Pojęcie marketingu miejsc niezwykle duże znaczenie przypisuje kształtowaniu wizerunku miejsca. Ważna jest tu też koncepcja marketingu mix miast. Jednostki terytorialne promują miasta, wykorzystując różnorodne techniki. Sprawdź, w jaki sposób niekiedy marketing miejsc ułatwia miastom działania!
Strategia marketingu miejsc – na czym polega marketing miejsca?
Marketing miejsc to inaczej marketing terytorialny lub też place marketing. Analizując pojęcie marketingu terytorialnego, należy zwracać uwagę na jego powiązanie z rozwojem miejsc, wizerunkiem jednostek terytorialnych, a także zadowoleniem mieszkańców miasta oraz przyjezdnych.
Wykorzystując ten rodzaj marketingu, warto pamiętać o tym, że na sposób postrzegania danego miejsca ma wpływ przykładowo:
- tworzenie nowych miejsc pracy,
- wizerunek miasta,
- marketing regionu,
- pozycjonowanie miast,
- marketingowy wizerunek miejsca.
W dziedzinie marketingu terytorialnego priorytetami są przykładowo prezentacje atrakcji, konstruowane narracje, a także budowanie i angażowanie społeczności.
Jakie są cele kampanii marketingu miejsc?
Głównym celem marketingu terytorialnego jest:
- rozwój miejsc,
- pozycjonowanie miast,
- promocja jednostek terytorialnych,
- pozycjonowanie jednostek terytorialnych,
- promocja miasta lub regionu,
- budowanie marek miejsc.
Cele marketingu miejsc obejmują też zachęcanie innych do tego, aby odwiedzali dane miasto i mieszkali w nim.
Temat marketingu terytorialnego i marka miejsca – co jest ważne w place marketingu?
Wśród podstawowych funkcji marketingu terytorialnego znajduje się:
- kreowanie wizerunku,
- pozycjonowanie miast,
- pozyskiwanie współprac.
Pomysłowy marketing miejsc może być praktycznym rozwiązaniem. Realizatorzy marketingu regionu czy też osoby promujące dane miasto powinny starać się konstruować kreatywne przekazy.
Realizując działania marketingu miejsc, powinno się tworzyć intrygujące i przyciągające uwagę hasła, a także umieszczać materiały promocyjne w nieoczekiwanych lokalizacjach. Ważny jest ciekawy zarys koncepcji marketingu miast i organizacji marketingu regionów.
Strategia marketingu terytorialnego a marki miejsc – jak wykorzystać ten rodzaj działań marketingowych?
Tworzenie strategii marketingu terytorialnego powinno odbywać się w przemyślany sposób. Z perspektywy czynników rozwoju marketingu miast ważna jest z pewnością świadomość lokalnych zasobów i ich specyfiki, a także zrozumienie grup docelowych oraz zaangażowanie.
Nie znalazłeś interesującej Cię definicji?
Napisz do nas, a my postaramy się odpowiedzieć na Twoje pytanie!
Terytorialny marketing mix – marketingowa strategia mająca budować marketing miejsc działa
W zarysie koncepcji marketingu sprawdzić się może zarówno lokalny marketing, jak i działania o zasięgu krajowym, czy też międzynarodowym. Należy jednak obserwować marketing terytorialny i nadzorować osiągane wyniki, aby dostosowywać marketingową strategię do oczekiwań grup docelowych.
Pojęcie marketingu terytorialnego obejmuje kampanie marketingowe, a także strategie pozycjonowania jednostek terytorialnych. Celem kampanii promocyjnych miast jest pokazywanie zalet konkretnej lokalizacji. Z kolei marketing regionów dotyczy prezentacji większych obszarów.
Przykłady marketingu terytorialnego – jakie działania marketingowe jednostki można wdrożyć w dziedzinie marketingu miejsc?
Wśród dobrych przykładów marketingu miast, a także działań promocyjnych regionów wymienić można:
- informowanie o inwestycjach w infrastrukturę i atrakcje,
- pozycjonowanie miast,
- marketingową strategię obejmującą planowanie dużych wydarzeń kulturalnych.
Przykładem marketingu lokalnego jest organizowanie wydarzeń, w których uczestniczy niewiele osób należących do społeczności miejskiej, a także opracowanie strategii marketingowej jednostek osadniczych takich jak konkretne osiedla lub małe miejscowości. Działania marketingowe jednostek osadniczych skupiają się na lokalnej społeczności.
Zajmiemy się marketingiem w Twojej firmie!
Wypełnij formularz i otrzymaj darmową wycenę:
Przykłady marketingu miejsc – jakie narzędzia może wykorzystywać kampania promocyjna miasta z obszaru place marketingu i budowania marek miejsc?
Przykładem kampanii marketingu miejsc skierowanych do szerokiej grupy docelowej jest:
- aktywność w mediach społecznościowych,
- city placement,
- wykorzystywanie zewnętrznych nośników informacji w marketingowej strategii.
Kampania promocyjna miasta może też obejmować działania promocyjne z zakresu nawiązywania współprac z innymi podmiotami i lokalizacjami, a także pozycjonowania miast.
City placement jako ciekawa marketingowa koncepcja
Ciekawym przykładem działań z zakresu marketingu miejsc jest city placement – bardzo przydatna marketingowa koncepcja.
Marketingowym celem promocji miejsc w tej formie jest budowanie świadomości, a także pokazywanie zasobów zgodnie z koncepcją marketingu mix miast. Rozwój marketingu terytorialnego sprawdzić się może w strategii marketingowej miasta. Oczywiście marketing miast obejmuje prezentowanie lokalizacji w:
- grach,
- filmach,
- książkach,
Jest to interesujące wykorzystanie marketingowej koncepcji miejsca. W przedsięwzięciach marketingowych jednostki powinny pracować nad marketingową strategią dotyczącą tematu marketingu terytorialnego.
Jeżeli potrzebujesz pomocy w tworzeniu strategii marketingu w swojej firmie – zapraszamy do współpracy z RodIN.