SXO

SXO = SEO + UX. Jak odpowiednio zadbać o stronę internetową łącząc te dwa aspekty? Dowiedz się więcej czytając ten wpis.
SXO

Co to jest SXO?

SXO to skrót od angielskiego Search Experience Optimization. Jest strategią optymalizacji witryny internetowej, która ma na celu poprawę doświadczenia użytkownika podczas wyszukiwania w Internecie. SXO łączy w sobie elementy SEO (Search Engine Optimization) i UX (User Experience), a także dodaje do nich dodatkowe aspekty, takie jak analityka i personalizacja, aby zwiększyć skuteczność działań marketingowych i poprawić pozycjonowanie witryny w wyszukiwarkach internetowych.

SXO w praktyce


Wszystkie działania w ramach SXO dążą do zaspokojenia potrzeb użytkowników w trakcie ich wyszukiwania w Internecie.

69% użytkowników w Polsce kupuje produkty za pomocą urządzeń mobilnych.

Wdrażanie strategii SXO w firmie można podzielić na następujące etapy.

Analiza i poznanie grupy docelowej

Należy dokładnie poznać grupę docelową, aby zrozumieć, czego szukają, jakie są ich potrzeby i oczekiwania. Można to zrobić poprzez analizę słów kluczowych, weryfikację trendów wyszukiwania oraz badanie zachowań użytkowników.

Optymalizacja treści na stronie internetowej

Powinny być one wartościowe i odpowiednio dopasowane do fraz kluczowych, aby przyciągnąć potencjalnych klientów i zwiększyć ich zaangażowanie. W tym celu należy przede wszystkim przeprowadzić audyt treści i wybrać frazy kluczowe.

Zoptymalizowanie witryny pod kątem wyszukiwarek

Strona powinna być zoptymalizowana pod kątem algorytmów wyszukiwarek i łatwo odnajdywana. W tym celu należy skupić się na optymalizacji struktury witryny, jej nawigacji, adresów URL, tagów i metaopisów.

Zoptymalizowanie witryny pod kątem urządzeń mobilnych

Coraz więcej użytkowników korzysta z urządzeń mobilnych. Dlatego witryna powinna być zoptymalizowana pod kątem responsywności i szybkości ładowania na różnych urządzeniach mobilnych.

Mierzenie wyników i ciągła optymalizacja

Po wdrożeniu strategii SXO należy regularnie mierzyć i analizować wyniki, aby ocenić skuteczność działań i wprowadzać dalsze ulepszenia. W tym celu warto korzystać z narzędzi analitycznych i mierzyć m.in. czas przebywania na stronie, współczynnik konwersji oraz ranking w wyszukiwarkach.

UX – ważny element SXO


UX (User Experience) to jeden z kluczowych elementów SXO, który odgrywa ważną rolę w pozycjonowaniu stron internetowych. UX dotyczy doświadczenia użytkownika na stronie internetowej i skupia się na poprawie jego zadowolenia z korzystania z witryny. Dobra jakość UX zapewnia łatwość nawigacji po stronie, szybkie ładowanie treści, odpowiedni układ elementów graficznych i tekstu, a także przyjazny dla użytkownika interfejs.

Dlaczego UX jest tak istotny w SXO? Ponieważ Google bierze pod uwagę użytkowalność witryny podczas indeksowania stron i uwzględnia to w swoim algorytmie rankingowym. Oznacza to, że strony internetowe o dobrej jakości UX mają większą szansę na uzyskanie lepszej pozycji w wynikach wyszukiwania niż strony, które są trudne w nawigacji lub wolno się ładują.

SXO = SEO + UX

Jakie mogą być efekty działań SXO?

Najważniejsze efekty działań SXO, które wymiernie przełożą się na poprawę wyników biznesowych to:

  • Poprawa widoczności w wynikach wyszukiwania.
  • Zwiększenie ruchu na stronie internetowej.
  • Zwiększenie liczby konwersji (np. sprzedaży produktów, zgłoszeń do newslettera itp.).
  • Poprawa doświadczenia użytkownika.
  • Poprawa wizerunku marki i zwiększenia zaangażowania użytkowników.
  • Zwiększenie konkurencyjności na rynku.

Koszty usługi SXO

Jak w wielu aspektach, tutaj również finalny koszt zależy od zakresu usługi, celu biznesowego, wielkości strony internetowej czy konkurencji w branży.

Niektóre agencje marketingowe oferują takie usługi w pakietach lub na zasadzie abonamentu, a koszt takiej usługi może wynosić od kilku do kilkudziesięciu tysięcy złotych miesięcznie, w zależności od zakresu prac i oczekiwanych efektów.

Istnieją również narzędzia do samodzielnej optymalizacji strony pod kątem SXO, które mogą być stosunkowo tanie lub nawet darmowe. Jednak ich skuteczność może być ograniczona w porównaniu do profesjonalnej usługi świadczonej przez specjalistów z branży.

Jeżeli potrzebujesz kompleksowego audytu SXO, zapraszamy do kontaktu z RodIN.

Spis treści

O autorze

Zamów darmowy audyt marketingu !

Sprawdź czy twoje działania marketingowe przynoszą maksimum efektów. Wypełnij formularz i otrzymaj darmowy audyt.

Chcesz więcej ruchu na stronie?

Otrzymaj darmowy audyt SEO od RodIN i zobacz ile ruchu możesz zyskać na swojej stronie www

Dziękuję, że przeczytałeś(aś) mój artykuł!

Jeśli chcesz żebym pomógł Ci z marketingiem w Twojej firmie - zostaw kontakt do siebie:

Wolisz słuchać niż czytać?

Posłuchaj naszego podcastu!

Umów konsultację