AI Chatbot Instagram – funkcja na Instagramie, która pozwala na pisanie na specjalnym czacie ze sztuczną inteligencją. AI ma mieć około 30 osobowości. Będzie można z nimi pisać na dowolne tematy. Będzie on zarówno odpowiadał na pytania, udzielał porad, ale także będzie można porozmawiać z nim na każdy temat.
AI Chatbot Instagram – nowość Instagrama
Już w lutym 2023 konkurent Instagrama – Snapchat – stworzył swój bot „My AI”, które pozwala na komunikację w każdym momencie z chatbotem. Jest on obsługiwany przez ChatGPT OpenAI. Niedawno także została wprowadzona funkcja My AI Snaps, która pozwala na wysyłanie wygenerowanych przez sztuczną inteligencję obrazów. Jest to opcja płatna i na początku miała duże problemy z prawidłowym działaniem.
W tym momencie Instagram zaczął pracować nad swoją nową funkcję. Mark Zuckerberg powiedział w lutym, że Meta opracowuje persony AI, które mogą pomóc różnym ludziom na wiele sposobów, a firma bada, jak udostępnić takie boty za pomocą rozmów tekstowych.
Nowy chatbot Instagrama
Alessandro Paluzzi (badacz i programista aplikacji) na swoim Twitterze dodał informację o tym, że Instagram pracuje nad wpuszczeniem na rynek Agentów AI (Botów), z którymi będzie można pisać dla zabawy, a także wciągnięcia doświadczenia.
Agenci AI Instagram
Agenci AI będą dostępni do odpowiadania na pytania, a także dawania porad. Każdy będzie mógł wybrać jedną z 30 osobowości.
Wprowadzenie nowej funkcji
Na razie Meta nie wprowadziła żadnych oficjalnych komunikatów co do wprowadzenia tej funkcji. Chatboty AI pasowały do wcześniejszych wypowiedzi Marka Zuckerberga oraz do prac nad sztuczną inteligencją, które Meta cały czas prowadzi również dla Messengera oraz WhatsAppa.
Wiemy jednak, że Instagram wprowadza każdego miesiąca coraz więcej nowości na swojej aplikacji. Ostatnio rewolucją stały się Broadcast Channels. Więcej o nich przeczytasz w naszym artykule: Kanały na Instagramie (Broadcast Channels): co, jak, dla kogo?
Trudności we wprowadzeniu takich funkcji
Sztuczną inteligencję powoli wykorzystuje się w wielu aplikacjach oraz stronach internetowych. Każdy komunikator mógłby wprowadzić zwykłe chaty, które są dostępne w podrzędnych aplikacjach, a także komunikatorach. Jednak ciężko stworzyć funkcję, która jest zarówno zabawna, jak i potrafi ciekawie poprowadzić rozmowę, ale nie jest niebezpieczna.
Po wprowadzeniu podobnej funkcji na Snapchacie w niektórych przypadkach proponował on niekiedy nawet nielegalne rzeczy i czynności. Dawał on niepokojące porady, w tym także zachęcanie 13-letniej dziewczynki do tego, aby uprawiała seks z 18 lat starszym mężczyzną. Głośna była także sprawa związana z popełnieniem samobójstwa przez pewnego Belga, który rozmawiał z chatbotem regularnie. Wdowa twierdzi, że do samobójstwa namówił go chat oparty na sztucznej inteligencji ze Snapchata. Odpowiedział także reporterowi, który podał się za 13-letniego chłopca, jak skutecznie zatuszować zapach alkoholu oraz narkotyków.
Nie wiadomo natomiast, czy Meta na pewno zamierza uruchomić takie boty na Instagramie. Wiadomo jest natomiast, że Alessandro Paluzzi ma duże doświadczenie w wykrywaniu nadchodzących funkcji w tej aplikacji. Możemy przypuszczać, że w najbliższych miesiącach może pokazać się o tym wzmianka w mediach. Nie ma także informacji, jaką technologię chce użyć Instagram do zbudowania tychże chatbotów.
Sztuczna inteligencja w Meta
AI Sandbox – narzędzie pomagające reklamodawcom tworzyć alternatywne wersje reklam. Zostało ogłoszone przez Meta w maju 2023 jako nowość na Instagramie. Pozwala ona także przyciąć grafikę oraz wykreować obraz tła. Więcej informacji można na ten temat znaleźć tutaj.
CodeCompose – narzędzie, które zostało zaprezentowane przez Meta, służące do kodowania AI. Nie jest ono dostępne publicznie.
Moda na sztuczną inteligencję czy realny wpływ na przyszłość aplikacji?
Sztuczna inteligencja powoli przejmuje kontrolę nad wieloma naszymi czynnościami. Nie jesteśmy w stanie stwierdzić czy jest to chwilowa moda, która za niedługo zniknie. Dopóki AI będzie się rozwijać, ludzie na pewno będą chcieli wykorzystać jej potencjał w wielu aspektach, zarówno w życiu online, jak i offline.
Wiele firm rzuciło się na te rozwiązania i w niekoniecznie przemyślany sposób korzystają ze sztucznej inteligencji w swoim biznesie. Mam nadzieję, że Instagram, który od wielu miesięcy pracuje nad tym rozwiązaniem, wprowadzi mądrą funkcjonalność, która będzie służyć zarówno do rozrywki, jak i będzie dbać o bezpieczeństwo i dobre samopoczucie użytkowników.