Analiza słów kluczowych, optymalizacja treści strategia linkowania. Audyt SEO ma na celu zweryfikowanie wszystkich tych aspektów i zaplanowanie działań, które zwiększą widoczność Twojej strony w wynikach wyszukiwania. Z tego artykułu dowiesz się, jak uniknąć najczęściej popełnianych błędów i dotrzeć do nowych klientów z pomocą kompleksowej analizy SEO. Zobacz, jak wykonać audyt pozycjonowania, by przynieść widoczność w Google Twojej witrynie.
Audyt SEO to proces, który pozwala na ocenę widoczności strony internetowej w wyszukiwarce Google. Jest to pierwszy krok w procesie pozycjonowania strony, dzięki któremu możesz zidentyfikować błędy optymalizacyjne i określić kierunek naprawy. Darmowy audyt pozycjonowania SEO online pozwala na analizę strony internetowej pod kątem SEO, a do tego dostarcza informacji na temat słabych i mocnych stron witryny. Dzięki takim regularnym działaniom dowiesz się, jakie elementy wymagają poprawy, aby Twoja strona była bardziej widoczna dla potencjalnych klientów.
Audyt pozycjonowania (SEO) – co to jest i po co się go wykonuje?
Audyt SEO strony internetowej to kompleksowa analiza wszystkich aspektów związanych z optymalizacją strony www pod kątem wyszukiwarek. Profesjonalny audyt SEO treści obejmuje zagadnienia, takie jak:
- struktura strony,
- linkowanie wewnętrzne,
- analiza fraz kluczowych,
- analiza zawartości strony,
- szybkość ładowania strony,
- poprawność wyświetlania strony mobilnej,
- analiza treści konkurencji.
Zobacz, jak pozycjonujemy w Gdańsku! Przeczytaj nasz artykuł na temat Agencja SEO z Gdańska: skuteczne pozycjonowanie stron internetowych.
Dlaczego warto wykonać audyt SEO swojej strony internetowej?
Wbrew pozorom odpowiedź na to pytanie nie jest skomplikowana. Audyt SEO to podstawowy krok w poprawie widoczności strony w sieci i zdobyciu nowych klientów.
Korzyści audytu SEO:
- Zwiększenie widoczności w wyszukiwarce – skuteczna analiza SEO pozwala na lepsze dopasowanie treści do wymagań algorytmów Google, co przekłada się na wyższe pozycje w wynikach wyszukiwania.
- Poprawa jakości treści – audyt wskazuje, które elementy na stronie wymagają optymalizacji, aby były bardziej angażujące i wartościowe dla użytkowników.
- Lepsza strategia linkowania – analiza SEO pomoże w budowie mocnych i wartościowych linków, które wzmocnią autorytet Twojej strony.
- Wykrycie błędów technicznych – audyt pozwala zidentyfikować problemy, które mogą obniżać wydajność strony, takie jak wolne ładowanie czy niepoprawne indeksowanie przez wyszukiwarki.
- Zwiększenie konwersji – dobrze zoptymalizowana strona przyciąga więcej użytkowników, którzy są bardziej skłonni do zakupu produktów lub skorzystania z usług.
- Przewaga nad konkurencją – dzięki audytowi SEO możesz wyprzedzić rywali i zapewnić swojej firmie silniejszą pozycję na rynku.
Specjaliści SEO są zgodni:
Skuteczne pozycjonowanie stron i uzyskanie satysfakcjonujących efektów bez audytu SEO nie jest możliwe.
Dlatego warto zadbać o profesjonalny audyt sklepu internetowego, bloga lub strony już na starcie działalności w sieci.
Zgarnij 10% rabatu na pierwsze zamówienie!
Zapisz się do naszego newslettera, w którym dzielimy się tajnikami marketingu i otrzymaj 10% zniżki na pierwsze zamówienie!
Przygotowanie do audytu w 7 krokach

Przed przeprowadzeniem audytu SEO powinieneś odpowiednio się przygotować. Oznacza to nie tylko zebranie wszystkich niezbędnych informacji o stronie internetowej, takich jak adres strony, frazy kluczowe używane do pozycjonowania oraz dane o ruchu na stronie, ale również:
- Określenie celów audytu – Zanim zaczniesz zbierać dane, jasno określ, co chcesz osiągnąć dzięki audytowi: np. poprawa widoczności, wzrost ruchu organicznego, naprawa spadków pozycji, optymalizacja konwersji czy usunięcie błędów technicznych. Jasne cele pozwalają lepiej dobrać narzędzia i zakres analizy.
