Creative marketing ideas mogą być bardzo pomocne zarówno w promowaniu własnej marki, jak i budowaniu wizerunku przedsiębiorstwa. Sprawdź czym jest creative marketing i gdzie może znaleźć on zastosowanie!
Creative marketing campaigns – co to jest?
Creative marketing – kreatywny marketing, który polega na wykorzystywaniu nieoczywistych rozwiązań w promowaniu swojego biznesu, a także produktów i usług. Celem tej formy marketingu jest przyciąganie uwagi odbiorców.
Czasem może się to odbywać z zastosowaniem kontrowersyjnych przekazów, a niekiedy taki marketing może być związany z niestandardowymi formami reklamy.
Nie znalazłeś interesującej Cię definicji?
Napisz do nas, a my postaramy się odpowiedzieć na Twoje pytanie!
Kreatywna strategia marketingowa (creative marketing strategy) powinna wywoływać emocje u odbiorcy. Jednocześnie powinna być ona interesująca pod kątem:
- treści,
- wykorzystywanych do marketingu materiałów graficznych.
Można przykładowo wprowadzać tutaj wyraziste kolory czy formułować intrygujący przekaz. Należy pamiętać o tym, aby marketing był dopasowany do grup docelowych.
Creative marketing ideas – o czym pamiętać?
Tworząc creative marketing ideas, czyli pomysły do zastosowania w creative marketingu, należy zachować ostrożność. Przesadne szokowanie odbiorcy czy też przygotowywanie zbyt kontrowersyjnych komunikatów może negatywnie wpływać na wizerunek przedsiębiorstwa. Niezbędne jest tutaj wyczucie i znajomość upodobań grup docelowych firmy.
Dodatkowo należy dokładnie przemyśleć, w jakich miejscach chce się publikować treści o charakterze marketingowym. Często wykorzystywane są tutaj social media, gdyż pozwalają one na:
- docieranie do zróżnicowanych grup odbiorców,
- budowanie społeczności,
- angażowanie odbiorców.
W social mediach firmy mogą zamieszczać zarówno materiały graficzne, jak i audiowizualne, czy też tekstowe.
Potrzebujesz pomocy w mediach społecznościowych? Dowiedz się, jak prowadzimy social media dla naszych klientów.
Przykładowe zastosowania creative marketing ideas
Creative marketing ideas mogą obejmować przykładowo kampanie reklamowe z zastosowaniem:
- reklam interaktywnych zamieszczanych w sieci,
- planowania konkursów,
- organizowania wydarzeń o charakterze promocyjnym,
- materiałów audiowizualnych, które są chwytliwe, co sprawia, że odbiorcy chcą pokazywać je innym,
- tworzenia humorystycznych treści,
- zamieszczania oznaczeń firmowych i materiałów promocyjnych w nieoczywistych miejscach,
- organizowania gier i innych aktywności,
- tworzenia treści poruszających ważne tematy społeczne.
Ważne jest to, aby rozumieć swoje grupy docelowe i ich oczekiwania. Jednocześnie istotnym aspektem jest tutaj niewątpliwie szczegółowa analiza wykorzystywanych pomysłów kreatywnych. Nieoczywiste rozwiązania mogą bowiem wywoływać nieoczekiwane skutki, na które trzeba być przygotowanym. Warto więc zastanowić się nad tym, jak mogą być odebrane działania przedsiębiorstwa.
Social media marketing a creative marketing – w jakich firmach może się sprawdzić?
Zarówno w dużych, jak i niewielkich podmiotach creative social media marketing stanowić może stosunkowo proste do wdrożenia rozwiązanie. Działania firmy w mediach społecznościowych nie są kosztowne, a mogą okazać się bardzo efektywnym narzędziem promocyjnym.
Social media dają bardzo szerokie możliwości. Przedsiębiorstwa mogą zdecydować się tutaj na:
- przeprowadzanie konkursów na profilach firmowych,
- zamieszczanie materiałów audiowizualnych,
- rozmowy z użytkownikami,
- przeprowadzanie ankiet,
- zamieszczanie materiałów graficznych,
- zachęcanie do interakcji.
Przygotowując materiały, które mają być zamieszczone w social mediach, trzeba pamiętać o tym, aby były one estetyczne i czytelne, a jednocześnie interesujące dla odbiorcy. Powinny one przyciągać i utrzymywać uwagę użytkownika.
Content marketing and creative marketing ideas – co jest ważne?
W marketingu content ma bardzo duże znaczenie. Dotyczy to zarówno treści zamieszczanych w social mediach, jak i na firmowej stronie, czy też w obrębie serwisów zewnętrznych.
Osoby, które decydują się na wykorzystanie creative content marketingu, powinny pamiętać o:
- przygotowywaniu wartościowych dla użytkownika treści,
- wykorzystywaniu humoru lub innego rodzaju urozmaiceń w zamieszczanych tekstach,
- formułowaniu nieoczywistych przekazów w swoich wpisach.
Marketing w tej formie może mieć charakter informacyjny lub też rozrywkowy – ważne jest jednak to, aby był on spójny z wizerunkiem przedsiębiorstwa.
Chcesz żebyśmy poprowadzili marketing Twojej firmy?
Zamów darmową wycenę!
Kampanie kreatywne – jakie zalety ma taki marketing?
Kreatywny marketing może być przydatny w budowaniu rozpoznawalności marki. W tym rodzaju marketingu komunikaty są często bardzo wyraziste, dzięki czemu łatwo je zapamiętać. Sprawia to, że odbiorcy mogą mieć pozytywne skojarzenia z daną firmą i ufać jej. Taki marketing pozwala niejednokrotnie na utrwalenie nazwy, czy oznaczenia przedsiębiorstwa w świadomości odbiorców.
Business and brand – creative marketing campaign w dużej firmie i małym podmiocie
Zarówno niewielkie, jak i duże firmy mogą wykorzystać kreatywny marketing. Ważne jest to, aby umiejętnie zaplanować budżet. Omawiana forma promocji jest bardzo elastyczna, co daje dużo swobody przy planowaniu creative marketing campaign.
Jeżeli potrzebujesz stworzenia strategii marketingowej idealnie dopasowanej do Twojego przedsiębiorstwa – zajrzyj na naszą podstronę poświęconą temu tematowi.