Kanały na Messengerze i Facebooku (Broadcast Channels): co, jak, dla kogo?

Zobacz, czym są Kanały na Messengerze i Facebooku - nowość w aplikacji Marka Zuckerberga! Dowiedz się, dla kogo są one dostosowane oraz kto może założyć swój kanał.
Kanały na Messengerze

Spis treści

Kanały (Broadcast Channels) – najnowsze narzędzia na Messengerze i Facebooku, umożliwiające właścicielom stron na Facebooku tworzenie zamkniętych grup do jednostronnego przekazywania informacji. Prowadzący kanał mają możliwość wysyłania wiadomości tekstowych, zdjęć, publikowania stories, wysyłania GIFów czy prowadzenia transmisji na żywo dla określonej grupy odbiorców, dostosowując treści do oczekiwań widzów i tworząc bardziej intymną relację ze swoimi widzami.

Mark Zuckerberg ogłasza powstanie kanałów na messengerze


Kanały transmisji pojawią się na Facebooku i Messenger w najbliższych tygodniach. Strony będą mogły udostępniać notatki głosowe, tekst, zdjęcia/filmy i GIFy każdemu, kto dołączy do ich kanałów.

Mark Zuckerberg 18 października ogłosił, że planuje wdrożyć kanały nadawcze na Messengerze i Facebooku. A dziś wiemy, że ta nowa funkcja wchodzi do Polski!

Ogłoszenie Marka Zuckerberga dot. powstania kanałów na Messengerze

20 listopada biuro prasowe META podało, że najnowsza funkcja, czyli kanały nadawcze na Messengerze i Facebooku są już dostępne dla użytkowników. Narzędzie to ułatwi wysyłanie notatek tekstowych typu „jeden do wielu” właścicielom stron na Facebooku, umożliwiając zwiększenie zaangażowana ich społeczności!

Czym są kanały na Facebooku i Messengerze?

Kanały nadawcze na Messenger i Facebook dostarczają treści użytkownikom, którzy się do takiego kanału zapiszą. Tylko prowadzący strony na Facebooku mogą wysyłać zdjęcia, notatki, natomiast obserwujący mogą reagować na treści i głosować w udostępnionych ankietach. Użytkownicy będą natomiast otrzymywać powiadomienia o nowościach w social mediach.

Jak działają kanały nadawcze na Facebooku i Messengerze?

Każdy administrator strony ma możliwość założenia swojego kanału na Messengerze. Jeżeli jednak Facebook nie udostępnił Ci jeszcze takiej możliwości, możesz zapisać się na listę oczekujących. Pod tym linkiem sprawdzisz też, czy Twój fanpage może już uruchomić kanał na Messengerze — jeżeli nie, dostaniesz powiadomienie, gdy ta funkcja będzie dla Ciebie dostępna. To w tym miejscu twórcy i obserwujący będą mieli możliwość się spotkać! To naprawdę dobra wiadomość dla wszystkich właścicieli stron.

Kto może założyć swój kanał na Facebooku i Messengerze?

Tak naprawdę każdy z właścicieli stron, którzy prowadzą i zarządzają fanpage na Facebooku i chcą rozpocząć nadawanie do swojej społeczności poprzez kanał na Messenger.

Jak stworzyć kanał na Messengerze i Facebooku?

Możesz w bardzo łatwy sposób stworzyć kanał na Messenger w menu swojego fanpage na Facebooku. Musisz zarządzać profilem, by móc uruchomić czaty społecznościowe. Twój kanał nadawczy pokaże się zaproszonym użytkownikom w Messenger Facebooka i będziecie mogli porozumiewać się przez chat Messengera.

Nowy Broadcast Channel Messenger
Kanały nadawcze Messenger
Kanał nadawczy na Facebooku

Jak zaprosić ludzi do swojego kanału?

Administratorzy stron, mający możliwość otwarcia swojego kanału na Messengerze i Facebooku, mogą wysyłać wiadomości w formie zaproszenia do wybranych przez siebie obserwatorów.

Tutaj znalazłem dla Ciebie szybką instrukcję jak zakładać publiczne czaty.