- Zebranie i benchmarking danych historycznych – Zanotuj aktualny poziom ruchu, konwersji, widoczności fraz kluczowych oraz inne kluczowe wskaźniki (np. bounce rate, czas na stronie). Dzięki temu po audycie łatwiej będzie ocenić efektywność wprowadzonych zmian.
- Zapewnienie dostępu do wszystkich niezbędnych narzędzi i kont – Upewnij się, że masz dostęp do Google Search Console, Google Analytics, narzędzi do crawlowania (np. Screaming Frog, Ahrefs, SEMrush), serwerowych logów oraz CMS.
- Wstępna analiza techniczna – Sprawdź, czy strona jest zabezpieczona certyfikatem SSL (HTTPS). Oceń szybkość ładowania strony oraz jej dostosowanie do urządzeń mobilnych, a także przygotuj się do sprawdzenia plików robots.txt, mapy strony XML, struktury linkowania wewnętrznego i poprawności przekierowań.
- Weryfikacja kompletności danych – Upewnij się, że narzędzia analityczne są poprawnie skonfigurowane i zbierają dane (np. czy Google Analytics nie jest zablokowany przez błędny kod lub politykę cookies).
- Zdefiniowanie głównych grup odbiorców i konkurencji – Zidentyfikuj kluczowe persony użytkowników oraz głównych konkurentów, by lepiej zrozumieć kontekst rynkowy i oczekiwania.
- Szybki przegląd manualny strony – Przejdź stronę na komputerze i smartfonie, sprawdź podstawową funkcjonalność, dostępność najważniejszych sekcji, formularzy, koszyka itp.
Z czego składa się audyt pozycjonowania strony internetowej?
Analiza SEO strony internetowej, w tym audytu strony, uwzględnia optymalizację wszystkich elementów danej strony www pod kątem pozycjonowania w sieci. Skuteczny audyt pozycjonowania SEO zawiera szczegółową analizę elementów takich jak widoczność i budowa strony, dobór słów kluczowych, weryfikacja treści strony pod kątem SEO czy analiza działań konkurencji.

Jeżeli chcesz przeczytać więcej na temat pozycjonowania stron, przejdź do podstrony Pozycjonowanie Stron (SEO).
Budowa strony www
Pierwszym elementem, jaki uwzględnia audyt SEO jest poziom użyteczności strony dla użytkowników oraz kondycję witryny. Potencjalni klienci danej strony powinni mieć poczucie, że jest ona przejrzysta, czytelna i intuicyjna w obsłudze. Najczęściej popełniane błędy związane z budową strony, to między innymi: stosowanie nieczytelnych czcionek, niewłaściwy rozmiar klikalnych elementów czy przekraczanie rozmiarów strony.
Kompleksowa analiza SEO uwzględnia również audyt strony mobilnej. Obecnie większość użytkowników poszukuje informacji przede wszystkim na smartfonach i tabletach. Dlatego skuteczne pozycjonowanie danej strony musi być dostosowane do wymogów urządzeń mobilnych!
Kolejnym istotnym czynnikiem jest poziom zaangażowania użytkowników. Przeprowadzony audyt SEO musi uwzględniać sprawdzanie stron internetowych pod kątem obecności klikalnych elementów oraz stopnia wykorzystania tagów Open graph. Są to specjalne meta tagi wpływające na to, w jaki sposób treści publikowane ze stron internetowych prezentują się w mediach społecznościowych.
Sprawnie dokonany audyt SEO strony uwzględnia również całą strukturę witryny. Specjaliści SEO weryfikują także, czy wybrana strona internetowa używa certyfikatu SSL – zabezpieczenia gwarantującego poufność transmisji danych na stronie internetowej.
Kolejnym istotnym aspektem jest struktura adresów URL, które powinny być czytelne dla użytkowników i dostosowane do wymogów wyszukiwarek. Weryfikacja i zmiana powyższych elementów strony zwiększą jej atrakcyjność, jednocześnie gwarantując szybsze indeksowanie strony.
