KISS marketing

Spis treści

KISS marketing – obejmuje tworzenie prostych treści zgodnie z zasadą keep it simple, stupid. Oznacza to, że należy używać jasnych komunikatów w firmowej strategii marketingowej podczas tworzenia treści.

Reguła KISS wykorzystywana jest zarówno w działaniach marketingowych, jak i podczas użytkowania systemów marketing automation. Sprawdź, jak skutecznie wykorzystać KISS marketing w tworzeniu treści!

Kiss marketing

Czym jest KISS marketing?

KISS marketing – jest to używanie prostego przekazu podczas promocji marki poprzez różne kanały komunikacji z odbiorcami. Jest to skuteczne narzędzie marketingowe w zakresie tworzenia treści. Reguła KISS oznacza z angielskiego keep it simple, stupid. Zasada KISS jest związana z tym, aby unikać skomplikowanych sformułowań, a także skupiać się na tworzeniu prostych treści.

Keep your content simple and straightforward – dlaczego tworzenie prostych treści jest ważne w content marketingu?

Jednym z podstawowych zastosowań reguły KISS jest wykorzystanie jej w content marketingu, czyli podczas tworzenia treści. Przedsiębiorstwa często decydują się na publikowanie wpisów o charakterze:

  • reklamowym,
  • opisowym,
  • poradnikowym.

Celem tekstów jest budowanie wizerunku profesjonalisty i przekazywanie przydatnych informacji odbiorcom. W strategii marketingowej dotyczącej zamieszczanych wpisów można niejednokrotnie przyciągać uwagę grup docelowych i utrzymywać ich skupienie poprzez tworzenie prostych treści zgodnie z zasadami KISS marketingu.

Tworzenie prostych treści – jak wykorzystać KISS marketing w strategii marketingowej?

Aby osiągnąć pożądany efekt, warto wdrożyć zasady KISS marketingu do zróżnicowanych działań prowadzonych w ramach strategii marketingowej przedsiębiorstwa i skupić się na tworzeniu treści łatwych do zrozumienia. Ta forma promocji jest uniwersalna, dzięki czemu można ją wykorzystywać w rozmaitych przedsięwzięciach.

W jakich działaniach możesz wykorzystać zasadę KISS?

KISS marketing znajduje zastosowanie w:

  • projektowaniu stron internetowych,
  • usługach marketing automation,
  • przygotowywaniu materiałów audiowizualnych,
  • systemach marketing automation,
  • tworzeniu treści.
Gdzie może przydać się kiss marketing?

Można wykorzystać KISS również podczas opracowywania materiałów wizualnych.

Branding and marketing – jak tworzyć treści zgodnie z regułą KISS?

Tworzenie treści zgodnie z regułą KISS umożliwia odbiorcom łatwe zrozumienie przekazu, co ma duże znaczenie ze względu na ogromną ilość zróżnicowanych bodźców, jakie są dostarczane potencjalnym klientom przez firmy. KISS marketing często jest związany z systemami marketing automation. Podstawowymi elementami marketingu w tej formie jest to, aby:

  • używać przystępnych komunikatów,
  • dbać o doświadczenia użytkowników poprzez tworzenie przejrzystych treści.

Poszczególne elementy reklamy w KISS marketingu powinny informować o podstawowych cechach produktu i celach, jakie można osiągnąć dzięki produktowi.

The KISS principle and content marketing – jakie są wady i zalety KISS marketingu?

Warto używać prostych sformułowań w materiałach promocyjnych, ponieważ pozwala to na łatwe zrozumienie przekazu. Gdy wdrażasz KISS marketing i używasz przystępnych komunikatów, możesz:

  • budować pozytywny wizerunek marki,
  • docierać do zróżnicowanych grup docelowych,
  • wykorzystywać materiały w rozmaitych kanałach komunikacji.
Jak tworzyć proste treści?

Reklamy powinny być szybkie i proste w odbiorze. Trzeba jednak pamiętać o tym, że w skutecznych działaniach marketingowych niejednokrotnie niezbędne jest przekazanie szczegółowych i specjalistycznych informacji o towarach, czy też usługach. W przypadku KISS marketingu treści nie są kompleksowe i bazują na podstawowych cechach produktu.

KISS marketing a systemy marketing automation – o czym pamiętać podczas promocji marki?

Przejrzyste treści reklamowe często są wykorzystywane w kampaniach reklamowych poprzez stosowanie uproszczeń, czy też ilustrowanie określonych danych w formie graficznej. Skuteczna strategia marketingowa powinna uwzględniać:

  • pokazywanie grupom docelowym, jakie korzyści mogą osiągnąć dzięki produktowi lub usłudze,
  • używanie jasnych komunikatów.

Ważne jest też niewątpliwie tworzenie dobrych produktów. Zarówno duże, jak i niewielkie firmy mogą wykorzystać zasadę KISS i tworzyć proste treści, które przekazują podstawowe informacje o prowadzonej działalności.

Prostota w działaniach marketingowych – co jest ważne w KISS marketingu?

Kampanie reklamowe, w których chcesz wykorzystać KISS marketing, powinny być uniwersalne i nieskomplikowane. Jak tworzyć przejrzyste treści? Używaj jasnych komunikatów i unikaj specjalistycznego języka.

Możesz prowadzić przejrzyste kampanie reklamowe poprzez tworzenie treści i materiałów wizualnych oraz audiowizualnych. Aby skutecznie wykorzystać zasadę KISS, należy zastanowić się nad tym, jakie informacje są niezbędne, a jednocześnie mogą wzbudzać zainteresowanie odbiorcy.

W strategii marketingowej używaj jasnych komunikatów. Reklamy powinny być czytelne. Tworzenie prostych grafik i konstruowanie krótkich oraz treściwych zdań jest tutaj bardzo ważne. Chętnie Ci pomożemy w Twoich działaniach dotyczących strategii marketingowej!

Spis treści

Zamów darmowy audyt marketingu !

Sprawdź czy twoje działania marketingowe przynoszą maksimum efektów. Wypełnij formularz i otrzymaj darmowy audyt.

O autorze

Weronika Węgłowska

Weronika Węgłowska

Doświadczona copywriterka i lektorka języka angielskiego. W wolnym czasie lubi relaksować się przy muzyce i dobrym jedzeniu. Miłośniczka rozwoju osobistego i kotów.

Chcesz więcej ruchu na stronie?

Otrzymaj darmowy audyt SEO od RodIN i zobacz ile ruchu możesz zyskać na swojej stronie www

Dziękuję, że przeczytałeś(aś) mój artykuł!

Jeśli chcesz żebyśmy zadbali o marketing Twojej firmy - zostaw kontakt do siebie:

Wolisz słuchać niż czytać?

Posłuchaj naszego podcastu!