Jak dołączyć do czyjegoś kanału na Messengerze i Facebooku?

Każdy użytkownik Facebooka może dołączyć do wybranych kanałów nadawczych, aby być na bieżąco z najnowszymi informacjami ze swoich ulubionych stron.

Zajmiemy się marketingiem w Twojej firmie!

newsletter-rodin

Interakcja ze obserwatorami: jak zbudować społeczność?

Poniżej przedstawiam najważniejsze elementy interakcji z osobami obserwującymi Twój kanał na Messenger.

Regularna i wartościowa komunikacja

Regularna interakcja jest nieodzowna do zachowania zainteresowania swojej społeczności marką własną. Utrzymanie zaangażowania obserwatorów wymaga publikacji wartościowych treści, takich jak informacje, najnowsze wiadomości czy inspirujące artykuły. To nie tylko komunikacja sprzedażowa i chęć, aby jak najwięcej swoich produktów sprzedać, ale również możliwość zbudowania zaangażowania, lojalności i przywiązania. Kanał na Messengerze to również idealnie narzędzie do zbudowania poczucia przynależności i bycia częścią marki. To właśnie dzięki temu sposobowi komunikacji możesz zbliżyć do siebie społeczność i poznać preferencje użytkowników.

Interaktywne elementy

Na kanale nadawczym dostępne są interaktywne funkcje, których możesz używać. Staraj się często tworzyć ankiety, zadawać pytania społeczności lub organizować transmisje na żywo. Zaowocuje to tym, że członkowie społeczności będą mieli poczucie zaangażowania i możliwość wpływu na to, co dzieje się w kanale i Twojej marce.

Zaplanowane wydarzenia

Sam kanał nadawczy to również miejsce, w którym możesz organizować regularne wydarzenia, spotkania online czy dyskusje tematyczne. Nie tylko tworzy społeczność, lecz również gwarantuje cenną wiedzę i możliwość korzystania z wielu jego funkcji.

Moderacja i zaangażowanie

Zapewnij bezpieczną przestrzeń na kanale, gdzie braknie miejsca dla negatywów, za to panuje atmosfera otwartości i akceptacji. Moderuj aktywnie oraz odpowiadaj na komentarze, aby zapewnić uczucie zauważenia dla członków społeczności.

Premiowanie aktywności

Możesz także opracować mechanizm nagradzania aktywnych członków społeczności, którzy często zostawiają reakcję na przychodzące treści.

Zajmiemy się marketingiem w Twojej firmie!

Wypełnij formularz i otrzymaj darmową wycenę:
Dymitr
Patrycja

Wysyłanie wiadomości: jak efektywnie komunikować się z obserwatorami?

Komunikuj swoim obserwatorom treści, które mają wartość. Niezależnie czy to informacje zza kuluarów Twojej marki, porady czy rozrywka. Ważne jest, aby obserwatorzy mieli powód do regularnego odwiedzania Twojego kanału nadawczego. Staraj się, aby powiadomienie o nowościach na Twoim kanale motywowało ich do wejścia na niego.

Ankiety i inne interaktywne funkcje kanałów na Messengerze

Sam kanał nadawczy to nie tylko zwykłe treści udostępnione na Facebooku. To miejsce, gdzie możesz wykorzystać narzędzia do podejmowania interaktywnych działań z obserwatorami. Wykorzystaj możliwości, jakie daje chat Messengera i przesyłaj społeczności angażujące do reakcji ankiety, zabawne GIFy, a także zdjęcia lub filmiki. Dzisiejsi użytkownicy Messengera cenią sobie treści udostępnione przez twórcę, które zachęcają do reakcji lub refleksji nad tematem.

Kanały publiczne czy kanały prywatne na messengerze?

Czaty społecznościowe to publiczne, indywidualne narzędzie do przesyłania wiadomości na stronach na Facebook i najnowszy dodatek do bogatego zestawu narzędzi Facebook, z których administratorzy stron, tacy jak twórcy i osoby publiczne, mogą korzystać w celu bezpośredniego docierania do swoich społeczności i dalszego angażowania się w nie.

