Podzielimy się z Tobą sprawdzonymi metodami, które przyciągną nowych użytkowników w rekordowym czasie. Poznaj najnowsze techniki SEO, które działają – przeczytaj dalej i odkryj tajniki szybkiego pozycjonowania!
Pozycjonowanie stron internetowych | Oferta RodIN
Chcesz, aby Twoja strona była na szczycie wyników wyszukiwania Google? Z nami to możliwe! Dzięki naszemu profesjonalnemu pozycjonowaniu SEO zyskasz większy ruch, więcej klientów i lepsze wyniki sprzedaży. Czym możemy się zająć? Poznaj naszą ofertę:
- Audyt SEO – Sprawdzimy, co na Twojej stronie wymaga optymalizacji.
- Optymalizacja techniczna – Usprawnimy działanie strony pod kątem wyszukiwarek.
- Dobór słów kluczowych – Znajdziemy frazy, które przyciągną Twoich klientów.
- Content marketing – Stworzymy treści, które poprawią pozycje w Google.
- Raportowanie wyników – Regularnie informujemy o efektach naszych działań.
Zajmiemy się marketingiem w Twojej firmie!
Wypełnij formularz i otrzymaj darmową wycenę
Czym jest pozycjonowanie strony?
Pozycjonowanie stron internetowych ma na celu zwiększenie widoczności witryny w organicznych wynikach wyszukiwania. Mówiąc najprościej dzięki skutecznym działaniom SEO, po wpisaniu przez użytkownika danej frazy, link do Twojej strony wyświetli się wysoko w wyszukiwarce Google.
Weźmy na przykład prowadzony przez Ciebie sklep z artykułami ekologicznymi. Poprzez skuteczne pozycjonowanie, sklep ten może pojawić się na pierwszych stronach wyników wyszukiwania pod frazy takie jak „ekologiczne produkty spożywcze” czy „kosmetyki naturalne”, przyciągając klientów szukających tych produktów w internecie. Dobrze prowadzone SEO sprawi, że link do sklepu pojawi się tuż pod wynikami sponsorowanymi lub kilka pozycji dalej – najlepiej w TOP 10 lub TOP 20. Dla Ciebie to szansa na zysk. Zobacz jak to wygląda w przypadku artykułów Rodin.pl, firmy SIIAMI lub szkoły języka włoskiego Belle Parole.
Jak działa pozycjonowanie strony www w Google?
Google używa robotów, zwanych crawlerami, do przeszukiwania stron internetowych, ich indeksowania oraz oceny, jak dobrze strona odpowiada na zapytania użytkowników. Indeksowanie obejmuje analizę treści strony oraz jej struktury technicznej. Crawlery sprawdzają, jakie słowa kluczowe są używane, jak są rozmieszczone na stronie, oraz czy strona jest przyjazna dla użytkowników (np. czy szybko się ładuje, czy jest dostosowana do urządzeń mobilnych).
Jakie są rodzaje pozycjonowania?
1. Optymalizacja techniczna
Obejmuje ona dostosowanie struktury witryny tak, aby była ona łatwiejsza do zindeksowania przez wyszukiwarki. Przykłady działań to poprawa szybkości ładowania strony, responsywność mobilna, oraz upewnienie się, że wszystkie strony są łatwo dostępne dla robotów Google.
2. SEO On-page
Optymalizacja elementów znajdujących się bezpośrednio na stronie, takich jak treść i metadane. Ważne jest, aby używać odpowiednich słów kluczowych, które odpowiadają zapytaniom potencjalnych odwiedzających, a także tworzenie wartościowych treści, które naturalnie przyciągną i zaangażują czytelników.
3. SEO Off-page
Działania poza samą stroną internetową, przede wszystkim budowanie linków zwrotnych. Linki te są traktowane przez wyszukiwarki jako „rekomendacje” Twojej strony, podnoszące jej wartość i wiarygodność.
Narzędzia do pozycjonowania strony w Google
Poznaj najpopularniejsze narzędzia wykorzystywane do pozycjonowania stron Google oraz ich zastosowania.
- Google Analytics – monitorowanie ruchu na stronie, analiza zachowań użytkowników, mierzenie efektywności kampanii.
- Google Search Console – monitoring indeksowania, analiza błędów SEO, śledzenie zapytań prowadzących do strony.
- Ahrefs – analiza linków zwrotnych, badanie słów kluczowych, analiza konkurencji, audyt SEO.
- SEMrush – badanie słów kluczowych, tracking pozycji, analiza konkurencji SEO i PPC.
- Yoast SEO – plugin do WordPressa, który pomaga w optymalizacji treści pod kątem SEO. Przeznaczony dla właścicieli stron korzystających z WordPressa, chcących poprawić SEO bez głębokiej wiedzy technicznej.
