powyższy artykuł? Poznaj nas bliżej!

W agencji marketingowej Rodin od lat wspieramy przedsiębiorców i współpracujemy z markami, które budują obecność w social mediach i dążą do jak najlepszej i systematycznej optymalizacji wyników w wyszukiwarkach – także przy wykorzystaniu narzędzi AI.

Specjalizujemy się w kompleksowym prowadzeniu profili na Instagramie, Facebooku oraz LinkedIn, tworzeniu angażujących kampanii reklamowych i automatyzacji komunikacji z klientami za pomocą chatbotów. W ramach usług SEO rozbudowujemy strategie o elementy sztucznej inteligencji, co pozwala na precyzyjne pozycjonowanie treści i zwiększanie widoczności Twojej strony w wynikach wyszukiwania.

Działaj z nami, a Twoi potencjalni klienci będą trafiać do Ciebie szybciej i skuteczniej!

źródła:

[1] Europe, Meet Your Newest Assistant: Meta AI link: Europe, Meet Your Newest Assistant: Meta AI

[2] Instagram New Features Every Marketer Should Know: 2025 Edition link: Instagram New Features Every Marketer Should Know: 2025 Edition

[3] Meta to Use Facebook and Instagram Personal Data for AI Training – GDPR rights and considerations link: Meta to Use Facebook and Instagram Personal Data for AI Training – GDPR rights and considerations – IDPC Mam nadzieję, że Instagram, który od wielu miesięcy pracuje nad tym rozwiązaniem, wprowadzi mądrą funkcjonalność, która będzie służyć zarówno do rozrywki, jak i będzie dbać o bezpieczeństwo i dobre samopoczucie użytkowników.

Spis treści

Zamów darmowy audyt marketingu !

Sprawdź czy twoje działania marketingowe przynoszą maksimum efektów. Wypełnij formularz i otrzymaj darmowy audyt.

O autorze

Picture of Aleksandra Paździor

Aleksandra Paździor

Specjalistka ds. SEO i Google Ads, która pasjonuje się User Experience oraz designem w biznesie. Posiada dużą wiedzę i doświadczenie dotyczące marketingu cyfrowego i internetowego. Dba o to, aby strony były przyjazne dla użytkowników i estetycznie zaprojektowane. Cechuje ją kreatywność i umiejętność myślenia strategicznego, co pozwala na skuteczne wdrażanie działań marketingowych i osiąganie celów biznesowych. Dzięki swojej wiedzy i doświadczeniu potrafi w pełni wykorzystać możliwości, jakie daje internetowy rynek. W wolnych chwilach podróżuje oraz poszerza swoją wiedzę w wielu dziedzinach na kursach i szkoleniach. Regularnie uczestniczy w branżowych konferencjach i szkoleniach oraz czyta specjalistyczne publikacje. Jest otwarta na nowe wyzwania i stale poszukuje sposobów na doskonalenie swoich umiejętności.

Zapraszam na moje social media:

Chcesz więcej ruchu na stronie?

Otrzymaj darmowy audyt SEO od Rodin i zobacz jak możesz zyskać więcej ruchu na swojej stronie www

Dziękuję, że przeczytałeś(aś) mój artykuł!

Jeśli chcesz żebym pomógł Ci z marketingiem w Twojej firmie - zostaw kontakt do siebie:

Wolisz słuchać niż czytać?

Posłuchaj naszego podcastu!

Umów konsultację