Porównanie kanałów nadawczych na Messengerze i Instagramie

Kanały na Instagramie są podobne do najnowszego narzędzia na Facebooku. Twórca kanału zarówno tego na Instagramie jak i na Facebook, ma możliwość zaproszenia swoich obserwujących do dołączenia, poprzez wysłanie zaproszenia do kanału nadawczego na Messengerze. W momencie, gdy kanał zostanie uruchomiony, użytkownicy, którzy zaakceptowali zaproszenie, dostaną powiadomienie o nowościach.

W naszym wcześniejszym artykule opisaliśmy, jak działają kanały na Instagramie.

Kanały na Instagramie (Broadcast Channels): co, jak, dla kogo?

Tak samo jak w przypadku czatów nadawczych na Instagramie, uczestnicy chatu mają możliwość edytować ustawienia wybranego czatu. Mogą w każdej chwili opuścić lub wyciszyć konkretny kanał, a także kontrolować powiadomienia z poziomu swojego konta w META.

Lista czatów, która jest dostępna u każdego użytkownika Facebooka i messengera, może być wyświetlona przez użytkownika.

Dostępne obecnie kanały na Messengerze i Facebook

Poniżej przedstawiam przykłady publiczne czaty na Messengerze, które rozpoczęły już swoją aktywność.

Przykłady kanałów na świecie

Kanał nadawczy Netflix
Kanał nadawczy Jay Shetty
Kanał nadawczy WWE
Kanał nadawczy The Dodo
Kanał nadawczy Hrithik Roshan
Kanał nadawczy SSK Tribe
Kanał nadawczy Goldmines

Bezpieczeństwo i prywatność na Facebook

Kanały podlegają Standardom społeczności Facebooka i Messengera. Użytkownicy Twojego czatu nadawczego mogą czuć się bezpiecznie, należąc do niego.

Pamiętaj, że użytkownicy mają prawo zgłaszać zarówno sam kanał, jak i określone treści udostępniane na kanale, które mogą zostać usunięte, jeśli są niezgodne z zasadami Facebooka, np. wiadomości typu spamerskiego.

Co ważne, kanały nadawcze na Facebook i messengerze są również publicznymi i wykrywalnymi funkcjami czatu, dlatego też traktowane są inaczej niż prywatne wiadomości w aplikacji do komunikacji messenger.

META informuje, że dysponuje narzędziami i weryfikatorami, którzy pomagają identyfikować, sprawdzać i usuwać treści, które mogą naruszać Standardy społeczności META – często, zanim ktokolwiek je zobaczy.

Zamów szkolenie

Kanał Facebook Messenger — nowa rewolucja na Facebook i Messengerze

Nowość wprowadzona przez Marka Zuckerberga to mała rewolucja na Facebooku. Z pewnością pomoże twórcom i markom dotrzeć do trochę starszej społeczności niż na Instagramie. Jesteśmy bardzo ciekawi nie tylko nowych funkcji, ale także, jak to się rozwinie i czy kanały nadawcze na Messengerze i Facebook zdobędą tak samo dużą popularność, jaką cieszą się na Instagramie.

Spis treści

Zamów darmowy audyt marketingu !

Sprawdź czy twoje działania marketingowe przynoszą maksimum efektów. Wypełnij formularz i otrzymaj darmowy audyt.

O autorze

Picture of Aleksandra Glabus

Aleksandra Glabus

Zajmuję się digital marketingiem. Łącząc moje doświadczenie z potrzebami klientów, razem skutecznie osiągamy założone cele marki. To, w czym czuję się naprawdę dobrze to Adsy, SEO oraz analityka. W wolnych chwilach słucham podcastów kryminalnych i śledzę przygody komisarza Harrego Hole’a.

Chcesz więcej ruchu na stronie?

Otrzymaj darmowy audyt SEO od RodIN i zobacz ile ruchu możesz zyskać na swojej stronie www

Dziękuję, że przeczytałeś(aś) mój artykuł!

Jeśli chcesz żebyśmy zadbali o marketing Twojej firmy - zostaw kontakt do siebie:

Wolisz słuchać niż czytać?

Posłuchaj naszego podcastu!

Umów konsultację