Trendy w SEO – poznaj wyniki badania SEO na 3890 specjalistach na 2024 rok!

Najnowsze i najważniejsze trendy SEO opisane na podstawie danych od 3890 specjalistów SEO z różnych branż. Sprawdź, co musisz wdrożyć w swojej firmie, żeby Twoja strategia SEO w 2024 r. przynosiła jak najlepsze efekty.
trendy w seo

Spis treści

Unikatowe treści, konkurencyjność w branży, udział sztucznej inteligencji, a także inne spojrzenie na określanie, czy wdrożona strategia jest skuteczna – to najważniejsze drogowskazy na 2024 r.

Zamów darmowy audyt SEO twojej strony!

Wypełnij formularz, a my przygotujemy dla Ciebie analizę SEO Twojej strony.

W marketingu czas biegnie nieco inaczej. Musimy przewidywać, planować i dostosowywać swoje działania do pory roku, miesiąca, a nawet dnia. Dodatkowo nasza praca ma trochę wspólnego z wróżbiarstwem. Może nie mamy kryształowej kuli i kart tarota, ale analizujemy najnowsze badania, śledzimy trendy rynkowe i patrzymy jakie trendy SEO będą przodować w bliższej i dalszej przyszłości. Właśnie dlatego przychodzimy do Ciebie już dzisiaj z garścią porad dotyczących SEO na 2024 r

Przeprowadzono swego rodzaju badanie na próbie aż 3890 specjalistów od SEO! Na podstawie sporządzony został raport State of SEO 2024, definiujący najnowsze trendy SEO, które będą przodować w 2023 r. i pomogą Ci ulepszyć strategie SEO. W oparciu o ten raport stworzyliśmy dla Was poradnik na temat tego, jakie trendy SEO będą istotne w 2024 r. Zachęcam do lektury!

State of SEO 2024 - Trendy w SEO

Jakie będą największe wyzwania w tworzeniu strategii SEO w 2024 r.?

Trendy w SEO, to nie tylko informacja co robić, ale też o tym czego nie robić. Wydaje mi się, że aby skutecznie opracowywać i wdrażać strategię SEO, najpierw należy skupić się na tych ciemnych stronach. Zagrożenia i wyzwania powinny być traktowane priorytetowo i uwzględniane w strategii. Dlaczego? Bo w ten sposób unikniesz kardynalnych błędów i nie stracisz w rankingach wyszukiwarki.

EEAT

Ten enigmatyczny skrót to rozwinięcie dotychczasowego E-A-T, które pochodzi od angielskiego „Expertise, Authoritativeness, Trustworthiness”. Do dotychczasowych: „Ekspertyza, Wiarygodność, Godność zaufania”, dodano „Doświadczenie”, czyli „Experience”, tworząc E-E-A-T.

Jest to zestaw kryteriów określonych przez Google, które są brane pod uwagę jako ważne czynniki do oceny jakości treści i strony internetowej w kontekście SEO. Zasady dotyczące EAT zostały zawarte w Search Quality Evaluator Guidelines i udostępnione publicznie w 2013 r.

Obecnie firma Google zaktualizowała swoje wytyczne odnośnie wskaźników jakości, i to staje się pierwszym wyzwaniem dla strategii SEO w przyszłym roku, ponieważ generuje jeszcze większe wymagania w stosunku do publikowanych treści. Właśnie dlatego: uwzględniając w swojej działalności najnowsze trendy SEO, warto skupić się na jakości treści.

SEO jako podstawowe narzędzie do budowania widoczności – czy na pewno?

To pytanie jest podchwytliwe. Bo przecież my wiemy, że na pewno. Jednak w przywoływanym na wstępie badaniu wskazano, że dużym zagrożeniem jest degradowanie znaczenia pracy specjalistów od SEO. Firmy mają coraz większe trudności w komunikowaniu znaczenia swojej pracy i wpływu tej pracy na klienta, zwłaszcza w obliczu coraz więcej konkurencji.

Jaka jest na to rada? Rób to co umiesz najlepiej i wykorzystuj swój potencjał, bądź otwarty na potrzeby klienta, dostarczaj wymierne wyniki.

Zajmiemy się marketingiem w Twojej firmie!

Wypełnij formularz i otrzymaj darmową wycenę:
Dymitr
Patrycja

Sztuczna inteligencja, a tworzenie unikatowych treści

Z jednej strony AI i jego coraz wyraźniejsza obecność w marketingu, nie dziwią już nikogo. Sztuczna inteligencja w 2024 r. może pomóc w zwiększeniu wydajności podczas tworzenia treści, ale jednocześnie komplikuje tworzenie treści unikatowych i wyróżniających się na tle konkurencji. Algorytmy Google nie do końca lubią się z treściami stworzonymi przez ChatGPT, a będą się lubić jeszcze mniej. Dlatego pamiętaj – AI to wsparcie, nie pracownik etatowy. Fajnie wykorzystywać nowinki technologiczne, jednak przesadzając, możesz więcej stracić niż zyskać.

