Audyt pozycjonowania (SEO) – analiza strony internetowej

Audyt SEO to szczegółowa analiza strony pod kątem pozycjonowania w wyszukiwarkach internetowych. Kompleksowy audyt SEO pozwala dokładnie zaplanować proces optymalizacji strony, jednocześnie wpływając na zwiększenie widoczności witryny dla potencjalnych klientów. Kiedy warto zdecydować się na SEO audyt online? Co zrobić, aby strona internetowa zajmowała wyższą pozycję w wynikach wyszukiwania? Przeczytaj poniższy poradnik i dowiedz się, jak możesz wzmocnić pozycję swojej strony dzięki profesjonalnie przeprowadzonemu audytowi SEO!
Audyt pozycjonowania

Spis treści

Czy kiedykolwiek zastanawiałeś się, jak wiele czynników wpływa na to czy Twoja strona internetowa jest widoczna dla potencjalnych klientów? Od analizy słów kluczowych, poprzez optymalizację treści, aż po strategię linkowania. Audyt SEO ma na celu zweryfikowanie wszystkich tych aspektów i zaplanowanie działań, które zwiększą widoczność Twojej strony w wynikach wyszukiwania. Z tego artykułu dowiesz się, jak uniknąć najczęściej popełnianych błędów i dotrzeć do nowych klientów z pomocą kompleksowej analizy SEO.

Zamów darmowy audyt SEO twojej strony!

Wypełnij formularz, a my przygotujemy dla Ciebie analizę SEO Twojej strony.

Audyt pozycjonowania (SEO) – co to jest, po co się go wykonuje, podstawowe informacje

Audyt pozycjonowania strony internetowej to kompleksowa analiza wszystkich aspektów związanych z optymalizacją strony www pod kątem wyszukiwarek. Profesjonalny audyt SEO treści obejmuje zagadnienia, takie jak: struktura strony, linkowanie wewnętrzne, analiza fraz kluczowych, analiza zawartości strony, szybkość ładowania strony, poprawność wyświetlania strony mobilnej czy analiza treści konkurencji.

Zobacz, jak pozycjonujemy w Gdańsku! Przeczytaj nasz artykuł na temat Agencja SEO z Gdańska: skuteczne pozycjonowanie stron internetowych.

Dlaczego warto wykonać audyt SEO swojej strony internetowej? Odpowiedź na to pytanie jest bardzo prosta!


Dzięki audytowi SEO, możesz liczyć na zwiększenie widoczności strony wśród potencjalnych klientów. Ponadto skuteczny audyt SEO sprawdzi wszystkie najważniejsze aspekty, które pomogą Ci wzmocnić pozycję swojej firmy na rynku, w efekcie zwiększając jej dochody. Specjaliści SEO są zgodni: skuteczne pozycjonowanie stron i uzyskanie satysfakcjonujących efektów bez audytu SEO nie jest możliwe, dlatego warto zadbać o profesjonalny audyt sklepu internetowego, bloga lub strony od samego początku swojej działalności w sieci.

Zgarnij 10% rabatu na pierwsze zamówienie!

Zapisz się do naszego newslettera, w którym dzielimy się tajnikami marketingu i otrzymaj 10% zniżki na pierwsze zamówienie!

Jak wygląda audyt pozycjonowania strony internetowej – z czego się składa

Analiza SEO strony internetowej uwzględnia optymalizację wszystkich elementów danej strony www pod kątem pozycjonowania w sieci. Skuteczny audyt pozycjonowania SEO zawiera szczegółową analizę elementów takich jak widoczność i budowa strony, dobór słów kluczowych, weryfikacja treści strony pod kątem SEO czy analiza działań konkurencji.

Audyt pozycjonowania składa się z

Jeżeli chcesz przeczytać więcej na temat pozycjonowania stron, przejdź do podstrony Pozycjonowanie Stron (SEO).

Budowa strony www

Pierwszym elementem, jaki uwzględnia audyt SEO jest poziom użyteczności strony dla użytkowników. Potencjalni klienci danej strony powinni mieć poczucie, że jest ona przejrzysta, czytelna i intuicyjna w obsłudze. Najczęściej popełniane błędy związane z budową strony, to między innymi: stosowanie nieczytelnych czcionek, niewłaściwy rozmiar klikalnych elementów czy przekraczanie rozmiarów strony.

Kompleksowa analiza SEO uwzględnia również audyt strony mobilnej. Obecnie większość użytkowników poszukuje informacji przede wszystkim na smartfonach i tabletach. Dlatego skuteczne pozycjonowanie danej strony musi być dostosowane do wymogów urządzeń mobilnych!