Ocena SEO na stronie
Kompleksowy audyt SEO uwzględnia analizę treści strony internetowej. Na podstawie audytu SEO można zoptymalizować witrynę pod kątem nagłówków, grafik, linków oraz publikowanych treści w taki sposób, aby strona miała szansę znaleźć się wyżej w wynikach wyszukiwania Google. Skuteczne pozycjonowanie stron jest w dużej mierze zależne od działań SEO podejmowanych w obrębie witryny, dlatego wykonując SEO audyt online specjaliści uwzględniają elementy, takie jak długość tytułów stron czy stopień unikalności opisów.
Kolejnym istotnym aspektem, jaki powinien sprawdzić audyt SEO, jest audyt linków. Odnosi się on do działań optymalizacyjnych dokonywanych poza obrębem danej witryny. Ta część audytu SEO uwzględnia zamieszczanie na powiązanych tematycznie forach, blogach lub stronach internetowych linków prowadzących do danej witryny. Efektem tych działań jest zwiększenie wartości strony internetowej i osiągnięcie wyższych pozycji w organicznych wynikach wyszukiwania.
Treści SEO zamieszczane na stronie internetowej muszą być atrakcyjne dla użytkowników, a jednocześnie sprawnie odczytywane przez roboty Google. Z tego względu skuteczne pozycjonowanie stron musi uwzględniać sprawdzanie stron internetowych pod kątem formatowania tekstu, odpowiedniego rozmieszczenia nagłówków oraz stopnia unikalności publikowanych treści. Audyt SEO treści to klucz do wzrostu widoczności strony w wyszukiwarkach oraz zwiększenia zaangażowania potencjalnych klientów. Odwiedzają oni naszą stronę internetową w celu uzyskania konkretnych informacji.
Wsparcie zewnętrzne strony internetowej
Skuteczny audyt SEO obejmuje wszelkie działania SEO dokonywane poza obszarem strony internetowej. Aby pozycjonowanie danej strony mogło przynieść satysfakcjonujące efekty, konieczne będzie podjęcie dodatkowych działań – np. w mediach społecznościowych, założenie profilu Firmy w Google lub zainteresowanie się obszarem płatnych reklam (kampanie Google Ads). Podjęcie powyższych działań pomoże zwiększyć rozpoznawalność marki, jednocześnie wpływając na wzrost widoczności strony w internecie.
Podstawowym elementem zewnętrznego wsparcia strony internetowej, jakie powinien sprawdzić audyt SEO, jest marketing internetowy, w tym obecność w social mediach. Prowadzanie profilu w mediach społecznościowych to w wielu przypadkach klucz do osiągnięcia sukcesu w internecie. Wszelkie działania podejmowane na Facebooku, Instagramie, TikToku, Twitterze, czy LinkedIn mają ogromny wpływ na zwiększenie popularności marki wśród potencjalnych klientów. To przekłada się na osiągnięcie sukcesu w pozostałych obszarach działalności firmy.
Kolejny, istotny aspekt to zapewnienie witrynie widoczności w mapach Google. Audyt SEO zawiera szczegółowe wytyczne dotyczące budowania profilu firmy oraz tworzenia wizytówki Google w taki sposób, aby podjęte działania SEO wpłynęły na widoczność witryny w wynikach wyszukiwania. Zadbanie o zewnętrzne wsparcie strony internetowej zapewnia jej dotarcie do jak największej liczby potencjalnych klientów, jednocześnie zwiększając wiarygodność marki w sieci.
Analiza SEO obejmuje również link building, czyli pozyskiwanie linków wewnętrznych i zewnętrznych, które zwiększają widoczność strony w wynikach wyszukiwania. Linkowanie wewnętrzne odnosi się do linków prowadzących do poszczególnych podstron wewnątrz witryny – na przykład hiperłącze zamieszczone w artykule prowadzące do zakładki produktowej. Z kolei linkowanie zewnętrzne uwzględnia proces pozyskiwania linków pochodzących z zewnętrznych serwisów. Przykładem linkowania zewnętrznego może być artykuł sponsorowany opublikowany w powiązanym tematycznie serwisie.

Widoczność strony www
Wymieniając najważniejsze elementy audytu SEO nie można nie wspomnieć o aspekcie widoczności strony. Ten element przeprowadzonego audytu wskazuje, na której stronie wyników wyszukiwania wyświetlana jest nasza witryna w odniesieniu do konkretnych fraz kluczowych.
