Flywheel marketing model jest terminem z zakresu sales and marketing – sprzedaży i marketingu. Oznacza on strategię, która ma na celu pozyskiwanie nowych klientów poprzez ich angażowanie i budowanie relacji. Zobacz, jak możesz wykorzystać koncepcję flywheel w biznesie!
Flywheel model – co to jest?
Stosowanie flywheel strategy – modelu koła zamachowego – polega na:
- budowaniu relacji z potencjalnymi klientami,
- angażowaniu odbiorców,
- przygotowywaniu treści przyciągających uwagę,
- dbaniu o customer service i zadowolenie klientów.
Satysfakcja nowych klientów nierzadko sprawia, że polecają oni produkty i usługi firmy innym osobom.
Zastosowanie modelu koła zamachowego w strategii sales and marketing
Strategia koła zamachowego obejmuje wykorzystywanie narzędzi takich jak:
- content marketing,
- dbanie o doświadczenia użytkownika podczas korzystania z witryny należącej do przedsiębiorstwa,
- customer service – obsługa klienta,
- pozycjonowanie i optymalizacja strony firmowej,
- aktywność przedsiębiorstwa w mediach społecznościowych,
- dostarczanie nowym klientom bezpłatnych wersji testowych lub okresów próbnych produktów.
Marketing flywheel approach ukierunkowane jest więc na zainteresowanie potencjalnych klientów oraz utrzymanie ich poprzez budowanie relacji oraz społeczności.
Wykorzystanie koncepcji flywheel marketing – jakie ma zalety?
Stosowanie flywheel marketing strategy może być bardzo przydatną formą promowania firmy. Jednocześnie nie jest to skomplikowane przedsięwzięcie. W sferze customer service wystarczy przykładowo wdrożyć odpowiednie procesy związane z wysoką jakością obsługi klienta.
Budowanie relacji a marketing model flywheel – na co zwracać uwagę podczas działań z obszaru marketing and sales?
Dzięki marketing flywheel approach można budować długoterminowe relacje z osobami zainteresowanymi konkretnymi produktami, czy też usługami. Może to wpływać na częstotliwość i liczbę zawieranych transakcji, ponieważ często nie mają one jednorazowego charakteru.
Znaczenie jakości podczas stosowania flywheel marketing strategy
Należy pamiętać o tym, że jakość jest jednym z kluczowych zagadnień we flywheel strategy. Oznacza to, że przedsiębiorca musi troszczyć się o to, jak jego firma jest postrzegana oraz jakie rozwiązania oferuje potencjalnym klientom, czy też użytkownikom.
Marketing funnel a model flywheel – czym się różni lejek sprzedażowy, czyli sales funnel od koła zamachowego?
Sales funnel, czyli lejek sprzedażowy podobnie jak koło zamachowe odnosi się do pozyskiwania nowych klientów i związanej z tym strategii. Model lejka sprzedażowego różni się od flywheel modelu.
Warto być świadomym występujących tutaj rozbieżności, aby móc odpowiednio opracowywać plany dotyczące customer service, czy też content marketingu.
Zapraszamy na bezpłatną konsultację!
Marketing and sales – czym jest model lejka sprzedażowego?
Marketing funnel model ma na celu analizę zachowania potencjalnych klientów na poszczególnych etapach procesu decyzyjnego i zachęcanie ich do finalizacji transakcji. Sales funnel polega na przekonaniu odbiorców, że potrzebują danego produktu lub usługi i doprowadzeniu do zakupu.
Marketing funnel skupia się jednak na jednorazowych transakcjach, co jest znaczącą różnicą w stosunku do strategii koła zamachowego stosowanej w modelu flywheel.
Marketing funnel model a flywheel model – co jest ważne?
Podczas gdy marketing z wykorzystaniem modelu lejka sprzedażowego (sales funnel marketing) jest związany z finalizacją transakcji i pozyskiwaniem klientów, flywheel business model i wykorzystanie koła zamachowego polega na dbaniu o doświadczenia użytkownika i wrażenia klienta w celu budowania trwałych relacji.
Model lejka sprzedażowego – kiedy wykorzystać sales funnel marketing?
Lejek sprzedażowy może być przydatnym rozwiązaniem w przedsiębiorstwach, które sprzedają towary lub usługi, z których konkretna osoba korzysta stosunkowo rzadko.
Mogą to być produkty ekskluzywne o wysokich cenach, czy też przedmioty, które bardzo wolno się zużywają. W takich okolicznościach lejek sprzedażowy może się sprawdzić. Wówczas kluczowe znaczenie ma bowiem finalizacja jednorazowej transakcji z danym klientem.
Nie znalazłeś interesującej Cię definicji?
Napisz do nas, a my postaramy się odpowiedzieć na Twoje pytanie!
Model flywheel marketingu – kiedy można zastosować strategię koła zamachowego?
Flywheel business model może być praktycznym rozwiązaniem w odniesieniu do sprzedaży products and services – usług i produktów, które są często kupowane przez jedną osobę. Przykładem branż, w których warto wykorzystać flywheel model, jest chociażby handel żywnością, czy też odzieżą.
W takich okolicznościach zastosowanie lejka sprzedażowego może nie być efektywne, ponieważ w odróżnieniu od flywheel nie jest budowana długoterminowa relacja.
Flywheel model a marketing and sales – jak wdrożyć model koła zamachowego?
Możesz łatwo wdrożyć flywheel model, wykorzystując content marketing i tworząc treści informacyjne w atrakcyjnej formie na stronę firmową lub do mediów społecznościowych. Flywheel wymaga skupienia na doświadczeniach klientów.
Jeżeli potrzebujesz poprowadzenia strategii marketingowej Twojej firmy, zapraszamy do skontaktowania się z nami.