Kolejnym istotnym czynnikiem jest poziom zaangażowania użytkowników. Przeprowadzony audyt SEO musi uwzględniać sprawdzanie stron internetowych pod kątem obecności klikalnych elementów oraz stopnia wykorzystania tagów Open graph. Są to specjalne meta tagi wpływające na to, w jaki sposób treści publikowane ze stron internetowych prezentują się w mediach społecznościowych.

Sprawnie dokonany audyt SEO strony uwzględnia również całą strukturę witryny. Specjaliści SEO weryfikują także, czy wybrana strona internetowa używa certyfikatu SSL – zabezpieczenia gwarantującego poufność transmisji danych na stronie internetowej.

Kolejnym istotnym aspektem jest struktura adresów URL, które powinny być czytelne dla użytkowników i dostosowane do wymogów wyszukiwarek. Weryfikacja i zmiana powyższych elementów strony zwiększą jej atrakcyjność, jednocześnie gwarantując szybsze indeksowanie strony.

Ocena SEO na stronie


Kompleksowy audyt SEO uwzględnia analizę treści strony internetowej. Na podstawie audytu SEO można zoptymalizować witrynę pod kątem nagłówków, grafik, linków oraz publikowanych treści w taki sposób, aby strona miała szansę znaleźć się wyżej w wynikach wyszukiwania Google. Skuteczne pozycjonowanie stron jest w dużej mierze zależne od działań SEO podejmowanych w obrębie witryny, dlatego wykonując SEO audyt online specjaliści uwzględniają elementy, takie jak długość tytułów stron czy stopień unikalności opisów.

Kolejnym istotnym aspektem, jaki powinien sprawdzić audyt SEO, jest audyt linków. Odnosi się on do działań optymalizacyjnych dokonywanych poza obrębem danej witryny. Ta część audytu SEO uwzględnia zamieszczanie na powiązanych tematycznie forach, blogach lub stronach internetowych linków prowadzących do danej witryny. Efektem tych działań jest zwiększenie wartości strony internetowej i osiągnięcie wyższych pozycji w organicznych wynikach wyszukiwania.

Treści SEO zamieszczane na stronie internetowej muszą być atrakcyjne dla użytkowników, a jednocześnie sprawnie odczytywane przez roboty Google. Z tego względu skuteczne pozycjonowanie stron musi uwzględniać sprawdzanie stron internetowych pod kątem formatowania tekstu, odpowiedniego rozmieszczenia nagłówków oraz stopnia unikalności publikowanych treści. Audyt SEO treści to klucz do wzrostu widoczności strony w wyszukiwarkach oraz zwiększenia zaangażowania potencjalnych klientów. Odwiedzają oni naszą stronę w celu uzyskania konkretnych informacji.

Wsparcie zewnętrzne strony internetowej


Skuteczny audyt SEO obejmuje wszelkie działania SEO dokonywane poza obszarem strony internetowej. Aby pozycjonowanie danej strony mogło przynieść satysfakcjonujące efekty, konieczne będzie podjęcie dodatkowych działań – np. w mediach społecznościowych, założenie profilu Firmy w Google lub zainteresowanie się obszarem płatnych reklam. Podjęcie powyższych działań pomoże zwiększyć rozpoznawalność marki, jednocześnie wpływając na wzrost widoczności strony w internecie.

Podstawowym elementem zewnętrznego wsparcia strony internetowej, jakie powinien sprawdzić audyt SEO jest obecność w social mediach. Prowadzanie profilu w mediach społecznościowych to w wielu przypadkach klucz do osiągnięcia sukcesu w internecie. Wszelkie działania podejmowane na Facebooku, Instagramie, TikToku, Twitterze, czy LinkedIn mają ogromny wpływ na zwiększenie popularności marki wśród potencjalnych klientów. To przekłada się na osiągnięcie sukcesu w pozostałych obszarach działalności firmy.

Kolejny, istotny aspekt to zapewnienie witrynie widoczności w mapach Google. Audyt SEO zawiera szczegółowe wytyczne dotyczące budowania profilu firmy oraz tworzenia wizytówki Google w taki sposób, aby podjęte działania SEO wpłynęły na widoczność witryny w wynikach wyszukiwania. Zadbanie o zewnętrzne wsparcie strony internetowej zapewnia jej dotarcie do jak największej liczby potencjalnych klientów, jednocześnie zwiększając wiarygodność marki w sieci.