Kompleksowy audyt online jest w tym przypadku niezbędny do zwiększenia zasięgu organicznego strony i wzrostu jej widoczności w wynikach wyszukiwania. Najczęściej wskazywane są słowa kluczowe, na które strona się wyświetla w top 3, top 10 i top 50 wyszukiwań w Google.
Widoczność strony w wynikach wyszukiwania zależy od wielu czynników. Należą do nich: struktura strony, dopasowanie fraz kluczowych oraz jakość treści. Ważna jest także unikalność materiałów na stronie głównej i podstronach. Na tej podstawie specjalista SEO analizuje konkurencyjne strony w Google. Weryfikuje witryny, które najlepiej się pozycjonują na konkretne frazy. Dokonuje też szczegółowej analizy stron z pierwszej dziesiątki wyników wyszukiwania.

Analiza konkurencji
Skuteczne pozycjonowanie strony musi uwzględniać szczegółową analizę działań SEO konkurencji. Przeprowadzony SEO audyt online może wskazać mocne strony strony internetowej. Może też ujawnić najczęściej popełniane błędy związane ze strukturą witryny. Dotyczy to także dopasowania fraz kluczowych oraz poszczególnych działań marketingowych. Celem tych działań jest zwiększenie zainteresowania i zaangażowania użytkowników, czyli potencjalnych klientów.
Zdaniem specjalistów, audyt SEO sklepu, bloga, strony oraz sklepów internetowych to podstawa skutecznego pozycjonowania. Uwzględnienie działań konkurencji może znacznie ułatwić uzyskanie większej widoczności w wynikach wyszukiwania. Oczywiście można w tym celu korzystać z darmowych narzędzi, takich jak Google Search Console. Natomiast warto zaznaczyć, że takie działania nie zastąpią profesjonalnych optymalizacji stron internetowych i szeroko pojętych działań z zakresu SEO dokonywanych przez specjalistów od marketingu.
Audyt techniczny – część audytu SEO strony
Techniczny audyt strony online obejmuje szczegółową analizę strony pod kątem czynników technicznych wpływających na jej widoczność w wynikach wyszukiwania, w tym dostępność dla robotów Google. Techniczna część audytu SEO obejmuje kompleksową analizę różnych aspektów strony, takich jak występowanie błędów w kodzie strony, prędkość ładowania strony, struktura adresów URL, czy dostępność mobilna.
Audyt techniczny wskazuje najczęściej popełniane błędy związane z niedostosowaniem zawartości strony do standardów wyszukiwarek. Ponadto analiza techniczna SEO stron uwzględnia czynniki, które wpływają na zaangażowanie samych użytkowników, takie jak prędkość ładowania strony. W efekcie technicznej oceny strona działa lepiej i szybciej. Potencjalni klienci są w stanie uzyskać wszelkie potrzebne informacje w znacznie krótszym czasie.
Dzięki technicznemu audytowi SEO dowiesz się, dlaczego Twoje artykuły mają niskie pozycje w Google. Poznasz czynniki, które wpływają na widoczność treści w wynikach wyszukiwania. Dowiesz się też, co – poza samą treścią – warto poprawić. Wprowadzone zmiany mogą znacząco zwiększyć widoczność Twoich publikacji.
Zalety audytu SEO
Analiza SEO sklepu internetowego lub strony internetowej pomoże zidentyfikować mocne i słabe strony Twojej witryny pod względem optymalizacji dla wyszukiwarek. SEO audyt online uwzględnia kluczowe aspekty wpływające na pozycję strony w wyszukiwarce. Dotyczy to także sklepów internetowych. Audyt wskazuje najczęściej popełniane błędy związane z optymalizacją witryny. Pomaga lepiej dostosować stronę do wymagań sieci.
Po przeprowadzonym audycie SEO dowiesz się, jakie kroki możesz podjąć. Dzięki niemu osiągniesz sukces online i zwiększyć świadomość swojej marki wśród potencjalnych klientów! Ponadto zyskujesz dzięki audytowi SEO korzyści, takie jak poprawa widoczności strony w wyszukiwarkach oraz profesjonalne wsparcie w zakresie analizy SEO. Wyniki SEO audytu online mogą stanowić doskonałą bazę do zbudowania długofalowej strategii marketingowej Twojej firmy w sieci.