Konkurencja w branży

To akurat nie będzie zaskakujący wniosek. Nie sposób przecenić, jakie znaczenie ma SEO dla działalności firm w internecie (choć firmy nie zawsze zdają sobie z tego sprawę, o czym wspomniałam powyżej). Natrualną koleją rzeczy jest zatem to, że coraz więcej firm oferuje opracowywanie i wdrażanie strategii SEO. Co możesz z tym zrobić? Znaleźć niszę, być skuteczny, tworzyć unikatowe treści. Autentyczność i doświadczenie zawsze obronią się same.

Najnowsze trendy SEO – niesłabnący potencjał AI?

W badaniu, na podstawie którego opracowany został ten artykuł, omówiono również kwestie dotyczące sztucznej inteligencji. AI jest bardzo dynamicznie wdrażana do działań SEO w firmach. Mimo że Google nie do końca idzie w stronę wspierania treści tworzonych przez AI, to aż 72,4% spośród ankietowanych 3890 specjalistów wskazuje na pozytywny wpływ sztucznej inteligencji dla branży SEO.

Przyszłość technologii AI w działaniach SEO

Spróbujmy przejść do bardziej praktycznej treści. Gdzie swoje miejsce w SEO będzie miała sztuczna inteligencja. W badaniu wskazano 3 główne obszary.

Przyszłość technologii AI w SEO

Maksymalne wykorzystywanie generatywnej sztucznej inteligencji

Głównym celem rozwoju generatywnej sztucznej inteligencji jest zdolność do tworzenia treści, która wydaje się być stworzona przez człowieka, ale w rzeczywistości jest generowana przez algorytmy komputerowe. Jako przykłady zastosować można podać: generowanie realistycznych obrazów, tworzenie muzyki, generowanie tekstów, jak również produkcję filmów animowanych czy projektowanie grafiki komputerowej.

Tworzenie treści

Z jednej strony nadal wskazuje się, że AI będzie brać czynny udział w tworzeniu treści. Z drugiej zaś wartościowy content i unikalność treści mają ogromne znaczenie dla algorytmów Google. Dlatego warto zaznaczyć, że nie chodzi tutaj o kopiowanie treści tworzonych przez chatboty, a o mądre wykorzystywanie nowoczesnych technologii w bieżącej pracy.

Audyty merytoryczne

AI może być pomocne w procesie oceny i analizy witryny internetowej, żeby ocenić jakość treści na stronie. Dodatkowo automatyzacja w tym zakresie może ułatwić dopasowanie treści do grupy docelowej.

Czy będziesz szukać automatyzacji lub będziesz inwestował w usługi AI w tym i przyszłym roku?

Warto wspomnieć, że aż 68% specjalistów biorących udział w badaniu wyraziło zainteresowanie podejmowaniem inwestycji w 2024 r. w usługi lub oprogramowania oparte na sztucznej inteligencji. Nabywanie tego typu rozwiązań z pewnością będzie bardzo wyraźnym trendem w branży.

Zamów darmowy audyt SEO twojej strony!

Wypełnij formularz, a my przygotujemy dla Ciebie analizę SEO Twojej strony.

Strategia SEO – jak sprawdzić, czy odniosłeś sukces?

Oceniono również metody śledzenia skuteczności opracowanej i wdrożonej strategii SEO. Jak ilościowo określić wartość SEO? Jak sprawdzić, czy optymalizacja treści przyniosła pożądane efekty? Wygląda na to, że surowy ruch na stronie będzie miał coraz mniejsze znaczenie. W zamian za to wskazano, że należy skupić się na: współczynniku klikalności, ruchu markowym i niemarkowym, a także na rankingach słów kluczowych.

Wskaźniki pokazujące, czy Twoje działania SEO prowadzą do sukcesu

Współczynnik klikalności

Współczynnik klikalności – określanie, jak wiele osób kliknęło konkretny link lub wynik wyszukiwania w stosunku do liczby wyświetleń tego linku w wyszukiwarce. Wyliczany jest jako iloraz liczby kliknięć i liczby wyświetleń, pomnożony przez 100%. Ten wynik będzie bardziej istotny, niż sam ruch na stronie.

Ruch markowy i ruch niemarkowy

Ruch markowy – taki, kiedy użytkownicy znajdują się na Twojej stronie internetowej po wpisaniu w wyszukiwarce nazwy Twojej firmy. Natomiast ruch niemarkowy – odwrotność markowego. W tym drugim przypadku użytkownicy odnajdują Twoją witrynę za pomocą słów i fraz kluczowych.