Analiza SEO obejmuje również link building, czyli pozyskiwanie linków wewnętrznych i zewnętrznych, które zwiększają widoczność strony w wynikach wyszukiwania. Linkowanie wewnętrzne odnosi się do linków prowadzących do poszczególnych podstron wewnątrz witryny – na przykład hiperłącze zamieszczone w artykule prowadzące do zakładki produktowej. Z kolei linkowanie zewnętrzne uwzględnia proces pozyskiwania linków pochodzących z zewnętrznych serwisów. Przykładem linkowania zewnętrznego może być artykuł sponsorowany opublikowany w powiązanym tematycznie serwisie.

Wsparcie zewnętrzne strony internetowej

Widoczność strony www


Wymieniając najważniejsze elementy audytu SEO nie można nie wspomnieć o aspekcie widoczności strony. Ten element przeprowadzonego audytu wskazuje, na której stronie wyników wyszukiwania wyświetlana jest nasza witryna w odniesieniu do konkretnych fraz kluczowych. Kompleksowy audyt online jest w tym przypadku niezbędny do zwiększenia zasięgu organicznego strony i wzrostu jej widoczności w wynikach wyszukiwania. Najczęściej wskazywane są słowa kluczowe, na które strona się wyświetla w top 3, top 10 i top 50 wyszukiwań w Google.

Widoczność strony w wynikach wyszukiwania jest zależna od czynników, takich jak: struktura strony, dopasowanie fraz kluczowych, czy jakość, a także unikalność treści zamieszczanych na stronie głównej oraz poszczególnych podstronach. Na podstawie powyższych elementów specjalista SEO zweryfikuje najlepiej pozycjonujące się w wynikach wyszukiwania Google strony internetowe konkurencji i dokona szczegółowej analizy stron wyświetlających się w pierwszej dziesiątce wyników wyszukiwania na konkretne frazy.

Widoczność strony w wynikach wyszukiwania

Analiza konkurencji


Skuteczne pozycjonowanie strony musi uwzględniać szczegółową analizę działań SEO konkurencji. Przeprowadzony SEO audyt online może wskazać zarówno mocne strony, jak i najczęściej popełniane błędy związane ze jej strukturą, dopasowaniem fraz kluczowych oraz poszczególnymi działaniami mającymi na celu zwiększenie zainteresowania i zaangażowania użytkowników, czyli potencjalnych klientów.

Zdaniem specjalistów, audyt SEO sklepu, bloga lub strony to podstawa skutecznego pozycjonowania. Uwzględnienie działań konkurencji może znacznie ułatwić uzyskanie większej widoczności w wynikach wyszukiwania. Oczywiście można w tym celu korzystać z darmowych narzędzi, takich jak Google Search Console. Natomiast warto zaznaczyć, że takie działania nie zastąpią profesjonalnych optymalizacji stron internetowych dokonywanych przez specjalistów od marketingu.

Zamów darmowy audyt SEO twojej strony!

Wypełnij formularz, a my przygotujemy dla Ciebie analizę SEO Twojej strony.

Audyt techniczny – część audytu SEO strony


Techniczny audyt strony online obejmuje szczegółową analizę strony pod kątem czynników technicznych wpływających na jej widoczność w wynikach wyszukiwania. Techniczna część audytu SEO obejmuje kompleksową analizę różnych aspektów strony, takich jak występowanie błędów w kodzie strony, prędkość ładowania strony, struktura adresów URL, czy dostępność mobilna.

Audyt techniczny wskazuje najczęściej popełniane błędy związane z niedostosowaniem zawartości strony do standardów wyszukiwarek. Ponadto analiza techniczna SEO stron uwzględnia czynniki, które wpływają na zaangażowanie samych użytkowników, takie jak prędkość ładowania strony. W efekcie technicznej oceny strona działa lepiej i szybciej, dzięki czemu potencjalni klienci są w stanie uzyskać wszelkie potrzebne informacje w znacznie krótszym czasie.

Dzięki wynikom technicznego audytu SEO dowiesz się, dlaczego Twoje artykuły zajmują niskie pozycje na stronie wyników wyszukiwania i co, poza treścią, możesz poprawić, aby zwiększyć widoczność publikowanych treści.

Zapraszamy na bezpłatną konsultację!

Zalety audytu SEO

Analiza SEO sklepu internetowego lub strony internetowej pomoże zidentyfikować mocne i słabe strony Twojej witryny pod względem optymalizacji dla wyszukiwarek. SEO audyt online uwzględni kluczowe aspekty wpływające na pozycję strony lub sklepu internetowego w wyszukiwarce, jednocześnie wskazując najczęściej popełniane błędy związane z optymalizacją witryny w sieci.