Zobacz nasz artykuł o Pozycjonowaniu stron w Sopocie.
Rekomendacje i wdrożenie
Po przeprowadzeniu audytu SEO należy wdrożyć rekomendacje, które wynikają z analizy. Oznacza to:
- poprawienie błędów optymalizacyjnych, które zostały zidentyfikowane podczas audytu,
- wdrożenie nowych strategii pozycjonowania.
Darmowy audyt SEO online pozwala na uzyskanie rekomendacji i wskazuje kierunek naprawy, aby zwiększyć widoczność strony w wyszukiwarce Google. Dzięki temu Twoja strona będzie lepiej pozycjonowana, co przełoży się na większy ruch i zainteresowanie ze strony potencjalnych klientów.
Darmowy audyt SEO z Rodin
Darmowy audyt pozycjonowania strony internetowej z Rodin to świetna okazja dla wielu właścicieli stron.
Skierowany jest do osób, które chcą bezpłatnie wykonać SEO audyt online. Dzięki audytowi dowiesz się, co poprawić na stronie. Wprowadzone zmiany pomogą dotrzeć do większej liczby potencjalnych klientów!
W ramach usługi „bezpłatny audyt SEO” poznasz najczęściej popełniane błędy w pozycjonowaniu swojej strony. Uzyskasz kluczowe informacje, które pomogą zwiększyć Twoje szanse na sukces online. Darmowy audyt SEO pozwala szybko ocenić efektywność działań związanych z widocznością strony. Otrzymasz dane na temat ruchu na stronie i skuteczności fraz kluczowych. Sprawdzimy także poprawność indeksacji Twojej witryny.

Usługa darmowy audyt pozycjonowania strony z Rodin polega na stworzeniu specjalnego, dostosowanego do Twojej firmy raportu. Znajdziesz w nim informacje dotyczące zalecanych fraz kluczowych oraz pozycji Twojej strony w Google. Tego typu audyt SEO może być doskonałym punktem wyjścia. Rozpoczynasz swoją przygodę z działalnością w internecie? Chcesz wiedzieć, na czym polega audyt SEO online? Zastanawiasz się, jakie słowa kluczowe dobrać do swoich artykułów? Interesują Cię podstawowe działania zwiększające widoczność strony? Skorzystaj z naszego audytu – zapraszamy!
Zamów darmowy audyt strony SEO i dowiedz się, jak możesz poprawić pozycję swojej strony w wyszukiwarce!
Profesjonalny audyt pozycjonowania strony internetowej z Rodin
Współpraca z agencją marketingową Rodin pomoże Twojej stronie osiągnąć wysoką pozycję w Google. Dzięki naszym działaniom możesz znaleźć się na pierwszym miejscu w wynikach wyszukiwania. Zależy Ci na kompleksowej obsłudze? Potrzebujesz szczegółowego i profesjonalnego audytu? Skontaktuj się z nami.
Przedstaw nam swoje oczekiwania i rozpocznij z nami współpracę, dzięki której Twoja strona zacznie docierać do przyszłych klientów. Stworzymy audyt SEO analizy strony internetowej Twojego biznesu w pakiecie premium.

Skuteczne pozycjonowanie stron i kompleksowa obsługa klientów to nasz priorytet. Zależy nam na tym, aby nasza współpraca od samego początku była dla Ciebie satysfakcjonująca. Dlatego zachęcamy do skorzystania z darmowej wyceny usług dopasowanej do Twoich potrzeb. Warto wiedzieć, ile kosztuje audyt SEO, ponieważ ceny mogą się różnić w zależności od stopnia skomplikowania oraz charakteru strony.
To bardzo proste. Wystarczy, że w formularzu podasz nam swój adres email oraz adres strony www. Po ustaleniu wszystkich szczegółów wykonamy kompleksowy SEO audyt online Twojej strony. Zadbamy o to, aby pomóc Ci w zbudowaniu spójnego wizerunku marki, wzrostu widoczności strony w sieci oraz zwiększenia sprzedaży. Dostęp do formularza z darmowym audytem SEO znajduje się po prawej stronie lub na stronie głównej naszej agencji.