- Screaming Frog – crawling stron, analiza technicznego SEO, identyfikacja problemów związanych z indeksowaniem. Narzędzie przeznaczone głównie dla osób zaawansowanych oraz agencji.
Teraz dam Ci 6 najważniejszych wskazówek, które mi pomogły na początku pozycjonowania stron www
Od czego należy zaczać pozycjonowanie strony internetowej? Poznaj najważniejsze działania SEO, jakie należyw drożyć już od samego początku.
1. Wybór nazwy i struktury strony
Na początek stwórz chwytliwą oraz trafną nazwę. Wybierz taką, która jest zarówno krótka, jak i opisowa. Powinna odzwierciedlać to, czym się zajmujesz. Na przykład, jeśli sprzedajesz naturalne kosmetyki, może sprawdzić się nazwa „EcoBeauty”.
Twoja strona powinna być zorganizowana w sposób przejrzysty i logiczny. Prosta struktura ułatwi odwiedzającym znajdowanie potrzebnych informacji, a wyszukiwarkom zrozumienie, co dokładnie jest na Twojej stronie.
- Hierarchia – zacznij od najważniejszych kategorii, rozwijając je w bardziej szczegółowe podstrony. Taka struktura przypomina drzewo z głównymi gałęziami i mniejszymi odgałęzieniami.
- Linki wewnętrzne – umieszczaj je w treściach (np. opisach kategorii lub artykułach blogowych). Dzięki nim roboty Google szybciej indeksują różne części Twojej strony.
- Adresy URL – powinny być krótkie i zawierać słowa kluczowe dopasowane do Twojej działalności. Na przykład, adres www.twójadres.pl/naturalne-kosmetyki jest lepszy niż www.twójadres.pl/12345
2. Stwórz intuicyjny szkielet nowej strony www
Przy projektowaniu struktury nowej strony internetowej stwórz szkielet, który będzie logiczny i intuicyjny zarówno dla użytkowników, jak i dla robotów wyszukiwarek. Sprawdź kilka podstawowych zasad, które warto wziąć pod uwagę:
Logiczna hierarchia
Rozpocznij od zdefiniowania głównych kategorii Twojej strony, stanowiących fundament struktury. Podziel je na podkategorie, które pomogą w organizacji treści. Hierarchiczna budowa ułatwi orientację na stronie, a użytkownicy zyskają lepsze doświadczenie i dłużej pozostaną na stronie.
Intuicyjna nawigacja
Menu nawigacyjne powinno być proste i zawierać kluczowe sekcje strony. Używaj jednoznacznych etykiet, które jasno komunikują, co użytkownik znajdzie w danej sekcji. Zadbaj o łatwą nawigację – to nie tylko poprawia użyteczność strony, ale także wspiera SEO, ponieważ pomaga robotom wyszukiwarek w efektywnym indeksowaniu zawartości.
Dostępność i czytelność
Zapewnij, że każdy element na stronie jest łatwo dostępny i czytelny. Używaj kontrastowych kolorów dla tekstu i tła, dużej czcionki oraz unikaj zbyt skomplikowanych grafik, które odwrócą uwagę od głównej treści. Dostępność jest kluczowa zarówno dla użytkowników z różnymi potrzebami, jak i dla wyszukiwarek, które lepiej oceniają strony przyjazne dla użytkownika.
Optymalizacja dla wyszukiwarek
Każdy element struktury strony, od URL po nagłówki i metatagi zoptymalizuj pod kątem słów kluczowych, właściwych dla Twojej branży.
3. Optymalizacja treści i SEO
Dobór słów kluczowych – znajdź te, które pasują do Twojej firmy
Zacznij od znalezienia właściwych słów kluczowych, które ludzie często wpisują w wyszukiwarki. Użyj narzędzi takich jak Google Keyword Planner, aby wiedzieć, czego szukają Twoi klienci.
Twórz wartościowe treści – pomagaj i informuj
Pisz artykuły odpowiadające na pytania i rozwiązują problemy. Upewnij się, że Twoja treść jest interesująca i przydatna, a także zachęci ludzi do czytania i dzielenia się nią.
Jasna struktura – ułatw czytanie
Twoje teksty powinny być łatwe do przeczytania. Używaj jasnych nagłówków i punktów – dzięki temu ludzie łatwo znajdą to, co ich interesuje.
Wykorzystaj meta tagi – wyróżnij swoją stronę w wyszukiwarce Google
Meta tagi, jak tytuł i opis strony, powinny zawierać słówa kluczowe i jasno mówić, o czym jest strona. Pomogą stronie pojawiać się wyżej w wynikach wyszukiwania i zachęcą użytkowników do kliknięcia.
