Sprawdzenie strony internetowej

Regularna optymalizacja i sprawdzenie strony internetowej to nieodłączny krok prowadzenia działalności w sieci. Jak przeanalizować, czy strona spełnia wytyczne algorytmów wyszukiwarek internetowych i oczekiwania użytkowników? Poznaj 10 wskazówek, które pomogą Ci w skutecznym przeglądzie swojej strony internetowej!

Spis treści

Sprawdzenie strony internetowej | 10 wskazówek co zrobić, aby przeanalizować swoją stronę internetową

Regularna optymalizacja i sprawdzenie strony internetowej to nieodłączny krok prowadzenia działalności w sieci. Jak przeanalizować, czy strona spełnia wytyczne algorytmów wyszukiwarek internetowych i oczekiwania użytkowników? Poznaj 10 wskazówek, które pomogą Ci w skutecznym przeglądzie swojej strony internetowej!

Skrupulatne podejście do sprawdzania witryny może przynieść wymierne korzyści w postaci zwiększenia ruchu, poprawy doświadczenia użytkownika i wzmocnienia wizerunku online. To klucz do utrzymania jej konkurencyjności i skutecznego przyciągania użytkowników.

Biurko z leżącą na nim klawiaturą i lupą

Od czego zacząć sprawdzanie strony internetowej?

Proces sprawdzania strony internetowej może wydawać się przytłaczający, zwłaszcza jeśli właściciel strony lub inna osoba przeprowadzająca audyt nie ma doświadczenia w tym obszarze. Postępuj zgodnie z poniższymi wskazówkami lub skorzystaj ze wsparcia ekspertów z agencji marketingu internetowego RodIn.

Projekty aplikacji narysowane na kartce papieru.

1. Analiza zawartości

Zweryfikuj poprawność i aktualność informacji podanych w witrynie, takich jak dane właściciela strony, adres siedziby, telefon kontaktowy. Pozwalają one użytkownikom zweryfikować autentyczność biznesu i zwiększają zaufanie wśród odbiorców.

Prześledź miejsca, w których udostępniasz dane kontaktowe – najczęściej podane są w zakładce Kontakt lub O Nas. Mogą też pojawiać się w Regulaminie lub Polityce Prywatności. Sprawdź, czy adres siedziby firmy, numer telefonu i adres e-mail są aktualne.

2. Analiza profilu linków

Jakość linków prowadzących do strony ma istotny wpływ na jej widoczność w wyszukiwarkach. Dlatego podczas analizy profilu linków:

  • Zidentyfikuj linki zwrotne – możesz skorzystać z narzędzi do monitorowania linków, takich jak Ahrefs, Majestic czy Moz, aby uzyskać pełny obraz profilu linków.
  • Analizuj jakość i źródła linków – oceń jaką reputację mają strony, które linkują do Twojej witryny. Wartościowe linki pochodzące z zaufanych i tematycznie związanych źródeł mają lepszy wpływ na pozycjonowanie, natomiast linki z niezaufanych źródeł mogą negatywnie wpłynąć na ranking witryny.
  • Oceń ilość linków oraz ich rozmieszczenie na różnych podstronach, unikaj sytuacji, gdzie większość linków skupia się tylko na jednej podstronie.
  • Sprawdź strukturę linków wewnętrznych na Twojej stronie. Optymalna nawigacja wewnętrzna jest ważna dla użytkowników i wyszukiwarek.
  • Jeśli zidentyfikujesz toksyczne linki, podejmij kroki w celu ich usunięcia lub zabezpieczenia się przed potencjalnym negatywnym wpływem.

Analiza profilu linków to istotny element strategii SEO. Właściwie zbudowany i zarządzany profil linków przyczynia się do wzrostu autorytetu witryny, poprawy pozycji w wynikach wyszukiwania i zwiększenia zaufania zarówno dla użytkowników, jak i algorytmów wyszukiwarek.

3. Doświadczenie użytkownika (UX)

Zapewnienie dobrego doświadczenia użytkownikom sprawia, że chętniej korzystają z witryny, pozostają na niej dłużej i wracają. Dlatego podczas przeprowadzania audytu strony warto zadbać o jak najlepsze dostosowanie witryny do potrzeb odwiedzających, poprzez takie elementy jak:

  • Nawigacja – ważne, żeby nawigacja była intuicyjna i prosta.
  • Czytelność i estetyka – oceń wygląd i spójność strony pod względem kolorów, czcionek i stylów.
  • Formularze – oceń, czy formularze są przejrzyste, krótkie i łatwe do wypełnienia,
  • Testowanie funkcji interaktywnych – przetestuj interaktywne elementy strony, takie jak przyciski CTA, linki czy menu i upewnij się, że wszystkie elementy są aktywne i działają poprawnie.
  • Zrozumienie celów użytkownika – zidentyfikuj główne cele użytkowników odwiedzających stronę i upewnij się, czy strona efektywnie wspiera realizację tych celów.

