W związku z ogromną popularnością gier komputerowych oraz mobilnych wiele firm decyduje się na wykorzystanie tego przemysłu w celach marketingowych. Daje to ogromne możliwości. Dowiedz się, czym jest in game marketing i jak możesz spożytkować jego potencjał w przedsiębiorstwie!
In-game marketing – czym jest ta forma reklamy?
In game marketing polega na wprowadzeniu elementów promujących markę do gry, dzięki czemu jej użytkownicy mogą odbierać przekaz reklamowy w trakcie aktywności ukierunkowanych na rozrywkę. Określenie to wiąże się z działaniami reklamowymi skierowanymi do społeczności graczy.
Jakie działania obejmuje in-game advertising?
Podczas, gdy mobile game marketing (mobilna reklama gier) oraz video game marketing (marketing gier video) mają na celu promowanie rozgrywek, in game marketing strategy umożliwia wprowadzanie innych produktów i marek do gier oraz wygodne prezentowanie ich użytkownikom.
Wskazane działania mogą przybierać rozmaite postacie. Ich przykładem jest:
- umieszczanie oznaczeń firmowych i produktów przedsiębiorstwa w grach typu video games,
- mobile game marketing i marketing gier video – w takim zakresie, w jakim jest to potrzebne do promowania branded games, czyli gier stworzonych przez dane przedsiębiorstwo w celach promocyjnych,
- umieszczanie oznaczeń firmowych i produktów przedsiębiorstwa w grach mobilnych,
- sponsorowanie wirtualnych wydarzeń, w których uczestniczą gracze.
Dzięki efektywnemu wykorzystaniu potencjału in game marketingu trafia się do szerokiego grona odbiorców, gdyż społeczność użytkowników gier jest bardzo rozbudowana.
In-game marketing – jakie możliwości daje?
Wykorzystanie in game marketingu może się sprawdzić w przedsiębiorstwach, które chcą:
- budować świadomość marki i jej rozpoznawalność,
- promować swoje produkty i usługi,
- kreować wizerunek firmy poprzez wzbudzanie skojarzeń z nowoczesnością i otwartością,
- budować społeczność wokół swojej działalności,
- angażować odbiorców treści,
- prowadzić subtelne i efektywne działania promocyjne.
In-game advertising nie ma nachalnego charakteru, co z pewnością może być doceniane przez grupy docelowe firmy. Umieszczenie elementów reklamowych w grach sprawia, że odbiorca może je łatwo zobaczyć, nie przerywając rozgrywki. Z perspektywy użytkownika występuje więc tutaj połączenie promocji z rozrywką.
In-game marketing – kto jest odbiorcą treści promocyjnych?
Ustalenie potencjalnych odbiorców treści promocyjnych w przypadku in game marketingu wymaga określenia, kim są użytkownicy gry, w której zamierza się umieścić przekaz reklamowy.
Przemysł gier jest bardzo rozbudowany, dlatego też znaleźć można zróżnicowane pozycje. Niektóre z nich są ukierunkowane na pasjonatów takich rozrywek, inne natomiast na osoby, które traktują je jako doraźne urozmaicenie.
Na czym polega umiejętne umieszczanie elementów promocyjnych w grach?
Ważne jest to, aby reklamy były zamieszczane w grach w sposób przemyślany i dostosowany do okoliczności. Firma, która decyduje się na in game marketing, powinna zadbać o staranny wybór gier, do których pasują oferowane przez nią produkty. Należy weryfikować zarówno grupy docelowe, jak i charakter rozgrywki oraz jej elementy.
Mobile game marketing strategy – dlaczego warto wykorzystać gaming app i branded games?
Firma może zdecydować się na produkowanie własnych gier w celach promocyjnych. Takie produkty nazywa się branded games, czyli grami markowymi. Ciekawym pomysłem może być tutaj przykładowo opracowanie nieskomplikowanej gaming app (aplikacji do gry).
Tworząc takie rozwiązania, należy zadbać o reklamę samej gry. Można wykorzystać tutaj:
- marketing gier video,
- mobile game marketing.
Mobile game marketing związany jest z działaniami reklamowymi prowadzonymi w aplikacjach mobilnych i mediach społecznościowych.
In game advertising – w jaki sposób konstruować takie reklamy?
Reklama prowadzona w ramach in-game marketingu powinna przyciągać uwagę odbiorcy, a jednocześnie nie być natarczywa. Warto zadbać o to, aby przekaz był:
- angażujący,
- dostosowany do odbiorcy.
Dodatkowo ważne jest to, aby taka reklama nie przeszkadzała w rozgrywce. Treść promocyjna powinna być umiejętnie wkomponowana w istniejącą grę. Z pewnością trzeba przeanalizować jej tematykę oraz wykorzystywane elementy. Nie należy przygotowywać reklam, które utrudniają działania rozrywkowe.
In-game marketing a branded games – o czym pamiętać?
W przypadku gaming app lub gry komputerowej, która jest zaliczana do branded games, przedsiębiorstwo powinno zatroszczyć się o to, aby opracować produkt, który dostarcza rozrywki oraz pozwala na efektywną promocję biznesu.
Nie należy przesadzać z ilością treści marketingowych, ponieważ może to uniemożliwiać czerpanie radości z rozgrywki i budowanie pozytywnych skojarzeń z firmą. Jednocześnie przekaz promocyjny powinien przyciągać uwagę i być łatwo zauważalny przez użytkownika. Niezbędny jest tu balans, dlatego też trzeba przeanalizować zawartość i schemat gry, a także miejsca, w których pojawiają się elementy reklamowe.