Po przeprowadzonym audycie SEO dowiesz się, jakie kroki możesz podjąć, aby osiągnąć sukces online i zwiększyć świadomość swojej marki wśród potencjalnych klientów! Ponadto wyniki SEO audytu online mogą stanowić doskonałą bazę do zbudowania długofalowej strategii marketingowej Twojej firmy w sieci.

Zobacz nasz artykuł o Pozycjonowaniu stron w Sopocie.

Darmowy audyt SEO z RodIN


Darmowy audyt strony internetowej z RodIN to doskonała okazja dla tych, którzy chcą bezpłatnie wykonać SEO audyt online swojej strony i wprowadzić na niej poprawki, które pomogą w dotarciu do jak największego grona potencjalnych klientów! W ramach usługi „bezpłatny audyt SEO” dowiesz się, jakie są najczęściej popełniane błędy związane z pozycjonowaniem Twojej strony w sieci i uzyskasz najważniejsze informacje, dzięki którym zwiększysz swoje szanse na osiągnięcie sukcesu online!

Darmowy audyt SEO

Usługa darmowy audyt strony z RodIN polega na stworzeniu specjalnego, dostosowanego do Twojej firmy raportu. Znajdziesz w nim informacje dotyczące zalecanych fraz kluczowych oraz pozycji Twojej strony w Google. Tego typu audyt SEO może być doskonałym punktem wyjścia. Jeśli rozpoczynasz swoją przygodę z działalnością w internecie i chcesz dowiedzieć się, na czym polega audyt SEO online i jakie słowa kluczowe dobrać do swoich artykułów, a także jakie podstawowe działania możesz podjąć, aby zwiększyć widoczność swojej strony w sieci – zapraszamy do jego skorzystania.

Zamów darmowy audyt strony SEO i dowiedz się, jak możesz poprawić pozycję swojej strony w wyszukiwarce!

Zajmiemy się marketingiem w Twojej firmie!

Wypełnij formularz i otrzymaj darmową wycenę:
Dymitr
Patrycja

Profesjonalny audyt strony internetowej z RodIN

Współpraca z agencją marketingową RodIN sprawi, że Twoja strona internetowa znajdzie się na pierwszym miejscu w wynikach wyszukiwania w wyszukiwarce Google! Jeśli zależy Ci na kompleksowej obsłudze i szczegółowym, profesjonalnym audycie – skontaktuj się z nami. Przedstaw nam swoje oczekiwania i rozpocznij z nami współpracę, dzięki której Twoja strona zacznie docierać do przyszłych klientów. Stworzymy audyt SEO analizy strony internetowej Twojego biznesu w pakiecie premium.

Profesjonalny Audyt SEO Premium

Skuteczne pozycjonowanie stron i kompleksowa obsługa klientów to nasz priorytet. Zależy nam na tym, aby nasza współpraca od samego początku była dla Ciebie satysfakcjonująca. Dlatego zachęcamy do skorzystania z darmowej wyceny usług dopasowanej do Twoich potrzeb.

Zamów darmowy audyt SEO twojej strony!

Wypełnij formularz, a my przygotujemy dla Ciebie analizę SEO Twojej strony.

To bardzo proste. Wystarczy, że w formularzu podasz nam swój adres email oraz adres strony www. Po ustaleniu wszystkich szczegółów wykonamy kompleksowy SEO audyt online Twojej strony i zadbamy o to, aby pomóc Ci w zbudowaniu spójnego wizerunku marki, wzrostu widoczności strony w sieci oraz zwiększenia sprzedaży. Dostęp do formularza z darmowym audytem SEO nasz po prawej stronie lub na stronie głównej naszej agencji.

Spis treści

Zamów darmowy audyt marketingu !

Sprawdź czy twoje działania marketingowe przynoszą maksimum efektów. Wypełnij formularz i otrzymaj darmowy audyt.

O autorze

Natalia Baraniecka

Natalia Baraniecka

Copywritingiem zajmuję się od ponad 3 lat. Mam doświadczenie w redagowaniu m.in. poradników, opisów produktów, micro-copy oraz tekstów dostępnych cyfrowo. Rozwijam się w kierunku UX-writingu, tone of voice oraz projektowania treści. W wolnych chwilach czytam książki psychologiczne i praktykuję jogę. Prywatnie jestem opiekunką psa i dwóch królików.

Zapraszam na moje social media:

Chcesz więcej ruchu na stronie?

Otrzymaj darmowy audyt SEO od RodIN i zobacz ile ruchu możesz zyskać na swojej stronie www

Dziękuję, że przeczytałeś(aś) mój artykuł!

Jeśli chcesz żebyśmy zadbali o marketing Twojej firmy - zostaw kontakt do siebie:

Wolisz słuchać niż czytać?

Posłuchaj naszego podcastu!