4. Responsywność

Responsywność strony internetowej to zdolność witryny do dostosowywania się do różnych rozmiarów ekranów komputerów, urządzeń mobilnych, czy tabletów. To podstawowy element sprawdzania strony w erze urządzeń mobilnych.

Przetestuj witrynę na różnych urządzeniach i zobacz, czy wszystkie jej elementy poprawnie się wyświetlają. Uruchom ją na różnych przeglądarkach, w różnych rozdzielczościach. Sprawdź działanie interaktywnych przycisków i formularzy, a także opcję szukania w polu wyszukiwania. Zadbaj o płynne przejścia między elementami i odpowiednie animacje. Unikaj nadmiernych efektów, które mogą spowalniać działanie strony.

5. Zgodność z SEO

Przeprowadzając audyt strony www pod kątem SEO, należy skoncentrować się na analizie słów kluczowych, optymalizacji zawartości pod kątem tych słów, unikalnych meta tagach i odpowiedniej strukturze nagłówków

Warto też przeprowadzić analizę konkurencji, aby zrozumieć, co działa w branży i dostosować strategię SEO do aktualnych trendów.

To tylko niektóre podstawowe elementy audytu SEO. Jeśli chcesz lepiej ocenić i zoptymalizować swoją stronę internetową, skorzystaj z darmowego audytu SEO od RodIN.

Napis: darmowy audyt SEO. Dwoje mężczyzn pochyla się nad laptopem

Wypróbuj darmowy audyt SEO (analiza strony internetowej)

Zamów darmowy SEO od RodIN, który pomoże Ci zrozumieć, jak możesz zoptymalizować swoją stronę i podnieść jej pozycje w wyszukiwarce! Przeprowadzimy kompleksową analizę różnych elementów Twojej strony i przedstawimy Ci cenne wskazówki i sugestie dotyczące optymalizacji.

Dlaczego warto skorzystać z darmowego audytu SEO od RodIN?

  • Pomożemy w identyfikacji ewentualnych problemów, takich jak błędy techniczne, problemy z indeksowaniem czy zagrożenia bezpieczeństwa.
  • Podpowiemy jak zoptymalizować prędkość ładowania strony, co ma kluczowe znaczenie dla doświadczenia użytkownika i wyników wyszukiwania.
  • Sprawdzimy czy używasz odpowiednich słów kluczowych i podpowiemy jak możesz zoptymalizować treści pod kątem wyszukiwarek.

Audyt SEO od RodIN to pierwszy krok w kierunku efektywnej optymalizacji strony internetowej. Otrzymaj wskazówki dotyczące tego, jak poprawić wydajność Twojej witryny i zacznij osiągać lepsze rezultaty online. Nie czekaj – skontaktuj się z nami i zobacz, jak możesz podnieść skuteczność swojej strony!

Umów się na darmową konsultację

Wypełnij formularz i umów się na spotkanie ze specjalistą

6. Sprawdź certyfikat SSL

Certyfikat ten zapewnia bezpieczne połączenie i pozwala ocenić, czy dana witryna jest odpowiednio chroniona i bezpieczna. Zapewnia szyfrowanie danych między użytkownikiem a serwerem. Jeśli strona posiada aktualny certyfikat SSL, to w lewym górnym rogu, w pasku adresu widoczny będzie symbol kłódki.

Certyfikat SSL na stronie rodin.pl

7. Skontroluj adres URL strony

Weryfikowanie adresów URL jest jednym z podstawowych kroków w audycie strony internetowej. Pomaga w utrzymaniu poprawności, bezpieczeństwa i skuteczności strony.

W tym celu oceń, czy adres strony jest zrozumiały dla internautów i odzwierciedla hierarchię treści na stronie. Unikaj długich i nieczytelnych adresów, które mogą wprowadzić użytkowników w błąd.

Zadbaj również o to, żeby adres URL był zoptymalizowany pod kątem wyszukiwarek, zawierał istotne słowa kluczowe i był przyjazny dla SEO.

Sprawdzając adresy URL strony zwróć również uwagę na wszelkie podejrzane elementy w adresie, takie jak literówki czy dodatkowe znaki, które mogą sugerować próbę ataku phishingowego. Zweryfikuj również, czy na stronie nie występują nadmierne przekierowania, które mogą wpłynąć na wydajność i doświadczenie użytkownika w internecie.

8. Bezpieczeństwo strony

Złośliwe oprogramowanie i wyłudzenie danych to zagrożenia, które mogą spotkać użytkowników internetu. Warto zadbać, żeby Twoja witryna była wolna od tego rodzaju zagrożeń i regularnie sprawdzać, czy strona internetowa jest bezpieczna.