Zadbaj o dostępność – stwórz stronę przyjazną dla wszystkich
Twoja strona koniecznie musi działać szybko i być łatwa w obsłudze na wszelkich urządzeniach, tak aby każdy mógł z niej korzystać bez problemów. Spowolnienia zniechęcą użytkowników, przez nie pozostaną na niej.
4. Optymalizacja techniczna strony
Jeśli dopiero zaczynasz swoją przygodę z optymalizacją techniczną strony, nie martw się! Poznaj kilka prostych kroków, które pomogą Ci poprawić widoczność Twojej witryny w wyszukiwarkach. Wykorzystaj poniższe wskazówki i zacznij pracę nad technicznym SEO.
Przeprowadź audyt strony
Sprawdź, co na Twojej stronie można poprawić. Użyj narzędzia Google Search Console, które jest w pełni darmowe i pokazuje, czy pojawiły się nawet najmniejsze błędy, które trzeba naprawić (np. problemy z indeksowaniem strony przez Google).
Popraw szybkość ładowania strony
Szybkość ładowania to czas, w jakim Twoja strona się wyświetla na urządzeniu użytkownika. Im szybciej, tym lepiej. Google PageSpeed Insights to kolejne darmowe narzędzie, które pokaże Ci, co spowalnia Twoją stronę i jak możesz to poprawić.
Upewnij się, że strona działa na telefonach
Obecnie najwięcej użytkowników przegląda strony internetowena telefonach, więc Twoja strona też musi na nich dobrze działać. Google Mobile-Friendly Test pomoże Ci sprawdzić, czy Twoja strona jest „przyjazna” dla urządzeń mobilnych.
Sprawdź i popraw strukturę adresów URL
Adresy URL to adresy Twoich stron – zadnaj o to, aby były proste i logiczne. Na przykład, zamiast linku takiego jak „www.twojastrona.pl/12345/productid=6789„, lepiej stworzyć link w stylu „www.twojastrona.pl/nazwa-produktu„.
Zadbaj o bezpieczeństwo strony
Bezpieczeństwo jest szczególnie ważne, zwłaszcza jeśli Twoi użytkownicy zostawiają na stronie swoje dane, jak email czy numery kart kredytowych. Dodaj do strony protokół HTTPS. SPrawi on, że dane i operacje wykonywane na stronie będą zabezpieczone dzięki szyfrowaniu. Dzięki niemu trudniej je przechwycić osobom postronnym i niepożądanym.
Każdy z tych kroków przełoży się na zwiększenie widoczności, ale pamiętaj, że nie musisz robić wszystkiego naraz! Zacznij od audytu, a potem stopniowo wprowadzaj zmiany i ulepszenia. To ciągły proces, ale każda poprawka sprawia, że Twoja strona jest lepsza i bardziej widoczna w sieci!
Chcesz żebyśmy poprowadzili marketing Twojej firmy?
Zamów darmową wycenę!
5. Wybierz właściwe słowa kluczowe
Badanie słów kluczowych opiera się na wyborze właściwych fraz, które pomogą Twojej stronie osiągnąć lepsze wyniki w wyszukiwarkach. Znajdź frazy, które są popularne wśród użytkowników, ale niezbyt konkurencyjne. Dzięki temu łątwiesz zaistniejesz wynikach wyszukiwania. Jak zrobić to krok po kroku?
Użyj narzędzi do badania słów kluczowych. Skorzystaj z narzędzi takich jak Google Keyword Planner, Ahrefs – dadzą Ci cenne dane o popularności i konkurencyjności słów. Zidentyfikujesz frazy mające potencjał na przyciągnięcej więcej ruchu na Twoją stronę.
Przejrzyj strony konkurencyjne i zobacz, jakie słowa kluczowe są dla nich skuteczne. Analiza konkurencji da Ci pomysły na słowa wartościowe dla Ciebie.
Wybierz słowa związane z lokalizacją Jeśli prowadzisz lokalny biznes, dodaj do swoich fraz nazwy miast czy regionów. Pomogą pozyskać klientów z okolicy.
Regularnie aktualizuj i optymalizuj SEO nie jest działaniem jednorazowym. Regularnie aktualizuj swoje słowa kluczowe, monitoruj ich efektywność i dostosowuj strategię w zależności od zmieniających się trendów i wyników.
6. Dodaj metatagi
Meta tagi odgrywają dużą rolę w porcesie indeksacji – pomagają wyszukiwarkom zrozumieć, czym jest Twoja strona. Składają się głównie z tagów tytułu i opisów meta. Tag tytułu to nazwa Twojej strony wyświetlana w wynikach wyszukiwania, powinien być zwięzły i zawierać kluczowe słowa. Opis meta to krótki opis zawartości strony, również wyświetlany w wynikach wyszukiwania, który zachęca użytkowników do kliknięcia. Zoptymalizujesz je we wtyczce Yoast SEO.