Różnica między ruchem markowym a ruchem niemarkowym jest istotna w analizie efektywności strategii SEO. Ruch markowy jest często bardziej stabilny i bardziej wartościowy dla biznesu, ponieważ użytkownicy, którzy znajdują Twoją stronę za pomocą nazwy marki, są bardziej skłonni do konwersji. Ruch niemarkowy jest natomiast ważny w kontekście pozyskiwania nowych klientów i zwiększania świadomości marki.

Według najnowszych trendów w SEO wynikających z przeprowadzonego badania współczynnik ruchu markowego i niemarkowego będzie miał bardzo duże znaczenie dla oceniania skuteczności strategii SEO.

Sukcesy naszych klientów

Zanurz się w świat niezwykłych sukcesów naszych klientów, gdzie ich marki przekraczają granice oczekiwań i osiągają nowe wysokości, budując trwałe więzi z klientami i zdobywając nagrody branżowe. Przeżyj historie o wzlotach, wyzwaniach i triumfach, gdzie nasza strategia i kreatywność były kluczem do osiągnięcia ekscytujących wyników biznesowych.

Rankingi słów kluczowych

Rankingi słów kluczowych w SEO odnoszą się do pozycji, na której strona internetowa lub konkretna treść witryny internetowej pojawia się w wynikach wyszukiwania dla określonych słów kluczowych.

Jest to bardzo istotny wskaźnik pod względem skuteczności SEO. Im wyższa pozycja w rankingach, tym lepsza widoczność strony w wynikach wyszukiwania oraz lepszy ruch na stronie. Specjaliści SEO powinni skupić się na odpowiednim doborze słów kluczowych oraz regularnym monitorowaniu pozycji strony w wynikach wyszukiwania. W przyszłym roku rankingi słów kluczowych mogą mieć jeszcze większe znaczenie niż dotychczas.

Kariera w SEO – co będzie najważniejsze dla rozwoju specjalistów w branży?

Kariera w SEO 2023

W badaniu osobną część poświęcono rozwojowi kariery w SEO. Badani specjaliści wskazali na 4 elementy, które są najważniejsze, dla rozwoju kariery specjalistów SEO.

  1. Im lepszy jesteś w tym, co robisz, tym więcej osiągniesz. Rywalizacja o najlepszych w branży to najważniejsza rzecz, która będzie miała wpływ na branżę SEO.
  2. Obecnie, już aż co najmniej 49,8% menedżerów i 56% dyrektorów posiada od 5 do 10 lat doświadczenia w SEO. Taka ilość wykwalifikowanych i doświadczonych specjalistów będzie nie bez znaczenia dla rozwoju kariery w SEO.
  3. Około 27,5% menedżerów może pochwalić się doświadczeniem od 2 do 4 lat, co wskazuje na to, że w branży SEO znaczenie będą miały konkretne umiejętności, dotyczące nie SEO ogólnie, a określonego obszaru. A ponadto znaczna liczba specjalistów SEO z mniej niż pięcioletnim doświadczeniem aktywnie poszukuje nowych możliwości, przyczyniając się do dużej konkurencji na stanowiskach podstawowych.
  4. Aż 69,2% freelancerów szuka stanowisk w firmach, generalnie preferując agencje SEO. To pokazuje trend, gdzie specjaliści chętniej będą szukali zatrudnienia.

Chcesz dowiedzieć się, jakie pytania zadać Agencji SEO?

Poznaj 10 kluczowych aspektów, które musisz poznać przed rozpoczęciem współpracy!

Wpisz swojego maila, a prześlemy Ci naszego e-booka “10 pytań, które musisz zadać, zanim zatrudnisz agencję SEO”

Skuteczne działania SEO z RodIN.pl

A jeśli chcesz swoją strategię SEO na 2024 r. powierzyć specjalistom, nie wahaj się i skorzystaj z naszych usług. RodIN to rzetelna agencja SEO, w której jesteśmy na bieżąco ze swoimi nowinkami. Pozwala nam to na działanie dla naszych klientów z najwyższą skutecznością. Nie wierzysz? Sprawdź sam.

Zapoznaj się z naszą ofertą i skorzystaj z naszych usług w zakresie tworzenia skutecznej strategii SEO.

Spis treści

Zamów darmowy audyt marketingu !

Sprawdź czy twoje działania marketingowe przynoszą maksimum efektów. Wypełnij formularz i otrzymaj darmowy audyt.

O autorze

Monika Kaszuba

Monika Kaszuba

Copywriter z pasją. Charakteryzuje się zamiłowaniem do słowa pisanego. Wolny czas lubi poświęcać na czytanie kryminałów i długie spacery nad morzem.

Zapraszam na moje social media:

Chcesz więcej ruchu na stronie?

Otrzymaj darmowy audyt SEO od RodIN i zobacz ile ruchu możesz zyskać na swojej stronie www

Dziękuję, że przeczytałeś(aś) mój artykuł!

Jeśli chcesz żebyśmy zadbali o marketing Twojej firmy - zostaw kontakt do siebie:

Wolisz słuchać niż czytać?

Posłuchaj naszego podcastu!