W tym celu:

  • Upewnij się, że wszystkie składniki strony, takie jak system zarządzania treścią (CMS), wtyczki, motywy i inne aplikacje są zaktualizowane do najnowszych wersji. Nieaktualne oprogramowanie może być podatne na luki bezpieczeństwa,
  • Zainwestuj w oprogramowanie antywirusowe,
  • Sprawdź, czy wszyscy użytkownicy posiadają silne hasła logowania. Regularnie zmieniaj hasła i korzystaj z wielopoziomowej autoryzacji,
  • Twórz kopie zapasowe danych witryny,
  • Używaj narzędzi do skanowania strony w poszukiwaniu potencjalnych zainfekowanych plików,
  • Skonfiguruj program antywirusowy i systemy komunikatów, które informują Cię o wszelkich próbach naruszenia bezpieczeństwa lub nieprawidłowościach na stronie.

Regularne przeprowadzanie audytów bezpieczeństwa jest kluczowe dla utrzymania strony internetowej w bezpiecznym stanie i minimalizowania ryzyka ataków cybernetycznych.

9. Oceń prędkość swojej strony internetowej

Czas ładowania bezpośrednio wpływa na doświadczenie użytkownika oraz na ranking strony w wyszukiwarce, dlatego podczas audytu nie możesz pominąć sprawdzania prędkości strony internetowej.

Warto sprawdzić, czy strona internetowa szybko ładuje się na różnych urządzeniach. Jeśli nie, powinieneś zoptymalizować prędkość ładowania, poprzez np. skompresowanie rozmiaru obrazów lub wykorzystanie techniki lazy loading, czyli ładowania obrazów tylko wtedy, gdy są widoczne w obszarze widoku użytkownika.

10. Wykorzystaj narzędzia do sprawdzania stron internetowych

Możesz ułatwić sobie analizę serwisu dzięki skorzystaniu z dedykowanych do tego narzędzi. Dostarczają cennych danych, pomagają zidentyfikować obszary do optymalizacji, monitorować ruch, a także analizować konkurencję.

Wśród narzędzi, które można wykorzystać do tego celu jest Leadinfo, Google Analytics, czy Google Search Console.

Leadinfo – narzędzie dedykowane do identyfikacji odwiedzających stronę internetową. Działa na zasadzie analizy adresów IP i dostarcza informacje o firmach, które odwiedziły witrynę. Oferuje dane takie jak nazwa firmy, branża, strony, które odwiedzili oraz inne cenne informacje.

Logo Leadinfo

Google Analytics – jedno z najpopularniejszych narzędzi analitycznych, które oferuje szczegółowe informacje na temat ruchu, jego źródeł, ilości odwiedzin i wielu innych.

Logo Google Analytics

Google Search Console – narzędzie dostarczające informacji na temat widoczności witryny w wynikach wyszukiwania. Pozwala monitorować indeksowanie strony, analizować zapytania, a także śledzić ewentualne problemy z indeksowaniem.

Logo Google Search Console

Każde z tych narzędzi ma swoje unikalne cechy i zastosowania. Leadinfo, w kontekście identyfikacji firm odwiedzających, może być szczególnie przydatne dla działań związanych z generowaniem leadów i marketingiem B2B.

Sprawdzaj swoją stronę regularnie!

Regularne sprawdzanie strony internetowej jest jest niezbędne do utrzymania jej optymalnej wydajności, bezpieczeństwa i skuteczności. Dzięki niemu możesz szybko zidentyfikować i zareagować na problemy, zminimalizować ryzyko ataków hakerskich, utraty danych i utrzymać wysoki standard doświadczenia użytkownika.

Analiza Twojej strony internetowej z RodIN za darmo!

Skorzystaj z bezpłatnej analizy strony internetowej od RodIN i otrzymaj kompleksowy raport na temat zawartości i elementów technicznych Twojej strony, które można zoptymalizować!

Jeśli zainteresuje Cię pełniejsza analiza i bardziej szczegółowe wskazówki dostosowane do Twoich indywidualnych potrzeb, oferujemy również opcję audytu premium.

Zamów audyt SEO od RodIN i otrzymaj wartościową pomoc w rozwoju Twojej strony internetowej! Bez względu na to, czy skorzystasz z bezpłatnej analizy czy zdecydujesz się na wersję premium, pomożemy Ci rozpocząć proces optymalizacji strony internetowej.

Spis treści

Zamów darmowy audyt marketingu !

Sprawdź czy twoje działania marketingowe przynoszą maksimum efektów. Wypełnij formularz i otrzymaj darmowy audyt.

O autorze

Alicja Okrucińska

Alicja Okrucińska

W digital marketingu najbardziej kręcą mnie social media, kampanie Google Ads i Facebook Ads. Prywatnie właścicielka golden retrievera i ogródka działkowego, o których mogę opowiadać godzinami.

Chcesz więcej ruchu na stronie?

Otrzymaj darmowy audyt SEO od RodIN i zobacz ile ruchu możesz zyskać na swojej stronie www

Dziękuję, że przeczytałeś(aś) mój artykuł!

Jeśli chcesz żebyśmy zadbali o marketing Twojej firmy - zostaw kontakt do siebie:

Wolisz słuchać niż czytać?

Posłuchaj naszego podcastu!