Indeksowanie strony w Google
Podczas indeksowania wyszukiwarki takie jak Google, przeglądają strony internetowe, analizują ich zawartość i strukturę, a następnie dodają je do swojej bazy danych. Następnie strony pojawiają się w wynikach wyszukiwania na różnych pozycjach.
Sprawdzone sposoby na zaindeksowanie nowej strony w Google
Aby zindeksować stronę w Google, upewnij się, że jest ona dostępna dla robotów Google i nie ma żadnych błędów technicznych, które mogłyby blokować indeksację. Co następnie zrobić?
- Użyj Google Search Console – dodaj swoją stronę do Google Search Console i śledź, jak jest indeksowana. W narzędziu jesteś w stanie również zgłosić nową stronę lub zaktualizowaną treść do indeksowania przez Google.
- Sitemap – utwórz mapę strony (sitemap.xml) i prześlij jej do Google Search Console. Jeje celem jej pomoc robotom Google w zrozumieniu struktury strony.
- Plik robots.txt – upewnij się, że plik robots.txt nie blokuje ważnych stron przed robotami Google.
- Linki – uzyskaj link zewnętrzne do Twojej strony. Google częściej odwiedza strony z nowymi linkami.
- Wysoka jakość treści – pisz treści na wysokiej jakości i unikalne, które zachęcą Google do częstszego indeksowania strony.
Wyniki wyszukiwania i monitorowanie
Wiesz już jakie działania należy podjąć, aby Twoja witryna znalazła się wysoko w wynikach wyszukwiania. To jeszcze nie koniec! Teraz przyszedł czasn na monitorowanie efektów swoich działań.
Śledzenie pozycji słów kluczowych
Rozpocznij od identyfikacji słów kluczowych, które są niezbędne dla Twojego biznesu, np. związane z produktami lub usługami, które oferujesz. Skorzystaj z narzędzi Google Search Console lub Ahrefs – sprawdzisz w nich np. jak wysoko w wynikach wyszukiwania znajduje się Twoja strona dla tych słów lub skontrolujesz ilość kliknięć, a także wyświetleń w konkretnych przedziałach czasowych. Regularne monitoring pokaże Ci, czy wprowadzone zmiany przynoszą oczekiwane efekty.
Analiza ruchu organicznego
Z pomocą Google Analytics zbadaj ilość i jakość ruchu organicznego na Twojej stronie. Zwróć uwagę na to, ile osób przyciągasz, jak długo pozostają na stronie i jakie akcje podejmują. Te dane dostarczą Ci ważnych informacji, które elementy na stronie są najbardziej atrakcyjne dla Twoich odwiedzających.
Ocena optymalizacji technicznej strony
Dobrze zoptymalizowana strona technicznie to podstawa sukcesu w SEO. Regularnie przeprowadzaj audyty SEO. Upewnij się, że strona szybko się ładuje, jest dostosowana do urządzeń mobilnych i nie ma problemów z indeksowaniem przez wyszukiwarki.
Analiza linków zwrotnych
Użyj narzędzi takich jak Majestic lub Ahrefs – monitoruj i analizuj linki prowadzące do Twojej strony, oceniając ich jakość i pochodzenie. Linki z zaufanych źródeł poprawią Twoje wyniki. Nie chcesz przecież, aby do Twój sklep polecały strony o niskiej reputacji.
Monitoring konwersji
Definiuj i monitoruj konwersje, które są istotne dla Twojego biznesu, takie jak zakupy produktów, zapisy na newsletter czy zapytania ofertowe. Dzięki nim dowiesz się, które frazy kluczowe i strony generują najwięcej wartościowych działań.
Analiza SEO konkurencji
Obserwuj działania konkurencji. Staraj zidentyfikować ich strategie SEO. Analiza konkurencji może również wskazać, jakie działania należy podjąć, aby poprawić swoją pozycję.
Pierwsze miejsca w wynikach wyszukiwania z RodIN
Chcesz, żeby Twoja strona była widoczna na szczycie Google, ale brakuje Ci czasu, by samemu się tym zająć? Pozwól, że zrobimy to za Ciebie! Zespół Rodin zadba o kompleksowe pozycjonowanie strony, dzięki czemu Ty możesz skupić się na prowadzeniu biznesu. Dlaczego to ważne? Pozycjonowanie wymaga specjalistycznej wiedzy i stałej optymalizacji, by przynosić długofalowe efekty. My znamy te procesy na wylot. Daj nam szansę i skontaktuj się z nami – zobaczysz efekty w postaci większego ruchu i klientów!